ubuntu 8.04 netwerk en usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik heb hier een ubuntu notebook staan waarvan het netwerk en usb niet werkt.
iemand enig idee hoe dit op te lossen?

hoe weet ik of mijn netwerk en usb wel geinstalelerd en is hoe doe ik de drivers updaten?

dank voor de reacties.

Beetje afhankelijk waarom het niet werkt.

je kan met commando's als modprobe wel zien welke drivers actief zijn, maar het klinkt alsof je niet weet of ze wel ooit gewerkt hebben.

Je kunt er gewoon eens een nieuwere ubuntu live CD ingooien en daarmee opstarten. Als de devices dan wel allemaal werken weet je tenminste waar je moet zoeken.

ik lees wel overal dat ik vanaf de cd's de drivers kan updaten,lees alleen nergens hoe dat moet.nb, een herinstallatie is momenteel geen optie

Als je kunt booten vanaf een live cd zou dat veel helpen.

Je kunt even met 'lspci' of je het juiste type kaart boven water kunt halen. In principe kun je modules apart overzetten als dat nodig is, maar ik weet niet hoe compatible huidige drivers zijn met ubuntu 8.

welke livecd heb ik dan nodig? en wat moet ik dan precies doen?

Je kunt een ubuntu 12.10 liveCD gebruiken, maar in principe voldoet bijna elke versie wel. Deze CD branden en de PC ermee opstarten. Het OS wordt dan volledig geladen van CD zonder dat er verder iets aangepast wordt.

met de live cd van 11.10 kom ik op internet, een hogere versie gaat niet ivm de processor. deze ondersteunt geen 4 gb of hoger.

maar hoe krijg ik nu de juiste drivers over?

Ubuntu 8.04 is stokoud en End Of Life. Je kan beter kiezen voor Lubuntu 12.04 of 12.10 die zijn erg licht.

daarvoor is mijn notebook te oud, processor wordt niet onderstuend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan