• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afhankelijke keuzelijst, maar dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutorius

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
In bijgevoegd bestand heb ik een keuzelijst dokter in cellen G3 tm G8. Deze lijst komt voor uit een draaitabel op blad 2 die op het gele invoergedeelte staat.
Ik wil nu in cel H3 tm H8 een keuzelijst maken die zich aanpast aan wat er in G ingevuld staat.

Dus stel in G3 vul ik 'Piet' in dan wil ik dat enkel de onderzoeken van piet in H3 komen.
Tegelijkertijd wil ik in G4 Klaas invullen en enkel de onderzoeken van klaas als keuze in H4 krijgen
in G5 weer bijv. piet
in G6 Hein
etc.

Ik heb wel een oplossing om het via tabellen te doen, dat ik dus van elke dokter een tabel moet maken met welke onderzoeken ze doen.
Dit is helaas niet de juiste oplossing voor mij. Het werkelijke bestand is groot en er komen continue nieuwe combinaties van in dit geval doktoren en onderzoeken bij.

Om het beheersbaar te houden wil ik dit dus via zo'n oplossing doen.

Wie weet hoe en of ik dit voor elkaar kan krijgen.

mvg

W

Bijlagen

Met behulp van de 'indirect formule' lukt het vrij eenvoudig.

Bijlagen

maar wat als er in de gele cellen nieuwe regels worden ingevuld, daarmee verandere de ranges van de lijstjes van de doktoren en komen er misschien eens een keer nieuwe doktoren en dus nieuwe lijstjes bij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan