Wifi versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbertrik

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe modem gekregen van kpn. (we zijn overgegaan naar glasvezel).
Alleen het signaal van de KPN experiabox is zeer slecht.
Is er een mogelijkheid om het signaal te versterken door middel van een Range Extender ?

Ik heb zelf er al wel wat over gelezen, maar weet niet of het ook mogelijk is met de ExperiaBox van KPN?
Heeft iemand hier ervaring mee en is een Range Extender makkelijk aan te sluiten?

mvg
Bertrik

Welke problemen heb je met de box nu !?

Alleen het signaal van de KPN experiabox is zeer slecht.

Het staat letterlijk in de tekst.

On-Topic

Is er misschien niet de mogelijkheid om
om een draadloze router erop aan te sluiten
met goed draadloos signaal zoals een Sitecom Gaming Router II

kan je misschien ook een foto plaatsen van de poorten op de ExperiaBox

Laatst bewerkt:
Er zijn 4 ethernet poorten op onze router, maar als ik een wifi ''versterker'' koop kan ik dan ook nog tv kijken via deze ''versterker''

Ik heb namelijk interactieve tv van KPN via glasvezel

@asususer, dat begrijp ik maar de reden dat ik doorvraag is dat er erg veel problemen bekend zijn met de V8 serie van KPN.
Hij is helaas niet de enige. Veel voorkomende problemen zijn inderdaad een slecht signaal maar ook het geheel wegvallen van het WiFi signaal of een sterk signaal en toch niet draadloos kunnen verbinden om er maar wat te noemen.
Het KPN forum staat er vol mee en ik ben ermee aan de slag geweest met KPN en heb onlangs na lang bellen een eerlijke medewerker gesproken van KPN die erkende dat er vele problemen bekend zijn en dat men wacht op een firmware update van de fabrikant. Huidige versie is 02.00 122 V2 en die zal eerst bijgewerkt moeten worden.
Een Range Extender en dergelijke is zinloos op het moment. Er zitten veel fouten in de box en die moeten er eerst uit.
Wat wel uiterst belangrijk is en soms wil helpen is het opzoeken van de juiste plek in je woning ver weg bij wat dan ook maar kan storen, denk hierbij aan telefoons, PC's, Laptops en ga zo maar door. Na ongeveer 12 keer verplaatst te hebben is het probleem bij mij vrijwel weg.

Ik kan eigenlijk het model niet verplaatsen. Het modem is verbonden met ons glasvezelkastje in de meterkast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan staat hij dus in de gang achter een deur waar een hoop electriciteit is. Ten eerste de meest ongunstigste plek en ten tweede kan je gewoon de UTP kabel verlengen en de box ergens anders in je huis plaatsen.Heb ik ook gedaan, gewoon een UTP door de kruipruimte gehaald de woonkamer in. Kan natuurlijk ook gewoon langs de plinten en eventueel in een gootje.

Maar een wifi versterker is dus geen goed idee ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan van een slecht signaal geen goed signaal maken, snap je !?

Waarom verleng je de UTP niet even zodat je hem eerst op een "vrije" plek kan zetten !?
Deze problemen oplossen met een WiFi versterker noemt men een work around en lost het probleem van een slecht signaal in eerste instantie niet op.

Verder heb ik al genoemd dat er heel veel problemen zijn met de V8 !!

Bedankt voor alle info.

Het modem stond in op de grond in de meterkast. Heb hem nu helemaal bovenin gehangen en het signaal is al wel iets beter. Ik ga later wel kijken of ik hem nog ga verzetten.

Zo zie je maar weer wat een andere plaats kan schelen.
Hoop dat je begrijpt dat het geen onwil is van mij maar wil je graag behoeden voor uitgaven als het probleem in eerste instantie niet opgelost is ;-)

Verplaatsen is een eitje met een langere UTP kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan