Afsluiten Apps

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Hoi,

Sinds kort Windows 8 geïnstalleerd. Als ik vanuit het Metro scherm een App opstart, gaat het scherm eerst naar het oude vertrouwde bureaublad, om de App op te starten.
Na het sluiten van de App kom ik automatisch op het bureaublad terecht.

Hoe kun je een App starten en afsluiten zonder op het bureaublad terecht te komen?
Dus App opstarten zonder naar bureaublad te gaan en App afsluiten en terug komen op het Metro scherm.

Met de muis naar de bovenkant van je scherm gaan. De cursor verandert dan in een handje. Klik met de muis en sleep het gehele scherm naar beneden om de app te sluiten.

(Het heeft mij trouwens ook even geduurd voordat ik hier achter was)

Overigens raad ik je aan om iets als Clasic Shell of zo te installeren, tenzij het een tablet betreft. Dan beschik je weer over een normaal startmenu.

Hoi,

Bedankt, dat wilde ik juist weten. Dat werkt dus net als bij een tablet. Nadeel is dan toch dat alle apps open blijven staan

Ja, ik weet dat ik Windows 8 kan aanpassen, zodat ik een normale shell heb, inclusief startknop.

Maar ik probeer eerst even te zien, hoe Windows 8 gewoon werkt zonder kunstgrepen.

Je merkt nu dat het speciaal ontworpen is voor tablets. Ik ga het aanpassen, zonder Metro en met startknop.

Nogmaals bedankt.

@MicMokum

Ik heb toevallig ergens gevonden, hoe je ook apps kunt sluiten m.b.v. Alt-F4

mvg, Flip

@MicMokum

Ja, klopt, had ik zelf eigenlijk ook wel moeten bedenken.
Maar ja, je kunt niet alles weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan