Game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo ongeveer, misschien heel iets langer. Zit op 600 euro, afgelopen maand 125 verdiend, ligt eraan hoeveel ik ga werken ;)

die pc is de deur uit voordat jij hem kan betalen....
verder is er een veiling dus de hoogste die bied die krijgt hem!

Laatst bewerkt:
die pc is de deur uit voordat jij hem kan betalen....
verder is er een veiling dus de hoogste die bied die krijgt hem!

Weet ik. Ik heb al erover nagedacht.
Ik kan misschien wel wat regelen ;)
Als ik hem zou kunnen krijgen, zou dat de moeite zijn? Volgens mij is hij namelijk wel aardig wat beter.

Laatst bewerkt:
Voor een computer van 1,5 jaar durft hij nog wel een hoge prijs te vragen maar de hardware die er in zit is nog redelijk recent al is e.e.a (zoals de videokaart en het geheugen) al verouderd. Ik zou hier €550 voor proberen te bieden omdat de prijs van je hardware ieder jaar een flink stuk daalt. De computer is niet nieuw en is waarschijnlijk intensief gebruikt voor gaming, dit moet je ook meewegen.
Je kan ook een bak ellende kopen maar je ziet hier ook topics van mensen die dat met een nieuwe samengestelde computer hebben, bij tweedehands gaat bij mij altijd een belletje rinkelen dat zegt: tweedehands = risico.

Klopt is ook zeker zo, maar hij kant och bekeken worden?
Plus, de 580 is niet verouderd toch, hij staat wel bijna bovenaan in de benchmarks.
Maar ik denk inderdaad wel dat een nieuwe wel verstandiger is.

550 bieden gaat een beetje moeilijk als het begin bot op 620 euro ligt...
600 euro is btw nog een prima prijs voor die pc ik denk toch echt dat hij hier ruim 1000 voor neer heeft geteld toen hij nieuw was

Sorry, ik dacht dat de vraagprijs €631 was, ik dacht al, wat een rare vraagprijs. Ik denk dat Paquero nu niet nog hoger moet gaan bieden, of hij moet €650 bieden. Maar welke OS zit hierop? Joost mag het weten...

Dus advies van jullie: 650 en niet hoger, of gewoon niet?

Ik durf er niet zo goed over te adviseren, sommige anderen denken er weer anders over. Mijn advies, voor zover ik een simpele tip een advies noem, is om sowieso niet hoger dan €650 te gaan.

Ik zie op tweakers in jouw prijsklasse niets spectaculairs behalve dat je voor €850 een gehele gamesetup kan krijgen: http://tweakers.net/aanbod/491043/game-set-up-i5-ssd-sli-opstelling-bluray-26-inch-iiyama.html
Die is naar mijn mening veel te duur vanwege de verouderde processor en videokaart maar dit systeem is zeker niet antiek, er zit zelfs een SLI opstelling in waardoor de verouderde videokaarten toch iets krachtiger worden. Wel is het moederbord alleen compatible met socket 1156 processoren en dat zijn first generation processoren.
Kortom: toch een aantal puntjes om de prijs te laten zakken, vraagprijs inclusief alles is €850, ik zou €750 bieden, hooguit.

Ik durf er niet zo goed over te adviseren, sommige anderen denken er weer anders over. Mijn advies, voor zover ik een simpele tip een advies noem, is om sowieso niet hoger dan €650 te gaan.

Ik zie op tweakers in jouw prijsklasse niets spectaculairs behalve dat je voor €850 een gehele gamesetup kan krijgen: http://tweakers.net/aanbod/491043/game-set-up-i5-ssd-sli-opstelling-bluray-26-inch-iiyama.html
Die is naar mijn mening veel te duur vanwege de verouderde processor en videokaart maar dit systeem is zeker niet antiek, er zit zelfs een SLI opstelling in waardoor de verouderde videokaarten toch iets krachtiger worden. Wel is het moederbord alleen compatible met socket 1156 processoren en dat zijn first generation processoren.
Kortom: toch een aantal puntjes om de prijs te laten zakken, vraagprijs inclusief alles is €850, ik zou €750 bieden, hooguit.

De vraagprijs is 600? :)

Ik had ook deze gezien: http://tweakers.net/aanbod/483115/z...i7-920-en-crossfire-2gb-xfx-hd-6950s-xxx.html

spaar door en kom terug als je het geld hebt dat is wat ik je aanraad dit heeft geen zin zo!

@Paquero, die had ik ook gezien, die laatste die jij net zegt. Dat lijkt me een nog betere optie, ik zou hier sowieso €625 bieden als begin bod. Dit is een hele leuke optie omdat hier een besturingssysteem op zit, office en een virusscanner. Dat weeg ook mee, je krijgt het systeem hier kant en klaar. Er is hier ook sprake van een Crossfire opstelling met redelijk snelle videokaarten. Ik zou hier als maximum bod €680 doen.

EDIT: @firestorm, ik denk dat die tweedehands optie wel een risico is maar je kan wel een computer krijgen die je nieuw niet zou kunnen betalen. Het budget van Paquero is niet heel hoog en je kan wel een systeem aan onderdelen hebben maar hoe doe je dan met bijvoorbeeld het besturingssysteem? Ik neem aan dat Paquero de assemblage zelf gaat doen maar dan heb je sowieso een besturingssysteem van €100 nodig of je moet e.e.a gaan downloaden. Dan kan je beter een goede tweedehands kopen maar doen moet je wel iemand meenemen die heel technisch is en je moet in de gelegenheid worden gesteld het systeem van de binnenkant te kunnen bekijken en desnoods met een zware game een half uur (bijvoorbeeld) te kunnen testen. Daarna zou je eventueel kunnen kijken naar de temperaturen van alle hardware en eventuele problemen met de software.

Laatst bewerkt:
@stormbreaker Die pc leek mij ook wel een goede :P Over de technische mensen, mn vader zou dan misschien wel mee willen. De assemblage doet ook mijn vader + hij heeft al het besturingsysteem. Zou deze computer beter zijn dan de pc die ik eigenlijk wil: i5 3450 + 7950?

@firestorm voor een nieuwe computer zal ik dat zeker doen, maar ik dacht echt dat ik beter die pc zou kunnen halen ;) Als het een tweede handse pc is, die beter is en zo weg zou zijn, zou ik misschien wel geld van mijn ouders mogen lenen.

Maar laat al dit maar, ik ga wel voor de nieuwe, meer garantie enzo :)

Laatst bewerkt:
@stormbreaker Die pc leek mij ook wel een goede :P Over de technische mensen, mn vader zou dan misschien wel mee willen. De assemblage doet ook mijn vader + hij heeft al het besturingsysteem. Zou deze computer beter zijn dan de pc die ik eigenlijk wil: i5 3450 + 7950?

@firestorm voor een nieuwe computer zal ik dat zeker doen, maar ik dacht echt dat ik beter die pc zou kunnen halen ;) Als het een tweede handse pc is, die beter is en zo weg zou zijn, zou ik misschien wel geld van mijn ouders mogen lenen.

Maar laat al dit maar, ik ga wel voor de nieuwe, meer garantie enzo :)

Dit is een beetje offtopic maar Paquero speel jij Enemy Territory?.

Die tweedehands pc is echt een bargain! Kopen die handel, ga wel niet boven 700-750. Crossfire HD 6950's is wel zeer goed :p.

@subplayer, inderdaad, ik snap ook niet waarom anderen Paquero zeggen die optie niet te kopen. €700 voor dat systeem met een crossfire opstelling en die onderdelen er in zoals een goede voeding en processorkoeler etc. is echt een koopje. Ik zou niet het volle pond betalen, altijd proberen iets af te dingen. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de vraag, goed nieuws is dat zich nog geen koper gemeld heeft.

@stormbreaker Die pc leek mij ook wel een goede Over de technische mensen, mn vader zou dan misschien wel mee willen. De assemblage doet ook mijn vader + hij heeft al het besturingsysteem. Zou deze computer beter zijn dan de pc die ik eigenlijk wil: i5 3450 + 7950?
De tweedehands hoeft uiteraard niet meer geassembleerd te worden, die wordt zelfs met besturingssysteem+office+virusscanner geleverd. Deze pc is natuurlijk niet beter dan een systeem met een i5 3450 en een HD 7950 maar die combi krijg je ook niet voor de prijs die je voor de tweedehands wil betalen. Ik denk dat je een HD 7950 sowieso uit je hoofd moet zetten, dat gaat hem niet worden, je moet dan zo bezuinigen op andere onderdelen dat er geen evenwichtige verdeling meer is. Je wilt ook een goede voeding etc. hebben.

EDIT: ben even gaan rekenen met deze lastige situatie. Als je een budget van €800 hebt kan een HD 7950 nog wel als je vader assembleert en er al een werkend besturingssysteem is. Maar dan heb je geen extra's als een SSD, een niet-boxed processorkoeler en een cardreader.

Laatst bewerkt:
@compfreak jazeker :P zo slecht is mn pc, ik kan niks anders, zelfs met W:ET heb ik nog lag
@stormbreaker het bezuinigen bij die pc valt wel mee, tenminste dat dacht ik. + SSD en cardreader zijn niet echt nodig.
@sub hmm ik zal inderdaad wel even kunnen rvagen aan mn pa dan ;)

Misschien kan ik eerst 650 bieden?
en misschien (als ik hem koop) geheugen uitbreiden naar 8 GB 1600 mhz?

Zou dit systeem beter zijn dan die ik eigenlijk wil?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan