(Budget) Game PC €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickcob111

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Beste Helpmijers,

Mijn broertje wil een nieuwe PC met (jaja) een max budget van 500 euro. Hij weet dat hij hiermee zeker niet de nieuwste games super mooi kan spelen etc.

Besturingssysteem: hebben we al.
Randapparatuur: hebben we al (misschien handig om te weten dat hij een 24 inch scherm heeft FULL HD, dus dit kost meer geheugen voor de videokaart dan lagere resoluties)

We bouwen hem zelf in elkaar.

Ik zou graag willen zien wat jullie in elkaar kunnen zetten voor dit budget :)

@dennisdennis
De 550ti is van een oudere generatie en hij is ook slecht leverbaar.
Dit zou ik doen.
500GB HDD, cpu gemakkelijk up te graden.
Als je wat meer geld kwijt wil kan je een betere/duurdere behuizing kiezen.
Een HD 7850 is trouwens veel sterker dan een 550 ti.

@dennisdennis
De 550ti is van een oudere generatie en hij is ook slecht leverbaar.
Dit zou ik doen.
500GB HDD, cpu gemakkelijk up te graden.
Als je wat meer geld kwijt wil kan je een betere/duurdere behuizing kiezen.
Een HD 7850 is trouwens veel sterker dan een 550 ti.

Bedankt voor het uitzoeken van een systeem :)
echter weet ik het niet zo zeker of ik wel een Club 3D kaart wil. Misschien toch maar gaan voor Sapphire/Asus/XFX aangezien ik bij deze bedrijven meer het idee heb dat ze kwalitatief goede klantenservice hebben en degelijke kaarten maken.

Die Club3D is een zeer goede kaart hoor.
Review

Haha ik zie het ja, ik heb club3d nog nooit gebruikt dus eigenlijk kan ik ook niks daarover zeggen ;)
Maar er staat dat de videokaart een minimale voeding nodig heeft van 500 watt. Is deze voeding niet wat krap? Ik zag het staan op azerty maar ook op de site van club3d zelf.

Graag nog wat advies :thumb: en kan ik voor een paar euro's erbij niet beter normaal ram kopen ipv ValueRam?

Dit geheugen kan je dan kopen. Het zal wel niet veel in prestaties schelen.
En het zou net lukken met de voeding, maar om later misschien te upgraden is een 500w wel handig.
KLIK

Die van Antec is veel beter dan die Corsair, de enigste reden waarom je die corsair zou nemen is voor de prijs. Voor alle duidelijkheid: de corsair is zeker geen slechte voeding, integendeel.

Die is misschien verouderd, maar wanneer je hem op een AM3+ moederbord zet dan is die makkelijk upgradebaar en de Phenom is trouwens nog een uitstekende keuze qua processor.
Die wordt nog veel gebruikt en genomen (@BBG Tweakers.net)

ja punt is alleen wel dat je dat sneller zult moeten doen met die processor dan met een i3 verder heeft intel op dit moment een beter aan bot wat betreft upgrades sandy/ivy bridge etc
verder zie ik amd niet zo snel meer aan komen met een cpu die beter zal gaan doen
haswell komt binnenkort uit wellicht is het slimmer om de aankoop nog heel even uit te stellen deze komt in april uit zeker het wachten waard imho

Laatst bewerkt:
Een i3 is dan ook een duurder, maar als de TS niet wil wachten dan denk ik dat die Phenom X4 965 zeker voldoet, binnenkort worden er geen cpu's meer gemaakt voor socket 1155.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan