Aankoop (game)computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tooster347

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om een computer te gaan kopen waar ik op wil gaan gamen (need for speed most wanted).

Dit zit er allemaal op:
- AMD Athlon II X3 450 3,2 gHz triple core CPU
- 4 GB DDR3 1600 mHz geheugen
- onboard videokaart
- geluidskaart
- netwerk aansluiting
- 4x USB aansluiting
- 500 GB S-ATA harde schijf
- DVD-RW Samsung
- 420 Watt voeding
- Glossy zwarte behuizen

Ik was vanplan om hier dan nog een videokaart bij te kopen.

Is deze computer geschikt voor gamen? En wat voor videokaart adviseren jullie mij?

Alvast bedankt!

dat ligt volledig aan je budget.
de pc zou de game wel aan kunnen, maar echt mooi word het niet.
je kan het beste een videokaart kopen die toch extern is, en wat rekenkracht hebben, hier komt dan ook een prijskaartje bij.
op het moment dat je dat gaat doen, zal je ook niet genoeg hebben aan 420watt voeding.
die zou je dan ook moeten vervangen voor een wat zwaardere, maar dat zijn de kosten meestal niet.

als je toch een bak geld uit wil en kan geven zou ik je aanraden je moederbord en processor te vervangen naar een quad-core.

de main parts zullen dus een videokaart en voeding zijn.
kijk eerst eens naar je budget.

Groet
Bas

Dit zit er allemaal op:
- AMD Athlon II X3 450 3,2 gHz triple core CPU
- 4 GB DDR3 1600 mHz geheugen
- onboard videokaart
- geluidskaart
- netwerk aansluiting
- 4x USB aansluiting
- 500 GB S-ATA harde schijf
- DVD-RW Samsung
- 420 Watt voeding
- Glossy zwarte behuizen

Ik was vanplan om hier dan nog een videokaart bij te kopen.

Is deze computer geschikt voor gamen? En wat voor videokaart adviseren jullie mij?

Alvast bedankt!

Als ik jou was zou ik effe de turbo modus in je Bios aanzetten tot 3.8 Ghz. Dit is niet direct overclocken. Maar een optie in de instellingen van je bios. Volledig gratis dus. Tevens niet de 4de core unlocken.
Leuke videokaart, die het spel op Medium tot high Grapics pakt.

http://www.techlogics.nl/index.php?level1=5&level2=115&level3=165&a=sp&prodid=1161357&utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist (77 Euro)
Echter, moet je wel even nakijken of je een PCI expres aansluiting hebt op je moederbord. Maar 95% kans van wel.

Laatst bewerkt:
Hoeveel betaal je eigenlijk voor die pc?
Als hij tweedehands is dan is 150 euro goed, als hij nieuw is dan maximum 200-250 euro. Meer niet.
Wil je ook anders je budget vermelden en welke games je speelt?

Nee, de huidige samenstelling is niet geschikt voor het gamen, er zit nl. een onboard videokaart in. Welk merk heeft de voeding? Als het een A-merk is met een 80+ efficiëntie dan heb je aan die voeding genoeg. Indien dat zo is dan kan je er het beste een HD7770 of een GTX 560 Ti inzetten, of je moet een hoger budget hebben.

Hoeveel betaal je eigenlijk voor die pc?
Als hij tweedehands is dan is 150 euro goed, als hij nieuw is dan maximum 200-250 euro. Meer niet.
Wil je ook anders je budget vermelden en welke games je speelt?

Deze pc kost nieuw 250 euro.

Mijn budget is 350 euro. Mocht iemand een andere pc weten die beter geschikt is hoor ik dat graag!

Ik zat te denken om de videokaart 2e hands te kopen waardoor ik wat kosten bespaar.

Laatst bewerkt:
Je laat je toch niet oplichten. Kan je beter een Apple kopen :)
Dat ding kan je nieuw voor nog goedkoper in elkaar zetten. Zit geen grafische kaart in he. Mooie oplossing:

Processor: Athlon II x4 744 (3.2 Ghz)
Hardeschijf: 500GB/72000RPM/600Mbs/64MB buffer < Snel
Geheugen: 1x4 Croshair 4GB -1600 Mhz
Videokaart: MSI R6450-MD1GD3/LP - 1GB DDR3/ 625Mhz Clock
Voeding: 420 Wat voeding

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B386458%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B495057%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B567557%5D=1&product%5B558940%5D=1&product%5B361603%5D=1&product%5B403126%5D=1

Systeem gedacht aan de toekomst - prima uit te breiden.
Je kan later eventueel je geheugen upgraden naar Max 32GB, 1 bank is over.
Hardeschrijf ruimte.
Processor A10-5500K
Je moet alleen Windows even overzetten van je oude pc, als je hem eventueel zelf in elkaar gaat zetten. Kan je 1 van de Highend x7000 kaart reeksen van Ati pakken. (Dubble prestaties "Grafisch") Radeon 7750 bijv

Laatst bewerkt:
Zelfbouw (game)pc

Hallo,

Ik heb op alternate een lijstje samengesteld, nu was mijn vraag aan jullie of ik zo al de onderdelen heb en of dit in elkaar en bij elkaar past:

http://www.alternate.nl/html/cart.html?cartId=15930&cmd=loadSentCart

Behuizing: Sharkoon Vaya
DVD: LG GH24NS70
Voeding: MS-TECH MS-N450 SYS 450watt
Werkgeheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
Grafische kaart: NVIDIA GeForce 210 1024 MB GDDR3
Harde schrijf: 1 TB SATA3
Moederbord: ASRock N68-VS3 FX
Processor: AMD Athlon II X4 750K 3400 MHz 4096 KB Level 2 cache

Nieuwprijs €288,83

Ja het past allemaal. Maar je Hardeschrijf loopt harder dan je moederbord. Dus gaat ie automatisch op de snelheid van je moederbord lopen. Of je kan geld bezuinigen op je Hardeschrijf of je investeerd 1 tientje meer in je moederbord. HD is Sata 600 en Moederbord Sata 300.

Ga je de PC grafisch gebruiken (Photoshoppen)? Anders kan je een Processor nemen die grafisch een goede kaart ondersteund. Kan je nog altijd een extra videokaart in doen. Ander zou dit voldoende zijn:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B439635%5D=1&product%5B557799%5D=1&product%5B566121%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B565761%5D=1&product%5B442249%5D=1&product%5B474396%5D=1

Stukje meer snelheid. Grafisch kan je gewoon, bijna alle spellen spelen op low settings - Medium settings. Films (Full HD/Blueray 1080) kijken lukt ook met gemak en je hebt wat betrouwbaardere merken en makkelijker uit te breiden.
15% extra boost uit systeem halen, zie onderstaand:

Brilliantly designed for smart overclocking, ASRock X-Boost Technology is able to unleash the hidden power of your CPUs. Simply press “X” when turning on the PC, X-Boost will automatically overclock the relative components to get up to 15.77% performance boost! With the smart X-Boost, overclocking CPU can become a near one-button process. < Veilig

Bron: http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A85X%20Extreme4/

Laatst bewerkt:
Ho, past niet als de link in je openingspost klopt.

Systeem van Sander past wel in elkaar, echter heb ik een dringend advies aan jullie beiden: bezuinig niet op de voeding en neem gewoon een A-merk voeding. Bij goedkope prutvoedingen, die vaak kapot gaan, nemen andere onderdelen van je pc het graf mee in wanneer ze het begeven. Het domste wat je dus kunt doen is daar op te bezuinigen. De goedkopere A-merkvoedingen zijn deze bij Azerty: klik. Meer dan genoeg power voor dit systeem ;)

Wat moet de computer kunnen? In principe is de samenstelling van sander prima voor algemeen thuisgebruik, maar wat verwacht je ervan? Zelfs op Sander's samenstelling is nog wel wat te bezuinigen, maar mogelijk moet het zelfs sneller.

Je kan het moederbord wat goedkoper maken en 1600Mhz geheugen. Al zal dat op ze top 30-40 euro schelen. Ik zou zo ie zo niet voor de AMD 6 serie gaan, want dat is een Duocore (Virtuele qaudcore). Wellicht zit er een grafische kaart in, maar kan je beter voor de Phemon II x4 gaan, met een los goedkoop videokaart.

Laatst bewerkt:
Ik wil hier op gaan gamen. Games als nfs most wanted.

Mijn budget is 300 euro en wil hier graag een zo goed mogelijk systeem voor.

Alvast bedankt voor jullie snelle hulp!

Ok als dat je toplimiet is, dan is een iets aangepaste versie van Sander het hoogst haalbare. Met 50 euro meer kom je een stuk verder, maar als het echt 300 moet worden is zoiets toch wel het maximum:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...492067]=1&product[557799]=1&product[242421]=1

voor 50 euro meer heb je een 2x zo grote harddisk en snellere cpu + video. 300 is eigenlijk net wat te krap, maar goed ik begrijp dat extra budget er niet altijd in zit.

Laatst bewerkt:
Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb beide topics van je samengevoegd. Het gaat immers nog steeds om de aanschaf van een systeem. Behoeft dus geen nieuw topic.
Tevens reageer je zelf niet meer in je eerste topic.;)

Succes met je vraag.

Bedankt!

Het lukte mij niet om mijn vorige topic te verwijderen, bedankt daarvoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan