Overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CUIJKER

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Hoi,

Ik wil graag mijn laptop overclocken. Iemand die een makkelijke manier weet om het te doen?

Specs:

Windows 7 Ultimate 32-bit SP1
Pentium Dual-Core CPU T4200 @ 2.00GHz 3GB RAM
ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series

Hoi,

Overclocken gaat niet lukken met een notebook bios laat dit niet toe, en als het gaat maar kort want over het algemeen stijgen de temps dan mee en daar gat het dus mis

wat modag zegt en,

een Pentium Dual Core is onoverklokbaar, hij heeft een vaste multiplier die je niet kan veranderen, zelfs al zou je een OC mobo hebben je kan dan misschien er nog 1 mhz uit krijgen

en de laptop zou heel heet worden want alles is compact, wat jouw systeem wel sneller zou maken is een SSD

Asus User

Geen probleem,

Misschien is het wel handig om de vraag op status 'opgelost' te zetten, zodat niet iemand over 1 jaar nog gaat reageren... :thumb:

w

een Pentium Dual Core is onoverklokbaar, hij heeft een vaste multiplier die je niet kan veranderen
Vaste Multiplier hebben de meeste processoren, wil nog niet zeggen dat je ze niet kan overklokken. In die tijd verhoogde je de FSB (Front Side Bus), dus je vermenigvuldiging met de Multiplier werd anders. Tegenwoordig is het de Basicclock die je verhoogd. Ook de huidige processoren hebben over het algemeen een vaste Multiplier.

Echter voor een laptop is het niet mogelijk te overklokken.

Topic verplaatst naar de juiste sectie Windows 7 ---> Overklokken.

Dat is waar, ik heb niet helemaal doorgezocht op die CPU ik ben pas begonnen met pc's sinds de Merom/Nehalem chips
dat is niet zo lang geleden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan