Eenvoudig antenne verlengen voor beter bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Hallo!

Ik heb in mijn computer een PCI-E kaart zitten voor draadloos netwerk. Nu zit mijn computer in een klein kastje in de andere kamer, en dus heb ik slecht bereik! De antenne aan de achterzijde kan eenvoudig losgedraaid worden, en nu vraag ik me af of ik dit kan verlengen om de antenne op een andere plaats te plaatsen voor beter bereik. Ik heb het hele internet afgespeurd, maar kan niet zo snel iets vinden!

Alvast bedankt

Een wok erachter zal beter werken:d, antennes hebben de of de lengte van de golf die ze onvangen/verzenden of een verlenging of verkorting in die zelfde maat, maar uitproberen kan geen kwaad.

Whaha lachen! Moet dat perse een schotel vorm zijn of kan ik ook weerkaatsend materiaal aan de achterkant plaatsen. Er zit namelijk een achterwand in.

Dus even proberen om deze te beplakken met alu folie? Of weerkaatst dat niet?

Probleem is dat dat het alle richtingen uitgaat en er weinig reflectie is naar precies dat punt wat je wilt.
Maar met testen en uitproberen kom je veel te weten.

Je kunt natuurlijk ook aan een USB wifi dongle met een kabeltje denken, die zijn vaak ook nog sterker.

Hebben deze een beter of soortgelijk ontvangst als een PCI kaart? Ik heb namelijk nog wel een dongle ergens rondzwerven, maar heb specifiek een kaard gekocht omdat "origineel" vaak beter is.

Toch even windsurfer proberen, altijd leuk!

Ipp heeft zo'n kaart een sterker signaal idd maar als er veel metaal tussen onvanger/zender en die kaart zit....

En zo'n dongle dient dan wel een kabel als verlenging te hebben dat je het kunt omzeilen en daar zitten ook grote verschillen in sterkte van signaal en ontvangst in.
Heb er een paar van Netgear, de ene doet weinig en de andere met draad werkt weer prima.

Ja, dit kan zeker, heb ik zelf ook gedaan om mijn bereik te vergroten en de antenne's op mijn bureau te plaatsen. Zelf heb ik ze uit china laten overkomen: zoals deze

Thnx voor de link! Ben benieuwd wat er met de windsurfer gaat gebeuren voor ik het kabeltje aan ga schaffen. Hoeveel merk je trouwens van een slecht signaal? Ik heb namelijk maar één streepje in mijn wifi balkje, maar ik kan nog wel downloaden met +- 4 Mbps..

Windsurfer?

Zwak signaal kan er voor zorgen dat je rare lags krijgt als je bijvoorbeeld aan het gamen bent ofzo ;) Voor het downloaden is het iets minder belangrijk, maar je maximaal haalbare snelheid wordt ook minder met slechter bereik.

Hey Kipje! Ik zie nu pas dat ding uit china, dat was precies hoe ik het me voorstelde haha! je hebt er toevallig zeker niet een over die ik van je kan overnemen? Kan tot een maand duren lees ik net!

Nee, ik heb precies voldoende besteld :P Dus die heb ik helaas niet over. Ik heb er hier zelf wel 4 van deze in gebruik (2 bij 2 pc's), dezelfde als de link, en het bereik + de snelheid in speedtest gaf toen wel de snelheid waarvoor ik betaal :P Daarvoor waren de snelheden niet echt om naar over huis te schrijven.

Ik heb ze zelf nooit in Nederland in een (web)winkel gezien, maar misschien heb ik daar niet goed genoeg voor gezocht. Dat spul uit China heb ik in ieder geval goede ervaring mee, kost weinig, maar je moet wel ongeveer 3 weken wachten.

Zelf heb ik hiervoor ook geprobeerd het signaal te richten met aluminiumfolie, maar dat werkte eigenlijk niet echt. Door de antenne's ergens anders te plaatsen via de genoemde verlengkabel heb ik het beste resultaat verkregen, iets waarmee ik kan leven qua signaal :P

Whoops, die internationale verkopers waren flink naar onder geschoven bij mij :p

Jeetje ze hebben wel lef hoor hier haha. Kijk is wat een prijsverschillen!! :shocked:
Binnenkort maar eentje bestellen. Bedankt voor alle links!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan