SD niet leesbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Hallo,

ik heb een SD kaart: SanDisk Ultra II 2 GB die ik graag wil formatteren en dan bestanden erop zetten. Het gekke is dat dat niet kan aangezien m'n laptop met Windows 7 Home Premium leest het niet wanneer ik de SD kaart in de daarvoor bestemde plek zet. Ik krijg geen pop up dat ik de SD kaart erin heb gezet en krijg ook niks te zien bij 'Mijn Computer'. SD kaart werkt wel op m'n computer, maar die is nog wat jaartjes oud dus als ik alles daarop wil doe gaat het iets langer duren ben ik bang.

Alvast bedankt voor het lezen / beantwoorden van mijn vraag!

Ook niet in schijfbeheer te zien?
Start, zoeken en diskmgmt.msc invoeren.
Kaartlezer staat wel aan? te zien in apparaatbeheer bij de usb.

Ook niet in schijfbeheer te zien?
Start, zoeken en diskmgmt.msc invoeren.
Kaartlezer staat wel aan? te zien in apparaatbeheer bij de usb.

Wat ik krijg te zien bij usb bij apparaatbeheer is het volgende:

usb reader helpmij.jpg

Zou eerlijk gezegd niet weten welke het is, zou het waarderen als je zegt of alles goed is

Ja, die samengsteld USB apparaat is de kaartlezer, en in schijfbeheer?
Is het een kaartje in ntfs geformateerd?

@jony, kan je SD kaartlezer in je laptop SDHC aan of is het geen SDHC kaart? Mijn kaartlezer van mijn oude computer kan SDHC niet aan en loopt volledig vast als je er een SDHC kaart in doet. Uit welk jaar komt jouw laptop? Ik denk dat SDHC in kaartlezer pas sinds 2010/2011 gangbaar is geworden.

Ja, die samengsteld USB apparaat is de kaartlezer, en in schijfbeheer?
Is het een kaartje in ntfs geformateerd?

Ik denk dat je dit met schijfbeheer bedoelt? :

schijbeheer helpmij.jpg

Dit is als de SD kaart erin zit. Wanneer ik de SD kaart erin doe krijg ik helemaal geen melding of wat dan ook dus lijkt net alsof ik niks doe

@jony, kan je SD kaartlezer in je laptop SDHC aan of is het geen SDHC kaart? Mijn kaartlezer van mijn oude computer kan SDHC niet aan en loopt volledig vast als je er een SDHC kaart in doet. Uit welk jaar komt jouw laptop? Ik denk dat SDHC in kaartlezer pas sinds 2010/2011 gangbaar is geworden.

Volgens mij is het gewoon een normale SD kaart aangezien er geen SDHC op staat. Ik heb een medion erazer x6811, die uit 2010 komt dus denk niet dat dit het probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan