Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sawan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Hallo,

Ik heb vandaag een Dell Latitude D630 gekocht.
Probeerde ik verbinding te maken met ons draadloos netwerk.
Nu krijg ik de melding: U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.
Ik heb al geprobeerd om de router te resetten, maar dat werkte niet.

LAN werkt trouwens wel.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Alvast bedankt.

Kan zijn dat je wachtwoord fout is. Maar ook zijn dat je pc geen ip-adres heeft. Hiervoor moet je laptop je ip-adres vernieuwen. Dit doe je zo. Je opent CMD. Je typt "ipconfig/renew".

Klinkt als dat op je router de MAC filter beveiligingsinstelling is geactiveerd. Dat betekent dat alleen netwerkapparaten waarvan het netwerkhardwareadres (=MAC adres) bekend is en is ingedragen in de MAC filter tabel verbinding kunnen maken.

Kijk het dus na in de instellingen van je router, en als MAC filtering staat ingeschakeld, schakel het dan uit. Het is (naast het hele administratieve gedoe eromheen, zie boven) een beveiliging die weinig toevoegt.

Tijs.

Kan zijn dat je wachtwoord fout is. Maar ook zijn dat je pc geen ip-adres heeft. Hiervoor moet je laptop je ip-adres vernieuwen. Dit doe je zo. Je opent CMD. Je typt "ipconfig/renew".

Ik krijg de foutmelding : Kan geen contact met de DHCP-server maken.

Klinkt als dat op je router de MAC filter beveiligingsinstelling is geactiveerd. Dat betekent dat alleen netwerkapparaten waarvan het netwerkhardwareadres bekend is (=MAC adres) bekend is en is ingedragen in de MAC filter tabel verbinding kunnen maken.

Kijk het dus na in de instellingen van je router, en als MAC filtering staat ingeschakeld, schakel het dan uit. Het is (naast het hele administratieve gedoe eromheen, zie boven) een beveiliging die weinig toevoegt.

Tijs.

Ja dat wilde ik eerder ook al proberen na het rondzoeken op google. Maar als ik probeer om op mijn router in te loggen via http://192.168.1.1/ krijg ik een pagina te zien van Ubee modem configuration of zoiets en niks om in te loggen
Hoe moet ik dus inloggen op mijn router?

Nog bedank voor jullie reactes.

Hoe/wat je met die Ubee kunt doen (schermafdrukken van de mogelijke instellingen) staat (o.a.) hier
De handleiding staat hier

Volgens die handleiding is het niet 192.168.1.1 maar http://192.168.178.1 waar je mee moet verbinden. Standaard gebruikersnaam schijnt ziggo te zijn en het wachtwoord draadloos (staat ook in de handleiding allemaal).

Ik ga ervan uit dat je Ziggo hebt.

Tijs.

Ik heb inderdaad Ziggo, maar het probleem is dat ik helemaal geen Ubee router heb zover ik weet. Ik heb een EnGenius router. Ik kan trouwens ook geen verbinding maken met http://192.168.178.1.

Sawan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent ook verbonden met die EnGenius? Indien ja, kijk na welke ip-adres als standaardgateway staat genoteerd bij [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl -> dubbelklik op het apparaat dat met de EnGenius verbonden is, en klik op knop Details.

Het ip-adres dat als standaardgateway staat vermeld is het ip-adres waar je je configuratie-veranderingen moet gaan doen.

Tijs.

Nog even een toevoeging: Als je de EnGenius als accesspoint/switch hebt geconfigureerd ipv. als router, dan moet je zelf gaan bedenken welk ip-adres de EnGenius had en een vast ip-adres instellen op de pc/laptop die je met de EnGenius verbindt in dezelfde reeks als waar de EnGenius nu op ingesteld is, anders kun je 'm niet bereiken voor veranderingen.

Tijs.

Je bent ook verbonden met die EnGenius? Indien ja, kijk na welke ip-adres als standaardgateway staat genoteerd bij [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl -> dubbelklik op het apparaat dat met de EnGenius verbonden is, en klik op knop Details.

Het ip-adres dat als standaardgateway staat vermeld is het ip-adres waar je je configuratie-veranderingen moet gaan doen.

Tijs.

Het is gelukt om in te loggen op mijn router, bedankt.
Maar MAC Filtering stond al uit.

Dan heb ik zo snel geen idee. Hopelijk heeft iemand anders nog een tip.

Tijs.

Oké bedankt voor je hulp.

staat je draadloze adapter wel ingeschakeld? vaak kan dit aan/uitgeschakeld worden dmv een bepaalde toetscombinatie <fn><F8> of zo of vaak dmv een knopje aan de zijkant van het toestel?
Heb je die Dell eigenlijk nieuw gekocht? Op de Dell site is deze niet meer beschikbaar en de specs geven als OS Windows XP of Vista aan.
Is die Engenius router direct op je Internet toegang verbonden of zit er nog een ander toestel tussen?

@contrazoom: Er is te lezen/begrijpen dat:
a. Er een Ubee van Ziggo staat vóór de EnGenius
b. De EnGenius geen probleem heeft met de verbinding met de Ubee router die ervóór staat: "LAN werkt trouwens wel."

Tijs.

@Tijs
Wat staat er dan in post #6?
Ik heb inderdaad Ziggo, maar het probleem is dat ik helemaal geen Ubee router heb zover ik weet
Unquote

@contrazoom: "Maar als ik probeer om op mijn router in te loggen via http://192.168.1.1/ krijg ik een pagina te zien van Ubee modem configuration of zoiets en niks om in te loggen."
En Ubee en Ziggo horen bij elkaar, dus mijn conclusie was/is dat er wel degelijk een Ubee routermodem staat, die Ziggo beschikbaar heeft gesteld.

Tijs.

Wat ik me nog kan voorstellen is dat je op zoek gaat naar een kanaalnummer dat zo min mogelijk bezet is en dat instelt als draadloos kanaalnummer in de EnGenius.
Dat kun je doen m.b.v. het programma inSSIDer

Ik kom hiermee omdat
a. De ontvangst wellicht enorm naar beneden valt als er veel overlap is met buren
b. Sommige draadloze netwerkkaarten problemen hebben met routers die "Automatisch" een kanaalnummer kiezen.

Hopelijk levert het (minstens) verbetering op.

Tijs.

Zal het vanavond proberen, bedankt.

Waar ik trouwens gister achter ben gekomen, op andere laptops werkt de wifi wel en op telefoons ook.
Ik weet niet of deze informatie misschien helpt of niet.

Geeft geen extra informatie, behalve dat het (in principe) eigenlijk zo al had kunnen werken. Test op kanaalnummer + het instellen ervan blijft dus staan wat mij betreft.

Nu zie ik dat je 'm 2de hands gekocht hebt.
a. Welke draadloze netwerkkaart zit erin? Wellicht kan een driver-update nog helpen bij je probleem, vandaar.
b. Noem ook besturingssysteem (XP, Vista 32-bit of Vista 64-bit).

Tijs.

Zal ik kijken als ik thuis ben.
Er staat in ieder gevaal XP op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan