HTML leren programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonque54

Banned
Lid geworden
10 dec 2012
Hallo,

Ik wil graag een site maken en dingen kunnen programmeren. Is het HTML iets om mee te beginnen of raden jullie mij iets anders aan?
Zo ja, hoe hebben jullie dit geleerd? (niet via een studie want ik ben niet van plan om een studie te volgen hiervoor).

Ik zou beginnen met het leren van HTML en CSS (voor het uiterlijk van de site) De twee middenste links in m'n handtekening kunnen daar goed mee helpen. Ale je dat eenmaal onder de knie hebt kun je gaan kijken naar JavaScript en PHP/MySql.

HTML is overigens geen programmeertaal maar een opmaaktaal. Met HTML kun je bepalen wat iets is (een kop, een paragraaf, etc), je kunt HTML niet iets laten doen.

Ik zit op de web garden site en ik heb in eens heel veel virussen. Steeds als ik de site herlaad komt hij weer. Ik raad het gebruik van die site dus af.

Pim

Wat wil je maken? Met HTML kun je een website maken en het is niet echt een programmeertaal.

oke bedankt voor de reacties, heb een goede handleiding nu en probeer m'n eigen site te maken :)

Hoi allen,
N.a.v. van het bericht nr. #4 van Pim15 hierboven: webgarden.be lijkt momenteel inderdaad besmet te zijn met een of andere ongein. Jammer, want o.a. hun cursus HTML+CSS is erg de moeite waard.

• Onderaan elke pagina is een javascript toegevoegd, dat weer een ander javascript aanmaakt bij de bezoeker. Het laatste gaat naar een site met russische naam, die bij een parkeer-provider zit (die ook wel eens besmet zou kunnen zijn).
  • Geen idee wat het script uitricht, maar virussen zou me niet verbazen. :(

• Het safety-diagnose programma van Google zegt dat de site de afgelopen 90 dagen geen kwalijke zaken bevatte, maar zegt tegelijkertijd ook dat Google de site de afgelopen 90 dagen niet bezocht heeft: daar kan je dus ook niet van op aan... :shocked:

Ik heb webgarden hierover gemaild, en wacht hun reactie af.

@Naarling: beter om de link uit je handtekening te halen zolang het niet pluis is bij webgarden?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Heej, dat had ik niet meegekregen, raar dat er niets bekend is over dat Russische domein, ook McAfee weet er niets van, het ziet ook geen probleem met de web-garden site zelf. Toch, het blijft verdacht zo'n extra stuk javascript, dat het Russisch is helpt bepaald niet, voor de zekerheid de link toch maar even weghalen.

EDIT: grm, sinds wanneer krijgen we minder ruimte voor de handtekening? Ze worden nu wel erg smal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan