Samenstellen Game/Multimedia PC budget €750

Status
Niet open voor verdere reacties.

JimZuidgeest

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor tekstverwerking, multimedia, internetten en lichte games zoals Fifa 13 en football manager 2013. Nu heb ik niet veel verstand van een nieuwe desktop samenstellen.

Ik beschik nog niet over randapparatuur een een windows versie verder lijkt het me niet verstandig om de desktop zelf in elkaar te zetten.
De herrie die de PC maakt interesseert mij niet zoveel.

M.v.g.

Jim Zuidgeest

Hallo pascal en TS,

Ik raad de pc die zojuist geadviseerd is af om de volgende redenen:
- geen externe videokaart bijgevoegd waardoor er van goed gamen geen sprake is (zal je dus nog wat extra geld kosten, reken op 100 - 200 euro extra);
- geheugen kan minder (8 GB) voor jouw doel en sneller (1600 Mhz of 1866 Mhz);
- van de voeding weten we bijna niets, hij is ws. niet van een A-merk en hij is anders niet krachtig genoeg (voor jou doel is minimaal 500 W nodig, liefst met 80 plus bronze certificaat en van een A-merk);
- de i7 processor heb je echt niet nodig, hierop kan sowieso worden bezuinigd, een i5 is genoeg.

Groet,
Stormbreaker.

Tja voor dit geld kan je er een video kaart bij kopen..

goedkoop is duurkoop :p

Wat bedoel je precies met goedkoop = duurkoop? Waarom heb je deze pc dan geadviseerd als je al wist dat de kwaliteit minder is? Een budget van €750 is op zich niet heel veel maar je kan er meer mee dan mensen die voor een paar honderd euro al een game pc willen.

Ik zou zeggen, je kan dit als volgt verdelen:
- €250 randapperatuur;
- €150 scherm;
- €60 toetsenbord+muis;
- €40 netwerkadapter en overige;
- €500 computer;
- €230 moederbord, processor en geheugen;
- €100 behuizing en voeding;
- €100 videokaart;
- €70 HDD (en/of SSD) en cd/dvd drive.

EDIT: windows en assemblage moet ook nog worden meegenomen, ik denk het beste dat je dit buiten je budget van je computer moet laten. Dan komt bij de €750 nog wel €130 - €150.

Laatst bewerkt:
voor hem die zeikt over de video kaart is goedkoop duurkoop, ik vind hem awsome alleen komt er nog voor 100 euro een videokaart bij.

Vergeet niet dat je bij die pc nog een besturingssysteem mist en ook nog een videokaart en nog een scherm ook! Dan zit hij al lang over zijn budget. Hier heb ik wat geprobeerd, de TS speelt niet echt zware games dus ik denk dat hij met een HD 7770 wel genoeg zal hebben. Hij kan Fifa 13 daarmee zeker op de hoogste instellingen. Het budget is redelijk krap, maar dit vind ik een mooie pc.

Vergeet niet dat je bij die pc nog een besturingssysteem mist en ook nog een videokaart en nog een scherm ook! Dan zit hij al lang over zijn budget. Hier heb ik wat geprobeerd, de TS speelt niet echt zware games dus ik denk dat hij met een HD 7770 wel genoeg zal hebben. Hij kan Fifa 13 daarmee zeker op de hoogste instellingen. Het budget is redelijk krap, maar dit vind ik een mooie pc.
Dat is inderdaad een goede computer, netjes samengesteld. Enig puntje is denk ik de voeding, is 430 watt niet wat krap?

Op grond van wat? Als jullie commentaar hebben, geef dan een alternatief en zeg ook waarom. Corsair is een goed merk.
HD 7770 (maximum 200w --> 150 van pcie 3.0 slot + 75w (6-pin) voeding kabel)
Processor (maximum 50w)
Rest (30-40w)
Totaal: 290w (dit is nog hoog gegrepen) met een voeding van 80% efficiëntie= nog 50-60w over.
Denk eerst na voor je commentaar begint te geven.

Laatst bewerkt:
Op grond van wat? Als jullie commentaar hebben, geef dan een alternatief en zeg ook waarom. Corsair is een goed merk.
HD 7770 (maximum 200w --> 150 van pcie 3.0 slot + 75w voeding kabel)
Processor (maximum 50w)
Rest (30-40w)
Totaal: 290w (dit is nog hoog gegrepen) met een voeding van 80% efficiëntie= nog 50-60w over.
Denk eerst na voor je commentaar begint te geven.
Ik stelde je alleen de vraag en jij hebt beantwoord dat het niet krap is. Je moet niet zo fel zijn, ik lever geen commentaar maar stelde een vraag om er iets van te kunnen leren. Zo kan ik nog beter advies geven.

Dit is hier geen leertuin, dit is een topic van iemand die een pc wil samenstellen, je had hier enkele weken zelf nog een topic openstaan. Ik wil niet onbeleefd zijn of zo, maar ik twijfel wat aan je kennis om advies te geven.

Dit is hier geen leertuin, dit is een topic van iemand die een pc wil samenstellen, je had hier enkele weken zelf nog een topic openstaan. Ik wil niet onbeleefd zijn of zo, maar ik twijfel wat aan je kennis om advies te geven.
Daarom probeer ik mij ook zo min mogelijk met zaken te bemoeien waarvan ik nog geen verstand heb. Als ik mij ergens in verdiep weet ik er binnen een korte tijd veel vanaf. Toen ik een aantal weken geleden zelf een topic opende wist ik niet zoveel meer over de huidige techniek maar als je er weer dagelijks mee bezig bent weet je er weer wat meer vanaf. Ik ben ws. niet zo technisch als jij maar ik stelde gewoon even de vraag of de voeding sterk genoeg was. Jij beantwoorde dat met ja, dus is het goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan