PC kan oude HDD niet vinden / herkennen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo:

Ik heb laatst een oude laptop uit elkaar gehaald die niet meer werkte, en toen vond ik de harddisk terug.
Deze werkt nog wel (want de processor van die laptop was kapot) en dus dacht ik ''laat ik deze in mn pc zetten''
Het aansluiten enz ging gwn goed, maar windows kan hem niet vinden.. (in ''my computer'')
Kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt.

PS:
* ik heb hem aangesloten onder de aansluiting (zelfde grootte enz) van mijn HDD op mn moederbord
* De harddisk is niet kapot
* Het is een kleine harddisk, van 240GB en komt uit 2008.(denk ik, omdat ik hem toen kocht)
* Ik draai mn pc op windows 7

Volgende keer gewoon eerst even kijken in Schijfbeheer voordat je met een (m.i. behoorlijk lompe) "En dan" terugkomt.
Je had bijv. een schermafdruk van Schijfbeheer kunnen posten.

a. Maximaliseer Schijfbeheer en kijk in het onderste deelvenster kijken of je daar de schijf ziet staan.
b. Indien gevonden, kijk of je er ook partities op ziet. Indien partities gevonden, maar ze hebben geen schijfletter, die dan toevoegen door op elke partitie individueel te rechtsklikken en te kiezen voor Stations- of schijfletters wijzigen en en een schijfletter aan te geven.
c. Staat er een soort stop-bord bij, dan moet je op de plek waar staat "Schijf X" (dus aan de linkerkant) rechtsklikken bij de schijf en kiezen voor Initialiseren. Andere keuzes niet uitvoeren.

Tijs.

Ik bedoelde het niet lomp, alleen snapte het even niet. (ps: Screenshot hieronder)

En ik kan de schijf niet vinden....

Untitled.jpg

Dan eerst in de BIOS gaan kijken of de IDE of SATA controllerpoort wel aanstaat waar je 'm nu hebt aangesloten.
Verder natuurlijk checken of de BIOS zélf de schijf wel ziet, want ziet de BIOS 'm niet, dan gaat Windows 'm zéker niet zien.

EDIT: Nog even over "En dan? ": Vraag dan gewoon waar je naar moet kijken in Schijfbeheer.
"En dan? " geeft mij altijd het vieze smaak in mijn mond dat degene die gratis hulp vraagt hier op Helpmij ook nog eens niet de moeite wil doen om zelf na te denken, zelf wat te doen, zelf conclusies te trekken o.b.v. de tips die gegeven zijn etc.
Zo zul JIJ het misschien niet bedoeld hebben, maar verplaats je eens in de schoenen van de helpers, dan snap je hopelijk waar ik het over heb.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan eerst in de BIOS gaan kijken of de IDE of SATA controllerpoort wel aanstaat waar je 'm nu hebt aangesloten.
Verder natuurlijk checken of de BIOS zélf de schijf wel ziet, want ziet de BIOS 'm niet, dan gaat Windows 'm zéker niet zien.

EDIT: Nog even over "En dan? ": Vraag dan gewoon waar je naar moet kijken in Schijfbeheer.
"En dan? " geeft mij altijd het vieze smaak in mijn mond dat degene die gratis hulp vraagt hier op Helpmij ook nog eens niet de moeite wil doen om zelf na te denken, zelf wat te doen, zelf conclusies te trekken o.b.v. de tips die gegeven zijn etc.
Zo zul JIJ het misschien niet bedoeld hebben, maar verplaats je eens in de schoenen van de helpers, dan snap je hopelijk waar ik het over heb.

Tijs.

Ok, ik snap nu wel dat ik niet meer dat ik ''en dan'' moet zeggen, laten we daar nou maar over stoppen (; (ps: Ik snap je ook wel, alleen dacht niet dat het het einde van de wereld zou zijn, want ik herken dit ook wel, Ik help namelijk minstens 4 mensen per dag met een server maken, in een spel, en 1 keer werd ik door iemand helemaal verrot gescholden omdat het uiteindelijk (alleen voor hem) niet werkte waaraan ik minstens 8 uur besteede)

Maarja, ik zal morgen wel kijken of ik hem idd in de bios kan vinden, en zal ik ook de kabel in andere poorten proberen te doen. (het is nu een beetje laat om dat nog te gaan doen xD)

Tijs.

ik heb alles geprobeert wat je zei, werkt nog steeds niet ):

Ps: sorry voor late andwoord, ik ben namenlijk ziek.....

Dan heb ik geen idee. Persoonlijk zou ik toch vermoeden dat hij kapot is, maar dat weet je pas als je 'm ergens anders aansluit.
Natuurlijk kan het ook zijn dat je kabeltjes vergeten bent (bijv. van de voeding en/of de data-kabel). En als het een IDE schijf is kan het zijn dat je de kabel verkeerd hebt aangesloten, master/slave/single drive jumper verkeerd gezet etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan