• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pdf maken excel 2010 (2 op 1 pagina)

Status
Niet open voor verdere reacties.

diTOMmasso

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Beste mensen,

ik zit met het volgende probleem;

In verleden werkte ik met office (excel) 2003, waar ik met behulp van pdf creator een excelblad naar pdf afdrukte.
In pdf creator kon ik in eigenschappen 2 pagina's op 1 blad afdrukken. Wat dus met uitprinten een x aantal pagina's scheelt.

Nu werk ik tegenwoordig met office excel 2010 waar ik het excel blad makkelijker om kan zetten naar pdf doormiddel van opslaan als.
Alleen nu is de vraag hoe krijg ik nu 2 pagina's naar 1 blad krijgen?

Alle oplossingen zijn welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken / genomen moeite :)

Mvg,

diTOMmasso

Je kan met elke pdf gewoon bij de afdrukstap kiezen om 2 pagina's op 1 A4tje af te drukken? Ik zie het probleem niet?

Je kan met elke pdf gewoon bij de afdrukstap kiezen om 2 pagina's op 1 A4tje af te drukken? Ik zie het probleem niet?

@K1pje

Bedankt voor je reactie.

Voor de duidelijkheid; ik gebruik dus geen pdf creator meer, omdat je excel 2010 gewoon kan opslaan als..pdf

Waar kan ik dan instellen 2 op 1 pagina?

Als je opgeslagen hebt als PDF, dan kan je deze openen met bijvoorbeeld adobe reader. Als je dan voor afdrukken kiest, kan je toch gewoon kiezen voor 2 pagina's op 1 A4 af te drukken?

Dat is inderdaad mogelijk.
Wat stom van mij.

Zo gewend aan dat stomme pdf creator waardoor ik standaard ervan uit ga dat het ingesteld moet worden voordat je pdf creeert.

Bedankt voor je reactie.

Ik zal geen stomme vragen meer stellen

Geen probleem ;) Voor zover ik weet kan je inderdaad niet meer 2 pagina's op 1 A4tje zetten met de ingebouwde pdf creator van excel. Maar dit werkt natuurlijk net zo goed zo ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan