• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data uit andere file halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVDL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDL

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Hallo allemaal, kan iemand mij helpen met een import probleempje.
Ik wil de gegevens van een volledig tabblad uit een 2e excel file d.m.v. een macro copieren en plakken.
Ik heb een werkende macro met onderstaande code, de file heeft altijd de naam "data.xlsx" en de folder waarin deze staat heeft altijd de naam "smelten" de te copieren sheet heeft ook altijd de naam "Data" (file heeft meerdere sheets)

Deze macro werkt perfect als ik de folder "smelten" op mijn desktop heb staan maar als de folder verplaatst wordt of als ik deze bij een collega op de PC plaats dan werkt deze uiteraard niet meer, ik kan wel telkens het Path in de macro aanpassen maar er moet toch een andere oplossing zijn niet?

Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Documents and Settings\dvdlinde\Desktop\smelten\data.xlsx"
Sheets("Data").Select
Cells.Select
Selection.Copy

Staat de map met de naam smelten altijd op de desktop van de gebruiker?

Dat is idd een mogelijke oplossing, ik gebruik nu onderstaande code en dan krijg je een browse venster waar je de juiste folder kunt selecteren. klein nadeel is dat je enkel folders ziet in het browse venster en geen files, dat kan verwarrend zijn want zo ziet de folder er leeg uit.
moest er nog iemand een ander idee hebben, graag. en anders zullen ze er hier zo mee moeten leren leven :)
in ieder geval bedankt voor deze tip.

Function GetFolder(strPath As String) As String
Dim fldr As FileDialog
Dim sItem As String
Set fldr = Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
With fldr
.Title = "Select a Folder"
.AllowMultiSelect = False
.InitialFileName = strPath
If .Show <> -1 Then GoTo NextCode
sItem = .SelectedItems(1)
End With
NextCode:
GetFolder = sItem
Set fldr = Nothing
End Function

Sub update()
Dim fldrs As FileDialog
Set fldrs = Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)

'
'

'
Range("B1").Select
Sheets("export").Select
Cells.Select
Selection.ClearContents
Range("A1").Select

fldrs.Show

Workbooks.Open Filename:="data.xlsx"
Sheets("Data").Select
Cells.Select

Dat is het verschil tussen het browser naar een folder of het browsen naar een bestand.
Het kan allebei maar omdat je zei dat het bestand een vaste naam heeft heb ik voor het browsen naar een folder gekozen.
Dat je dan geen bestanden ziet is uiteraard logigisch omdat je alleen naar de naam van een folder zoekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan