Maximale haalbare download snelheid voor PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Goedendag,

Wat is de maximale haalbare download voor een PC?
Ik heb een Pentium 4 2.6 Ghz HT ,met 2 GB DDR2 RAM en 1 TB Sata 2 HD pc. En ik heb een Netwerk kaart die tot 100 Mbit/s verbindingssnelheid ondersteunt .
nu zoek ik een programma of een soort lijst dat aangeeft wat de haalbare maximale download snelheid is voor dit pc.
Ik weet als je snellere internet verbinding wilt en hogere download snelheid moet je pc en je modem het wel aan kunnen.
De modem die ik heb is splinter nieuw, en heeft de nieuwste technologie aan boord.

Ik wil overstappen op naar een andere provider, in me gedachten heb ik Ziggo.
Alleen ik moet zeker kunnen weten dat me pc het wel aan kan?
Met me huidige ADSL verbinding van 20 Mbit/s download ik op max. 1536 kb/s (12.28 Mbit/s ) Is me cpu dan 40% Belast constant !
Dit snelheid haal ik via de Lan poort.
Hoe kom ik erachter? Wat de geschrikte snelheid is voor me pc.
Ik heb geen zin om een abo van Ziggo te nemen als me pc niet krachtig genoeg is om de beloofde snelheid te halen !

Graag jullie advies,

Alvast bedankt,
G.Tasgin.

heb hier een gewone P4 2.4 en een vdsl verbinding, haal moeiteloos 35 Mbit / s ...

De snelste Ziggo is 120Mbit. Dat is theoretisch iets sneller dan je netwerkkaart. Zit natuurlijk nog wat verlies in. Daarmee kom je dus al aardig in de buurt van de max. capaciteit van je netwerkkaart. Voor nu kan het, maar als de snelheden nog verder toenemen dan zul je niet meer 100% uit je internetverbinding kunnen halen vanaf 1 pc.

heb hier een gewone P4 2.4 en een vdsl verbinding, haal moeiteloos 35 Mbit / s ...

oke, 35 Mb/s download snelheid he of 35 Mbit/s verbindingssnelheid ? Om verwarring te verkomen :-)
hoe zwaar is uw cpu dan belast?

Laatst bewerkt:
De snelste Ziggo is 120Mbit. Dat is theoretisch iets sneller dan je netwerkkaart. Zit natuurlijk nog wat verlies in. Daarmee kom je dus al aardig in de buurt van de max. capaciteit van je netwerkkaart. Voor nu kan het, maar als de snelheden nog verder toenemen dan zul je niet meer 100% uit je internetverbinding kunnen halen vanaf 1 pc.

120 Mbit/s zobiezo te veel voor me 30 , 40 of 60 Mbit/s is wel genoeg voor me.
Tuurlijk, als het snelheid gaat toenemen in de toekomst, dan zal me pc het moeilijk krijgen maar voorlopig verwacht ik niet dat Kabelmaatschappijen hoger dan 120 Mbit/s gaan.
Helemaal mooi zal glasvezel zijn, maar goed glasvezel wordt niet aangelegd in appartementen dus ja dat valt af voor me .
En buiten dat ,glasvezel stelt niks voor, als kabel 120 Mbit/s kan halen dan zal je verwachten dat glasvezel 200 Mbit/s minimaal zal moeten halen en aangezien glasvezel van nu 200 Mbit/s zeker niet kan halen stelt het ook niks voor .
Vreemd dat je het niet kunt achterhalen, wat de maximale haalbare download snelheid is voor een pc. dit info mis ik gewoon.
dit info zal bij aanschaf van een modem en een netwerk kaart aanwezig moeten zijn maar helaas ...

download u dan via torrent of via nieuwsgroepen, of een andere download manager?

Mijn cpu schommelt tussen 35 en 40% maakt niet uit van waar ik download.
Ik heb de verbinding heel optimaal ingesteld, de pc is optimaal ingesteld .. Heel raar...
Dan zal me pc in theorie 40 Mbit/s makkelijk moeten halen..
Ik heb de pc ook schoon geprobeerd en had ik geen merkbare verschil gezien .... Amper 30 kb/s snelheidswinst ofzo..
Naar, dat er geen programma of een tester of een document erover te vinden is ...
Weet u echt geen programma of iets dergelijks? U zal me heel erg mee helpen..

En nog iets wat me dwars zit... In het verleden (praat ik over jaar of 3 geleden) toen ik mij me ouders woonde, was me pc via wifi verbonden ,
Me cpu was 100% belast, pc ging zelfs bevriezen je kon niks meer... Bij 3750 Kb/s sloeg hij over.
Dus moest ik de downloadsnelheid limiteren tot 2600 Kb/s..
Dat is wat ik me tot zover kan herenigingen,
Ik weet dus niet meer of ik me pc heb getest via de Lan poort...

:rolleyes::rolleyes::confused:

Laatst bewerkt:
Reden dat er geen tool of berekening voor is, is dat het een proces complex is en van vele factoren afhankelijk.

Reden dat er geen tool of berekening voor is, is dat het een proces complex is en van vele factoren afhankelijk.

Dat zal wel zo zijn maar toch was het mooi geweest als men het wist of kon weten :-)
Wat voor advies raden jullie me aan?
Toch proberen met Ziggo en kijken wat de pc ervan bakt of?
gewoon blijven waar ik ben?

En.. bij Ziggo kan je elke maand opzeggen he, stel nou ik besluit een ziggo abo te nemen van 40 mbit/s en ik heb 1 maand geprobeerd en me pc konde de snelheid niet aan. kan ik dan gewoon opzeggen of zit er een adertje onder het gras, wie heeft hier ervaring mee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan