vertalen uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter irda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

irda

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Beste lezer,

Op zoek naar informatie over schrijfcache op de schijf in-/uitschakelen verwijst Google mij naar de website: http://support.microsoft.com/kb/330174. In Firefox zie ik dan een tamelijk kromme vertaling in het Nederlands. Ook Opera, Google chrome, SR Iron en Maxthon vertalen die website. Dit was slechts een voorbeeld, want het gebeurt steeds vaker dat ik vertalingen van websites te zien krijg. En dat terwijl ik in Firefox de vier talen die ik naast het Nederlands kan lezen heb aangegeven. Ik lees dergelijke informatie liever in de oorspronkelijke taal, maar vind nergens een mogelijkheid om dat ellendige vertalen uit te zetten.
Omgekeerd komt het ook voor dat ik, na het bezoeken van een reeks Italiaanse websites als reactie op zoekacties ook een hele reeks opties in die taal te zien krijg.
Heeft iemand een idee hoe ik dat vertalen beter kan stroomlijnen?

Alvast bedankt voor de aandacht.

vertalen van websites uitzetten

hier is jouw link naar de engelse (UK) versie: http://support.microsoft.com/kb/330174?ln=en-gb/
(wil je dit vaker gebruiken zet dan echter de link "?ln=en-gb")
groeten
michael

Bedankt Michael, die link was erg nuttig en ik heb het essentiële stuje van de link (?ln=en-gb) aan mijn Tips&Trucs-verzameling toegevoegd.
Die link naar een Microsoftdocument was echter slechts een voorbeeld. Mijn eigenlijke vraag had betrekking op de gewoonte van steeds meer browsers om sites automatisch te vertalen in het Nederlands. Een duidelijke optie om dat automatische vertalen uit te zetten heb ik nog steeds niet gevonden.
Voor iedere suggestie om vertalen van websites standaard uit te zetten en uitsluitend zo'n vertaling te leveren als ik daar zelf om vraag houd ik mij nog steeds aanbevolen.

Groet, Ardi

Bedankt Michael, die link was erg nuttig en ik heb het essentiële stuje van de link (?ln=en-gb) aan mijn Tips&Trucs-verzameling toegevoegd.
Die link naar een Microsoftdocument was echter slechts een voorbeeld. Mijn eigenlijke vraag had betrekking op de gewoonte van steeds meer browsers om sites automatisch te vertalen in het Nederlands. Een duidelijke optie om dat automatische vertalen uit te zetten heb ik nog steeds niet gevonden.
Voor iedere suggestie om vertalen van websites standaard uit te zetten en uitsluitend zo'n vertaling te leveren als ik daar zelf om vraag houd ik mij nog steeds aanbevolen.

Groet, Ardi

vaak kan je in een vertaalde URL zoeken naar "?lang=" of iets wat daar op lijkt. ook vaak wordt gebruikt "/<taalcode>/".
door goed te zoeken in de URL kan je het vaak wel vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan