Game PC rond de 1300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

gearsofwarteam

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Goedenavond,

Ik ben van plan een nieuwe game pc te gaan kopen.

Budget -rond de 1300
Doel - Gamen en internet
Omgeving - Een beetje lawaai maakt niet uit. Maar het hoeft ook geen orkaan te worden haha. Daarom wil ik graag dat er een fancontroller in de behuizing zit.
Assemblage - Zelf in elkaar zetten

Besturingssysteem - Windows 7 heb ik zelf
Opties / randapparatuur - Monitor, keyboard en muis heb ik nog niet in bezit.

Ik heb graag een pc waarmee ik een tijdje kan doen. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar de Intel i7 3770K processor. Ook ivm met overclocken. Ook wil ik dat er een 128 gb SSD in zit met een 1 Tb hard schijf apart. Als laatste moet er ook een draadloze netwerkkaart in.

Groetjes Ivo.

Mooie samenstelling, alleen zou ik een iets betere netwerkadapter nemen vanwege het belang van een goede ping

@jopi, ik heb die netwerkadapter ook, heeft een goed bereik hoor. Subplayer adviseert die ook vaak, welke is volgens jou beter?

@stombreaker ikzelf ben ook een Gamer en gebruik de eminent wbus300 om ping conflicten tussen router en pc te voorkomen.

Hm, ik zou het heel anders doen.
Hiermee kan je wel niet overclocken, maar wel elk spel op ultra spelen.
Je hebt een oude SSD gekozen, unlocked processor maar geen koeling + high profile Ram, dat gaat niet goed samen.
En met 1300 euro moet een 670/7970 haalbaar zijn.

Het belangrijkste vind ik dat de computer ook over een tijdje nog steeds de nieuwe spellen aankan. Voor welk systeem kan ik dan het beste gaan?

Nog een vraagje, ga je overclocken?
Je krijgt er eigenlijk alleen maar prestatiewinst bij als je op lagere settings speelt, maar met zo'n beestkaart zal dat wel niet moeten :p.
Anders kan er 100 euro af, en als je dat geld ook wil investeren kan je het best een 256 GB SSD nemen.

Ja ik wil wel graag in de toekomst gaan overclocken. ik neem aan dat dat met deze processor en moederbord gewoon kan? Ik hoop inderdaad dat het een BEAST word haha.

@gearofswartteam, heb je de review van Hardware.info over de GTX 660 Ti op Youtube gezien? Anders http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RHQeFvzISX0
Alleen de gebeugenbussnelheid is 192-bit, voor de rest identiek aan de GTX 670. Je bespaard hier wel bijna €100 mee. Behalve als je per se een 256-bit gebeheugenbussnelheid wilt zou ik de GTX 660 Ti nemen, is van dezelfde chip als de GTX 670 gemaakt.

@gearofswartteam, heb je de review van Hardware.info over de GTX 660 Ti op Youtube gezien? Anders http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RHQeFvzISX0
Alleen de gebeugenbussnelheid is 192-bit, voor de rest identiek aan de GTX 670. Je bespaard hier wel bijna €100 mee. Behalve als je per se een 256-bit gebeheugenbussnelheid wilt zou ik de GTX 660 Ti nemen, is van dezelfde chip als de GTX 670 gemaakt.
Dus dan zeg jij eigenlijk dat een GTX 660 ti= GTX 680?
Want de 670 is ongeveer hetzelfde als een 680.
Er is echt een groot verschil tussen een 670 en 660 ti.

@subplayer, nee, dat zeg ik niet. Je moet even het interview beluisteren. Daar zegt men:
- de GTX 660 Ti is een goedkopere variant van de GTX 670 maar maakt die tegelijk overbodig;
- de GTX 680 blijft voor het echte high-end werk en verschillende producenten gaan de GTX 670 niet verder ontwikkelen;
- de rang is dan GTX 660 - GTX 660 Ti (GTX 670) > GTX 680 of hoger;

Neen, de GTX 670 is veel beter dan de GTX 660 ti, later zal je op veel bottlenecks lopen met een 660 ti vanwege het feit dat je weinig bandbreedte hebt.
KLIK
En wanneer je dan nog eens met veel AA en HBO gaat spelen bij sommige games dan zal je het verschil nog meer merken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan