• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van verschillende excelbestanden bundelen in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stukke

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2012
Berichten
21
Beste mensen,

Ik heb enkele bestanden gemaakt voor mijn werk. Simpel dingetjes...
Eén bestand per werkhuis. Er zijn 5 werkhuizen per regio. Ik ben verantwoordelijk voor 5 regio's.
De ploegbazen geven dagelijks in hoeveel personen er per klant gewerkt hebben. Dit wordt opgeteld, zo heb ik dagelijks een overzicht van de tewerkstelling per werkhuis. Zij hebben enkel het bestand dat over hun werkhuis gaat.

Ik kan dus makkelijk zien hoeveel personen er dagelijks per werkhuis gewerkt hebben. Dus voor regio A kan ik telkens de dagtotalen van 5 werkhuizen bekijken(5 verschillende bestanden). Dit wordt maandelijks ook in een grafiek gegoten...

Nu wil ik graag een apart bestand maken waar ik de dagtotalen kan bundelen per regio en dan een dagtotaal per regio kan maken. Is dit mogelijk zonder dat ik op elke vakje moet klikken en invullen = (en dan het vakje van dat bepaalde bestand)

ik heb de bestanden van 1 regio bijgevoegd + het gemeenschappelijk overzicht van die regio. Ik wil zo dus voor elke regio een gelijk bestand creëren en dan evt dit nog een gezamelijk bundelen.
Het is nog maar een prototype. Ik ben een absolute excel-leek en heb dit met behulp van een boekje gemaakt:)
Hopelijk is mijn vraag duidelijk.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dit redelijk makkelijk met een macro doen, als de naamgeving consistent is. Ik zou dat dat als tussenblad gebruiken om eventueel over te zetten in maanddata.

De geplaatste bestanden (hoe handig ook om te helpen) bevatten informatie herleidbaar naar specifieke bedrijven. Dit kan erg gevoelig liggen en ik zou dan ook aanraden een simpeler voorbeeld geschoond van dergelijke informatie op te geven
 
Ik wil dus telkens de cellen van Q7 tem Q37(dagtotalen per werkhuis) bundelen in een apart bestand.
Ik heb dus simpele versies gegeven, hopelijk kan je me iets concretere informatie geven, ben echt een leek op dit vlak.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je een vaste naam / datum gebruikt kun je zoiets doen:

Code:
Sub invoeren()

Set thisbook = Application.ThisWorkbook
Application.DisplayAlerts = False
Application.Calculation = xlCalculationManual
Application.ScreenUpdating = False

For i = 1 To 5
    Fname = "C:\test\huis" & i & " " & Date & ".xls"
    On Error Resume Next
    Set nbook = Application.Workbooks.Open(Fname)
    If Not nbook = "" Then
        nbook.Sheets(1).Range("q7:q37").Copy thisbook.Sheets(3).Cells(1, i)
        nbook.Close
        Set nbook = Nothing
    End If
    
Next i

Application.DisplayAlerts = True
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
Application.ScreenUpdating = True
Application.Calculate

End Sub

in dit voorbeeld hebben de in te lezen files de namen:

huis1 20-11-2012.xls
huis2 20-11-2012.xls
etc.

de files worden verwacht in de directory "c:\test\" in dit geval. Dit zijn dingen die nog eenvoudig aan te passen zijn. vervolgens wordt de gevraagde informatie naar de ( in je voorbeeld lege) sheet 3 gecopieerd.

Invoegen macro:

open je "overzicht tewerkstelling..." file. Geeft ALT-F11 in om in de VBA editor te geraken. Kies vervolgens "invoegen" en dan "module". In de lege module plak de bovenstaande code. Pas de directory en namen van test3 en test 4 aan en draai vervolgens de macro.
 
Welke stappen heb je doorlopen en wat gebeurd er niet? Het is erg moeilijk om te helpen met deze informatie. Welke directory staan de files? welke naam hebben ze nu? heb je het wel toegepast op de geposte files? etc.
 
Welke stappen heb je doorlopen en wat gebeurd er niet? Het is erg moeilijk om te helpen met deze informatie. Welke directory staan de files? welke naam hebben ze nu? heb je het wel toegepast op de geposte files? etc.

Ik heb op de C schijf een mapje "test" gemaakt. In dat mapje heb ik de 2 testfiles opgeslagen onder de naam: huis1 20-11-2012.xls, huis2 20-11-2012.xls
Dan voer ik in "overzicht tewerkstelling" uw code in. Dan duw ik op het play-teken "macro starten"
 
En wat gebeurt er dan? heb je na het uitvoeren de tab "sheet 3" gecontroleerd of er data in staat? Overigens als je de macro vandaag opnieuw probeert moeten de files uiteraard de datum 21-11-2012 hebben :)

huis1 21-11-2012.xls

Ik heb het nogmaals getest hier in mijn omgeving en ik krijg netjes 2 kolommen in sheet 3. Krijg je nog errors eventueel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan