Hoi,
sinds gistermiddag een heel raar probleem. Ik heb een aantal websites bij One.com, en sommige daarvan kan ik niet meer benaderen vanuit mijn eigen netwerk ("De server op www.aloys.nl doet er te lang over om te antwoorden.").
Maar ze werken wél als ik ze open op mijn mobieltje...
Hieronder mijn chat-conversatie met de helpdesk, waarin ik het probleem beschrijf en aangeef welke actie ik al heb ondernomen.
-----------------------------------------------------------
Welkom op de One.com chat support.
Chat Information
U bent nu in gesprek met '[naam door mij veranderd in Helpdesk]'
Helpdesk: Hallo. Mijn naam is .... Waarmee kan ik u helpen?
U: Goedemorgen. Ik zit nog steeds met een heel vervelend en vreemd probleem. In mijn netwerk (router, bedraad, draadloos, desktop, laptop, iPad) kan ik sinds gistermiddag een aantal van mijn eigen sites niet meer benaderen: server antwoordt niet, time out etc.
Helpdesk: Voor welk domein?
U: Op mijn mobiel, en nu op de laptop via mijn mobiele hotspot, lukt het wel! Ik kan NIET benaderen: one.com, www.aloys.nl, www.femma.nl, www.vakkenhulp.nl
Wél werkt (ook bij One.com): pe3v.nl en geologiefriesland.nl/cms
En bij u werkt waarschijnlijk gewoon alles... :-(
Ik heb de router gereset, geen resultaat, daarna fabrieksreset. Ook geen verandering in de situatie...
Ik was een pagina aan het bewerken in Wordpress op aloys.nl toen ik opeens de verbinding met de site kwijt was.
Helpdesk: vakkenhulp.nl ben ik direct op
Helpdesk: femma.nl ook
Helpdesk: aloys.nl geen problemen
U: Ligt ook niet aan mijn computer, want de iPad reageert exact zo. En als ik de iPad koppel aan mijn mobiele hotspot, dan is de site weer terug!
Helpdesk: Wij hebben geen problemen al deze sites te openen.
Helpdesk: Dan is er toch een lokaal probleem.
Helpdesk: Ik kan u alleen helaas niet vertellen wat dat is.
U: Ik hoopte nog op een suggestie van uw kant, een tip.
Helpdesk: Uw sites zijn online.
Helpdesk: Ik zie ze allemaal. U kunt ze op een aantal apparaten ook zien.
Helpdesk: Dat betekent dat het probleem niet bij one.com ligt.
Helpdesk: Maar lokaal.
Helpdesk: Ik kan u helaas niet vertellen wat dat probleem is. Aangezien ik dat niet kan zien.
U: Nog één vraag: er zijn sites van one.com die ik wél kan openen (pe3v.nl en geologiefriesland.nl/cms) en sites die NIET willen. Zitten die soms in een verschillende reeks ip-nummers? Dat er bij mijn router een reeks wordt geblokkeerd?
U: Dit contact verloopt via mijn laptop en HTC-mobiel, op mijn desktop kan ik zelfs one.com niet openen.
U: Dus horen one.com, femma.nl, aloys.nl en vakkenhulp.nl tot één bepaalde reeks?
U: Die domeinen die het wel doen zijn nieuw, dat hebben ze gemeen!
Helpdesk: Ik kijk voor u
Helpdesk: Deze zitten allemaal op een andere server.
U: Want het is toch raar dat ik niet bij mijn oude sites kan, maar wel bij nieuwe... Die twee die het wel hebben we de afgelopen maand geregistreerd.
Helpdesk: Ik begrijp het.
Helpdesk: Maar ik zie al deze sites zonder problemen.
Helpdesk: U ook. Maar niet op een aantal apparaten.
Helpdesk: Wellicht heeft het met iets anders te maken.
Helpdesk: Iets lokaals. Of de websites zelf?
Helpdesk: Ik durf het niet te zeggen.
Helpdesk: U kunt een email sturen [email adres door mij verwijderd] en uw probleem uitleggen aan onze technici.
U: Ok, dank u wel!
Helpdesk: Zij kunnen nogmaals voor u kijken of wellicht hebben zij een tip.
Helpdesk: Ik raad u aan print screens te maken van de pagina's die niet werken.
Helpdesk: en die bij te voegen. Zodat zij kunnen zien wat u ziet.
U: Ok, ik ga verder zoeken. Bedankt!
Helpdesk: Graag gedaan.
---------------------------------------------------------------------------
Iemand enig idee om mij verder te helpen?
sinds gistermiddag een heel raar probleem. Ik heb een aantal websites bij One.com, en sommige daarvan kan ik niet meer benaderen vanuit mijn eigen netwerk ("De server op www.aloys.nl doet er te lang over om te antwoorden.").
Maar ze werken wél als ik ze open op mijn mobieltje...
Hieronder mijn chat-conversatie met de helpdesk, waarin ik het probleem beschrijf en aangeef welke actie ik al heb ondernomen.
-----------------------------------------------------------
Welkom op de One.com chat support.
Chat Information
U bent nu in gesprek met '[naam door mij veranderd in Helpdesk]'
Helpdesk: Hallo. Mijn naam is .... Waarmee kan ik u helpen?
U: Goedemorgen. Ik zit nog steeds met een heel vervelend en vreemd probleem. In mijn netwerk (router, bedraad, draadloos, desktop, laptop, iPad) kan ik sinds gistermiddag een aantal van mijn eigen sites niet meer benaderen: server antwoordt niet, time out etc.
Helpdesk: Voor welk domein?
U: Op mijn mobiel, en nu op de laptop via mijn mobiele hotspot, lukt het wel! Ik kan NIET benaderen: one.com, www.aloys.nl, www.femma.nl, www.vakkenhulp.nl
Wél werkt (ook bij One.com): pe3v.nl en geologiefriesland.nl/cms
En bij u werkt waarschijnlijk gewoon alles... :-(
Ik heb de router gereset, geen resultaat, daarna fabrieksreset. Ook geen verandering in de situatie...
Ik was een pagina aan het bewerken in Wordpress op aloys.nl toen ik opeens de verbinding met de site kwijt was.
Helpdesk: vakkenhulp.nl ben ik direct op
Helpdesk: femma.nl ook
Helpdesk: aloys.nl geen problemen
U: Ligt ook niet aan mijn computer, want de iPad reageert exact zo. En als ik de iPad koppel aan mijn mobiele hotspot, dan is de site weer terug!
Helpdesk: Wij hebben geen problemen al deze sites te openen.
Helpdesk: Dan is er toch een lokaal probleem.
Helpdesk: Ik kan u alleen helaas niet vertellen wat dat is.
U: Ik hoopte nog op een suggestie van uw kant, een tip.
Helpdesk: Uw sites zijn online.
Helpdesk: Ik zie ze allemaal. U kunt ze op een aantal apparaten ook zien.
Helpdesk: Dat betekent dat het probleem niet bij one.com ligt.
Helpdesk: Maar lokaal.
Helpdesk: Ik kan u helaas niet vertellen wat dat probleem is. Aangezien ik dat niet kan zien.
U: Nog één vraag: er zijn sites van one.com die ik wél kan openen (pe3v.nl en geologiefriesland.nl/cms) en sites die NIET willen. Zitten die soms in een verschillende reeks ip-nummers? Dat er bij mijn router een reeks wordt geblokkeerd?
U: Dit contact verloopt via mijn laptop en HTC-mobiel, op mijn desktop kan ik zelfs one.com niet openen.
U: Dus horen one.com, femma.nl, aloys.nl en vakkenhulp.nl tot één bepaalde reeks?
U: Die domeinen die het wel doen zijn nieuw, dat hebben ze gemeen!
Helpdesk: Ik kijk voor u
Helpdesk: Deze zitten allemaal op een andere server.
U: Want het is toch raar dat ik niet bij mijn oude sites kan, maar wel bij nieuwe... Die twee die het wel hebben we de afgelopen maand geregistreerd.
Helpdesk: Ik begrijp het.
Helpdesk: Maar ik zie al deze sites zonder problemen.
Helpdesk: U ook. Maar niet op een aantal apparaten.
Helpdesk: Wellicht heeft het met iets anders te maken.
Helpdesk: Iets lokaals. Of de websites zelf?
Helpdesk: Ik durf het niet te zeggen.
Helpdesk: U kunt een email sturen [email adres door mij verwijderd] en uw probleem uitleggen aan onze technici.
U: Ok, dank u wel!
Helpdesk: Zij kunnen nogmaals voor u kijken of wellicht hebben zij een tip.
Helpdesk: Ik raad u aan print screens te maken van de pagina's die niet werken.
Helpdesk: en die bij te voegen. Zodat zij kunnen zien wat u ziet.
U: Ok, ik ga verder zoeken. Bedankt!
Helpdesk: Graag gedaan.
---------------------------------------------------------------------------
Iemand enig idee om mij verder te helpen?