invloed van processor op gaming.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TAJholsbeek

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Hallo,

Ik heb een vraagje. Wat is de invloed van een processor op je gaming ervaring? Bijvoorbeeld ik heb een systeem met een HD7870 en een i5 3470 (geen k uitvoering). wat voor een verschil zal een processor met een hogere kloksnelheid? Of heeft het bijna geen invloed? En als er invloed is wat is er dan anders aan?

-TH

Je processor is zodanig snel, dat hij ook zonder overclock je videokaart bij kan houden, helemaal niets om je zorgen over te maken dus ;) Voor games kan je dus prima bij deze processor blijven.

EDIT: als je processor het niet bij kon benen, dan resulteert dat in een lagere framerate dan dat de videokaart zou kunnen produceren ;)

Wel kan de het grafische gedeelte op je processor invloed hebben op je 3D prestaties mits deze samen werkt met je moederbord.
Dit gaat doormiddel van Virtu MPV dit zorgt ervoor dat je 3D kaart niet alles zelf hoeft te doen en kan dus in meer fps resulteren.
Dit zou theoretisch gezien wel wat op moeten kunnen leveren.

Hier staat het beschreven.

als ik virtu MVP wil gebruiken, welke moet ik dan kiezen ik heb namelijk de keuze uit 3 soorten. (ik heb een asrock B75 pro3)

virtu mvp verbeterd niks het schakelt alleen tussen de onboard gpu en de losse videokaart voor bepaalde programmas
hierdoor kun je bijvoorbeeld extra schermen aansluiten op je pc en het zorgt ervoor dat je pc minder stroom vreet
je videokaart word namelijk letterlijk uitgeschakeld als deze niet word gebruikt

virtu mvp verbeterd niks het schakelt alleen tussen de onboard gpu en de losse videokaart voor bepaalde programmas
hierdoor kun je bijvoorbeeld extra schermen aansluiten op je pc en het zorgt ervoor dat je pc minder stroom vreet
je videokaart word namelijk letterlijk uitgeschakeld als deze niet word gebruikt

Dat is niet wat lucidlogix beweerd? maar zal het zelf gaan testen om er zeker van te zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan