• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelbestand Voetbal competitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonniej87

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Hallo allemaal.

Ik heb een Excel bestand gevonden op het internet wat grotendeels aan mijn nodige punten voldoet. In het verleden heb ik ditzelfde bestand bewerkt en uit kunnen werken tot 9 deelnemers.
Nu moet ik het alleen tot 15 deelnemers uitwerken maar kom ik eigenlijk niet veel verder.

Er zitten genoeg cellen die 'verborgen' zijn (dus met shift slepen open gaan) maar ook daarmee wordt ik niets wijzer.

Aangezien wij met vrienden een voetbalcompetitie houden en meestal op een zolder zitten waar weinig tot geen WIFI is, is een excel bestand voor ons de enige optie.
Is er iemand die mij kan helpen met het uitwerken van de competitie tot 15 teams?

Bij voorbaat dank!
Bekijk bijlage competitie_berekening.xls

sjonniej87,

Je hebt het over 9 deelnemers, ik zie 12 teams, en geen verborgen cellen.
Wat drinken jullie op die zolder?:D:D

Beste Ab,

in het verleden heb ik dit bestand aangepast naar 9 teams. Dit bestand is nu kwijt, maar dat doet er niet toe.
Er staan nu 12 teams maar het moeten er 15 worden. Ik ben geen Excel talent en vandaar ook dat ik na ongeveer 3 uur codes wijzigen nog steeds geen resultaat had ik het heb opgegeven.

De 'verborgen' cellen bedoel ik eigenlijk de bovenste Kolommen. Daar zijn sommige zo dicht in elkaar geschoven dat je ze niet ziet. dat noem ik verborgen. :D

Wat we op zolder drinken? Alles wat maar geen vitamine bevat. Project opzich is erg leuk! Weet niet of ik hier reclame mag maken? :P

Hoi Sjonnie,

Wat jullie op zolder drinken zal dan ook wel voor pakweg 95% uit water en bubbels bestaan. Ken dat vocht wel.

Ik heb het sheet iets aangepast.

Ik gebruik 3 hulp tabellen voor het bepalen van de punten, doepunten voor en tegen. Op basis daarvan maak ik een puntencode, waarbij de ploeg die de meeste punten in de minste aantal wedstrijden. Is ook dat gelijk dan telt het doelsaldo en ten slotte de doelpunten voor. Als dat ook allemaak gelijk is wordt de rangschikking bepaald op basis van de positie in de matrix-tabel. Je ziet dan wel dat het positienummer gelijk is (zoals nu in de stand met 7 ploegen op positie 4.

Groet,
Jeroen

Bekijk bijlage competitie_berekening(1).xls

Beste Jezet,

Je zal half niet weten hoe dankbaar ik je hiervoor ben! Superbedankt!!!
We drinken over het algemeen Energiedrink, voor de rest is iedereen te lui om drinken te halen dus daar blijft het meestal bij. haha.

Echt superbedankt!!! Ik en mijn vrienden zijn je hier echt dankbaar voor!! :)

Beste Jezet,

Hij werkt helaas nog niet goed. Als ik de wedstrijden van boven naar beneden invul dan geeft hij aan dat een team 3 punten heeft, maar plaatst er helaas geen doelpunten bij voor het doelsaldo).

Ik gebruik office 2010. Lijkt me niet dat t daarmee te maken kan hebben toch?

Ik gebruik office 2010. Lijkt me niet dat t daarmee te maken kan hebben toch?
Ha nee, dat zou wel heel bezopen zijn. :P
Nee, het toeval wil dat ik net bezig ben zo'n app te ontwikkelen, een soort weddenschap. In xl 2007+, vandaar de vraag. Ik zou wel een paar nuchtere testers kunnen gebruiken dus als je belangstelling hebt...
In bijlage krijg je een impressie. Om het aantal teams te wijzigen hoef je alleen maar de tabel Teams aan te passen, de andere schermen passen zich automatisch aan. Het wedstrijdprogramma en de uitslagen voer je in in de tabel Results. Het is dus wel handig als je weet hoe tabellen en filters in excel 2007+ werken.
Functioneel is het wel af, er moet "alleen" nog een userinterface omheen.

Bijlagen

Hoi Sjonnie,

Om een of andere reden is de formule van CF3 niet goed naar beneden gekopieerd. Ga naar CF3 en kopieren de formule naar CF4:CF14. Dan werkt het sheet weer goed.

Groet,
Jeroen

Pixcel,

Ik heb zeker interesse om hem uit te proberen voor jou!

mijn mail adres? info@jspaarwater.nl . Laat maar weten wat je precies wil weten :)

Jezet, Ik ga het even proberen!

Jezet,

Mijn dank is nogmaals groot, Uitleg erg duidelijk en het werkt! alleen nu durf ik het volgende bijna niet te vragen.

...

Mijn vrienden hebben denk ik te veel bubbels binnen gekregen en lastminute besloten om er nog een 16e speler aan toe te voegen. Zou je me hier nogmaals mee kunnen helpen? Ik ben je nu al eeuwig dankbaar omdat het voor mij een hoofdpijnmaker was, laat staan nu verder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan