• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen op basis van blanco cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephanvdam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem waar ik (ondanks veel zoekresultaten op internet) geen oplossing voor weet te vinden.

Ik heb een excelbestand voor mijn zaalvoetbalteam een pagina met statistieken, waarin ik een tabel met records heb gemaakt. Deze tabel geeft bijv weer wie de meeste goals in een wedstrijd heeft gemaakt. Deze tabel wordt automatisch gegenereerd op basis van de door mij ingevoerde wedstrijdgegevens. Om dit werkend te houden heb ik per record negen rijen (er zijn 9 spelers in het team) in gebruik.

Ik zou graag een oplossing willen hebben voor het volgende: er zijn op dit moment natuurlijk niet 9 mensen met hetzelfde record, waardoor er veel blanco cellen zijn. Ik wil dus dat wanneer de cel blanco is, dat de hele rij verborgen wordt. Het spreekt voor zich dat wanneer de cel niet meer blanco is, de cel dan wel weer automatisch weergeven wordt.

Heeft iemand voor mij de oplossing?

Het betreft de tabel op het blad STATISTIEKEN, voor 3 records en dan de blanco cellen in KOLOM E33:E59

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.ScreenUpdating = False
Dim rng As Range
Set rng = Range("spelersnamen")
For Each cel In rng.Cells
    If cel.Value = "" Then cel.EntireRow.Hidden = True

Next cel

Application.ScreenUpdating = True
End Sub

probeer deze eens

in de range waar jij de rijen wilt verbergen heb je bij elke categorie een titel gezet lijkt me niet dat deze rij verborgen mag worden
in de code zie je range("spelersnamen") staan
ik heb de cellen geselecteerd exclusief de cellen met de titels in de zelfde rij
de geselecteerde cellen in kolom E heb ik een naam gegeven "spelersnamen"

Laatst bewerkt:
probeer deze eens

"

Allereerst wil ik u bedanken voor uw reactie! De macro doet na uitvoering zn werk, alleen wanneer er veranderingen optreden in het bestand (bijv: er komt een derde persoon bij die 4x in een wedstrijd heeft gescoord, dit kun je vanzelfsprekend simuleren door een 4 bij doelpunten van speler a te zetten bij een wedstrijd op het blad mvp-scores competitie) dan blijft de tabel slechts twee spelers weergeven.

Weet u of iemand anders hoe ik dit op kan lossen?

Laatst bewerkt:
probeer deze is

het aantal doelpunten is volgens jou formule opbouw niet automatisch bepalend voor de rangorde , klopt dat?

Bijlagen

stel een speler scoort in elke wedstrijd het zelfde hoogste doelpunten dan is de hoogste MPV score bepalend voor de rangorde en komt alleen die ene wedstrijd in beeld met de hoogste MPV score
als dit de bedoeling is dan is dat uiteraard prima.
maar ik dacht dat alle hoogste scores in de lijst in beeld moesten komen.
Als dit zo is dan is jou lijst van 9 regels veel te kort want in theorie kunnen al jou 9 spelers in alle wedstrijden de zelfde score halen qua doelpunten
7 wedstrijden x 9 spelers zijn 63 regels

ps. morgen weer een dag

probeer deze is

Werkt uitstekend! Hartstikke bedankt!!!

het aantal doelpunten is volgens jou formule opbouw niet automatisch bepalend voor de rangorde , klopt dat?

Ja klopt, dit is bij een gelijke score gewoon op alfabetische volgorde. It works;)

stel een speler scoort in elke wedstrijd het zelfde hoogste doelpunten dan is de hoogste MPV score bepalend voor de rangorde en komt alleen die ene wedstrijd in beeld met de hoogste MPV score
als dit de bedoeling is dan is dat uiteraard prima.
maar ik dacht dat alle hoogste scores in de lijst in beeld moesten komen.
Als dit zo is dan is jou lijst van 9 regels veel te kort want in theorie kunnen al jou 9 spelers in alle wedstrijden de zelfde score halen qua doelpunten
7 wedstrijden x 9 spelers zijn 63 regels

Klopt, daarom laat ik het zoals het nu is en wordt de eerste keer dat een speler dit bereikt weergeven. Het bestand is al heel erg diepgaand voor een simpel iets als een doelpuntenoverzicht, laat ik het niet erger maken;)

Nogmaals bedankt voor uw hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan