Computer start niet meer op door onbekend missend DDL

Status
Niet open voor verdere reacties.

ducoz

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Hallo,

Gisteravond heb ik mijn computer laten scannen door Spybot Search&Destroy. Hij vond 3 malware items in browser en deze heb ik laten verwijderen. Tijdens het verwijderen moest ik mijn Windows CD inwerpen. Deze melding krijg ik ook bij installeren van nieuwe drivers zoals van de videokaart maar ik klik altijd op annuleren, ging altijd goed en ben de CD kwijt...

In iedergeval, ik klikte dit keer weer op annuleren maar daarna kreeg ik een bericht van een bepaalde foutmelding van een DDL bestand. Dit had ik nog nooit eerder gehad. Ik heb helaas geen meer info welke het was. Nadat hij dit vroeg kon ik niks meer. Elke keer als ik op internet klikte kwam de foutmelding van de DDL. Dit gold ook voor als ik probeerde naar deze computer te gaan..eigenlijk alles!

Ik dus de computer opnieuw opstarten maar hierna heeft hij het niet meer gedaan. Elke keer start hij opnieuw op het moment dat je een blauwe achtergrond ziet. Normaal gesproken komt hier na het scherm om je wachtwoord in te voeren.

Ik heb hem al geprobeerd op te starten in veilige modus maar zonder resultaat, ik kom er niet in.. Iemand een idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
veilige modus...welke fout melding krijg je dan ?

allereerst excuses voor de aanspreek titel :)

Verder als ik de computer in veilige modus wil opstarten krijg ik een lichtblauwe achtergrond te zien, wat je normaal ook ziet voordat je je accounts blijft te zien, maar nu blijft hij hier op 5 seconde hangen en daarna start hij weer opnieuw op.

tijdens het opstarten regelmatig op f8 drukken.
dan komt er een zwart scherm met witte letters.
Daar kun je voor veilige modus kiezen.
Blauw scherm dan ben je al te ver.

wsl ben je hal.dll kwijt, gebeurt nogal eens, kan je de hd benaderen via een andere pc, dan kan je manueel eens gaan kijken of deze dll nog aanwezig is.
je kan de dll downloaden ( ff googelen )
HIER vind je mss ook hulp.
Tis het proberen waard.
Suc6 !

tijdens het opstarten regelmatig op f8 drukken.
dan komt er een zwart scherm met witte letters.
Daar kun je voor veilige modus kiezen.
Blauw scherm dan ben je al te ver.

Ik zit wel echt bij het menu van F8 met de opties, veilige modus, veilige modus met netwerk etc..

Maar ik krijg dit wanneer ik kies voor opstarten in veilige modus.

Leen een cd met hetzelfde besturingssysteem v.e. vriend, kennis etc. en ga voor een repair.

Leen een cd met hetzelfde besturingssysteem v.e. vriend, kennis etc. en ga voor een repair.

Ik heb na lang zoeken gelukkig de CD gevonden! :)

Wanneer ik nu boot vanaf de CD en kies daarna voor F2 systeemherstel zegt hij dat ik een diskette moet invoeren met ''windows - systeemherstel''. Hoe kom ik hier aan? Als ik zegmaar niets doe gaat hij automatisch naar het menu om op welke harde schijf / partie je windows wilt installeren..

Hoe werkt dit precies dit repair vanaf de CD?

Opstarten vanaf de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".(let op spatie voor de /R)

Wacht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter").

Heb recovery console opgestart alleen wanneer ik chckdsk /r ging hij in 2 seconde naar de 2% maar hier is hij op blijven hangen, nu al zeker een dik uur.

Ik heb de computer herstart en opnieuw geprobeerd maar dit leverde geen resultaat op.

Pfoe, denk zon 5 jaar oud? Maakt dit uit?

Computer staat nu al zon 8 uur op 2% dus iets klopt er niet.

Of het uitmaakt? Normaliter gaat een schijf +/-5 jaar mee.
Hou er dus maar rekening mee dat je schijf wss naar de filistijnen is.

Oke, ik ben er toch uitgekomen het systeemherstel met een andere CD-rom van Windows. Hij heeft systeem herstel gedaan en daarna heb ik de commands uitgevoerd.

Helaas zonder resultaat want ik krijg nog steeds het zelfde! (blijft hangen op lichtblauw scher, achtergrond van accounts zegmaar en dan herstart hij zich)

Nou, dat lijkt me een nogal voorbarige conclusie. Wat je in elk geval kunt proberen is om Windows opnieuw te installeren. Best kans dat het een software fout is, en dat een schone installatie geen problemen geeft. Proberen in elk geval waard. Overigens is de stelling dat een HDD zo'n 5 jaar mee gaat ook behoorlijk twijfelachtig. Sommige schijven zijn na een jaar al defect en anderen houden het rustig meer dan 10 jaar uit. Dat zal best gemiddeld 5 jaar zijn, maar om dat dan ook als richtlijn voor alle schijven te gebruiken is niet terecht.

Mocht je nog data op de schijf hebben staan, dan zou je ook kunnen proberen om een Linux Live CDROM te gebruiken om van op te starten en belangrijke data van de schijf naar bijvoorbeeld een USB stick te kopiëren. Lukt uiteraard alleen als je partitie nog benaderbaar is, maar als dat niet meer lukt, dan betekent dat nog iet dat je hardeschijf kapot is. Opnieuw partitioneren en een schone installatie proberen. Lukt dat ook niet, dan wordt het tijd voor een nieuwe schijf.

Hij zegt zelf dat een herinstallatie steeds vast loopt op 2 % .... en dus niet lukt. Ik zou via een adapter proberen de schijf te benaderen, dan ben je zeker.

Windows liep inderdaad vast bij een repair via de recovery console.

Ik heb 3 harde schijven dus ik heb op de D schijf even Windows geinstalleerd, zelfde CD rom en installeren ging wel! Ik heb alle drivers even geinstalleerd en dit functioneert inprincipe prima maar al mijn programma's staan gewoon geinstalleerd op de C schijf.

Is er niet een programma wat ik kan laten draaien op de Windows XP waar ik nu van boot, op de D schijf die kan controleren op de C schijf wat voor dll bestand er mist?

Je kan met HirensBootCd middels Mini XP je bestanden die je nog nodig hebt er afhalen en dan zou ik toch een andere schijf nemen.
Ga daar niet moeilijk over doen en steek daar geen energie meer in. Je hebt het uitgeprobeerd op een andere schijf en daar werkt het wel, dus ga er toch maar van uit dat je schijf stuk is.
Dat dll bestand is echt het probleem niet in dit geval.

Hij zegt zelf dat een herinstallatie steeds vast loopt op 2 % .... en dus niet lukt.

Hij zegt dat de repair vastloopt, en dat is heel iets anders dan een schone installatie. Waarom wil iedereen die schijf afschrijven? Hij heeft nu een draaiende Windows, en dan is de vraag of de data op die schijf te zien is. Ik vermoed dat dat wel het geval is, en in dat geval is hij sowieso niet defect. Je zou nog kunnen proberen om met een tooltje van fabrikant van je HDD de schijf te scannen en wellicht te repareren. Anders de inderdaad Hiren's Boot CD gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan