harrypotter12
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 2 nov 2012
Ik wil 2 excel databases samenvoegen op basis van de eerste kolom van beide werkbladen (genaamd ticker). Om het lastig te maken hebben sommige tickers een iets andere naam in het andere werkblad (bijv. Alza Corp is "AZA" in het ene werkblad en "AZA.1" in het andere werkblad, deze moeten dus samengevoegd worden ). Om het nog lastiger te maken, hebben de werkbladen een verschillend aantal rijen en staan sommige bedrijven wel in de ene database en niet in de andere (ik heb een klein deel van de totale databases in het bestand geplakt).
de kolommen 'firm_id' en 'numblks' van blad 1 moeten dus naast de kolom 'Gind' komen bij de juiste bedrijven bij het juiste jaar, zoals ik dat handmatig al voor ALZA CORP al gedaan heb in sheet 3.
Wie oh wie kan mij helpen? Ik zit hier al 2 dagen mee te prutsen, maar kan het licht maar niet vinden..
de kolommen 'firm_id' en 'numblks' van blad 1 moeten dus naast de kolom 'Gind' komen bij de juiste bedrijven bij het juiste jaar, zoals ik dat handmatig al voor ALZA CORP al gedaan heb in sheet 3.
Wie oh wie kan mij helpen? Ik zit hier al 2 dagen mee te prutsen, maar kan het licht maar niet vinden..