Error krijgt PC niet altijd aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Het volgende iemand krijgt haar PC na een paar keer wel aan echter krijgt de volgende Popup:

Kan een object van het type System.Boolean niet converteren naar het type System.String

Mail van haar:

Ik denk, dat het toch weer aan AVG ligt….ik kan hem niet updaten en ook geeft de pc aan, dat er een windows probleem is…
Ik probeerde al opnieuw AVG erop te zetten, maar niks, hoor!
Alsjeblieft, wat moet ik nu doen? En waar kan het aan liggen?

Heb van alles geprobeerd ik heb geadviseerd opnieuw te installeren of te repareren via de Windows 7 schijf.

er is dan wel een moeilijk te achterhalen fout opgetreden. als het decoderen of coderen niet lukt dan is dat een moeilijk te achterhalen fout.
misschien kun je eventueelnog meer info vinden op de site van Windows.
mvg,
pxexpert

Ok dus de garantie zit er op? ok, toch nog een beetje info.
Even wat over http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.boolean.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.string.aspx
.NET Framework van microsoft die zie je vaak tussen de updates van microsoft.
Er zijn Essientiele updates en optionele updates.
Bij fouten in windows kan je daar altijd gaan kijken, Configuratiescherm\Windows Updates.
Ik raad aan die niet op Automatisch in te stellen, maar op alleen waarschuwen, maar zelf bepalen of je download en installeert.
Optionele zeker niet als essientiele laten behandelen, want optionele moet je alleen installeren als je op zoek bent naar een update voor een specifiek probleem wat je op wil lossen.
Bij de optionele updates kan je dan zoeken of er een update tussen staat die specifiek met het probleem te maken kan hebben.

Gebruikt ze een gratis antivirus programma? Zo niet kan je onderstaande daarover overslaan
Welke firewall gebruikt ze?
De gratis AVG is geen volledige en loopt ook na een tijdje steeds meer achter met de updates.
Dus een tip is daar rekening mee te houden.
Mensen die gratis zichzelf beschermen hebben meestal wat meer kijk op het systeem en zijn meestal ook bezig met het bij houden wat de beste gratis programma's zijn op dat gebied. Vaak gebruiken ze ook MBAM er bij enzo om te scannen.
Dus het is iets minder zorgeloos, maar kost ook wat minder.
Niet dat dat er al direct mee te maken hoeft te hebben, maar die melding heeft te maken met microsoft framework, een essientieel onderdeel van windows.

misschien een van de soort DLL. -bestanden?
Ik wil me niet ergens mee bemoeien, maar je nicknaam is pcexpert, en je geeft dit soort antwoorden... lol, beetje misleidend. :)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Als het betreft een DLL bestand gaat geeft hij toch dat dan aan?

DLL bestanden bevatten informatie die windows in de interface gebruikt. Zoals pictogrammen van windows, teksten, het is een soort bibliotheek voor windows. Ook andere programma's maken gebruik van dll bestanden die mee geinstalleert worden als je een programma installeert. dll is de afkorting van Dynamic Link Library.
Bijvoorbeeld als je een gele map ziet, de data van het pictogram vindt windows in C:\Windows\system32\imageres.dll, ook in bijvoorbeeld SHELL32.dll bevat o.a. tekst en pictogrammen die je in windows ziet.
Dus ik vroeg me ook af wat gebruiker pcexpert nu precies wilde vertellen...
En inderdaad, als windows een probleem ondervindt met een dll, dan zal dat in een melding voor kunnen komen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan