Ik begrijp het een beetje, waarschijnlijk bedoel je dat je opeens een venster ziet verschijnen van Nieuwe hardware gevonden.
Zoiets heb ik ook, maar dan met Windows 7. Soms wel, soms niet. Waarschijnlijk is het een schakeling op je moederbord die slecht contact maakt. Op zich is dat niet zo erg, maar als je netwerkkaart ermee ophoud op dat moederbord, is het wel een echt groot probleem. Het kan komen door schokken of door transport. Is het een laptop of een desktop-PC. Als het een desktop-pc is, kan die door zijn eigen stroom via de schakeling een beetje kortsluiting maken. Dan kan je verwachten dat je moederbord binnen nu en een maand kapot gaat... Temminste, dat was ook zo bij onze oude Windows XP-pc. Twee weken voordat het moederbord kapot ging, kwam er iedere dag dat er een nieuwe infraroodadapter was gevonden. Er zit geen infraroodadapter in de PC, en heeft er ook nooit op aangesloten gezeten.
Omdat je echt een venster ziet verschijnen, is dat al genoeg informatie voor mij dat je waarschijnlijk Windows XP, Windows 98SE of Windows 95 Plus hebt.
Groetjes, WDHBGS