Dell xps m1730 gaat plots uit en start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeti1951

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
1. Dell xps m1730 gaat plots uit en start niet meer op
Een goeden dag allemaal.

Ik leg even een probleem voor met mijn Dell xps m1730.
Deze heb ik een paar maanden gelden gekocht met een defect moederboard, deze heb ik vervangen en nadien heeft deze laptop het gewoon gedaan zoals het hoort.

Gisteren heb ik de laptop (die ik weinig gebruik) even aan het internet gehangen voor de nodige up-dates.
Dit doe ik regelmatig ivm windows en virus-update. Laptop hangt aan de adapter!

Tijdens deze up-dates liep de laptop vast en was alleen maar uit te krijgen door de power button ingedrukt te houden.
Daarna wilde ik de machine weer opstarten, maar gaf deze alleen maar aan dat het powerlampje brandde en heel even het lampje van de Hdd.
Ook knipperen er 2 lampjes zijnde het lampje van de capslock en de numlock. Deze blijven knipperen tot de computer vanzelf uitgaat.
Meerder malen geprobeert, maar de machine gaat niet meer aan.
Harde schijven gecontroleer in eenzelfde laptop en deze gaven geen fouten.

Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn? Ineens de geest geven vindt ik heel raar.
Het moederboard wat vervangen was was gerufubisched en draait in totaal nog geen 20 uren.

Vriendelijke groet
Yeti

Tja, wat heb je dan niet vervangen? Geheugenmodules, cpu, koelers? Daar zou ik zoeken.
Tweede vraag: heb je toen je het moederbord had vervangen Windows opnieuw geïnstalleerd? Laatste BIOS geïnstalleerd? Misschien is je vervangen moederbord toch niet zo identiek dan wat je had.

Tja, wat heb je dan niet vervangen? Geheugenmodules, cpu, koelers? Daar zou ik zoeken.
Tweede vraag: heb je toen je het moederbord had vervangen Windows opnieuw geïnstalleerd? Laatste BIOS geïnstalleerd? Misschien is je vervangen moederbord toch niet zo identiek dan wat je had.

Heb het windows niet opnieuw moeten installeren, want na het vervangen van het moederboard starte de computer gewoon op aslof er niets aan de hand is geweest. Geheugenmodules wel vervangen, 2 Gig is toen 4 Gig geworden. voor de rest is er niets aan de laptop veranderd. Ik vindt het alleen raar, dat hij gewoonin eerste instantie opstarte zoals wel vaker, maar dat de laptop ineens bevroor. Dit heeft zeker 7a8 minuten geduurd waarna ik de computer heb uitgezet met de powerknop. Het ging namelijk niet op een andere manier. Normaal gesproken zou hij weer opstarten met de melding/vraag dat je in een veilige modus moet starten, maar zover kwam het helaas niet. Ik zou niet weten waar het verder aan zou liggen, maar mischien moet ik de hele laptop eens een keer doorlaten meten. Het was namelijk al eerder voorgekomen bij de vorige eigenaar, die hem om die reden aan mij toen verkocht heeft. Ook zou ik na het meten misschien het moederboard moeten laten "reflowen"en dan gelijk de videokaart een beeurt laten geven. Weet je een goed bedrijf een beetje in de buurt van Rotterdam?

Bedankt in ieder geval voor jou reactie Lutz.

Misschien komen er nog suggesties van andere forumleden.

Groeten Yeti

Wat is met de CPU gebeurt? Werd die overgezet of zat ze al op het vervangend moederbord? Weet je wel hoe goed het vervangend bord is?

Ik ken alleen het bedrijf laptronic punt nl, maar die zitten niet bij Rotterdam

Wat is met de CPU gebeurt? Werd die overgezet of zat ze al op het vervangend moederbord? Weet je wel hoe goed het vervangend bord is?

Ik ken alleen het bedrijf laptronic punt nl, maar die zitten niet bij Rotterdam

Hoi, nog een keer heer Lutz!

Het oude moederboard had een probleem met het laden van de accu, dit moederboard werkte wel gewoon met een adapter.
Het nieuwe (gerefurbisched) moederboard kwam dus kaal uit de verpakking en ik heb dus alles over moeten zetten. CPU - GPU - Wlan etc.
Daarna heeft de laptop het gewoon goed gedaan (was trouwens een baord met hetzelfde nummer) Maar ik gebruik deze niet zo vaak, vandaar dat ik deze af en toe aan het internet hang om de nodige up-dates te halen. Tijdens dit up-daten bevroor het scherm en computer (reageerde nergens op) en heb ik deze na een fiks aantal minuten af gezet. Bij het opstarten de problemen als eerder beschreven, wel een powerlampje gaat aan en heel even het lampje van de HDD. Verder ook de 2 lampjes van de Capslock en de Numlock. That it. Verder gebeurd er niets alleen bij het aanzetten hoor ik dat de HDD opstart, maar niet verder wil werken en na een tijdje vanzelf uitgaat met een soort BWeep.

Heb zelfs het oude moederboard van de week weer helemaal teruggezet, met vervolgens hetzelfde probleem als met het nieuwe board. Alles weer gezet als daarvoor. Dit terwijl dat moederboard het wel goed deed al was het maar alleen op de adapter. ik vindt computers eng worden, want ze gaan een eigen leven leiden op een gegeven moment. Ook al eerder gezegd, zijn de harde schijven (2 in serie) al getest via eenzelfde laptop en dan werken ze normaal. Ook deze schijven nogmaals gestest via een speciaal dock op een desktop en daar werkten ze ook normaal. Ik heb geen idee meer waar ik het moet zoeken, want heb ook al de CPU's van beide laptops uitgewisseld, zonder problemen. Ook de bios batterijen zijn vernieuwd zonder resultaat. Ik hoop op een wonder!

Bedankt voor je aandacht en je tijd Lutz!

Vriendelijke groet
Yeti.

Gesplite schijven komen niet vaak voor, en indien wel, dan moeten ze wel weer in de goede volgorde wordoen aangesloten. Verwijder eens de harde schijven en kijk of dat wat uitmaakt. Vertel ons ook of dan wel of niet in het BIOS kan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan