Vind geen passende drivers voor Packard Bell dot s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makkura666

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2013
Packard Bell dot s
Intel Atom

Heb reeds een netbook gekocht waar standaard een linux distro op geinstalleerd stond.
Dit voldeed niet aan mijn benodigdheden dus heb ik deze vervangen met windows xp.
Nu zit ik al een hele tijd te zoeken achter drivers voor mijn netbook maar ik vind zelfs geen passende voor de ethernet adaptor wat me wel heel wat verder zou helpen sinds er genoeg software is dat online automatisch kan scannen naar drivers voor m'n hardware. Heb al op verscheidene sites gezocht en geprobeerd maar met geen resultaat, zelfs de packard bell site bied alleen drivers voor windows 7.

Dus mijn vraag is waar kan ik aan de drivers geraken waar ik naar opzoek ben en heeft iemand dit probleem ook al voorgehad?

Via Speccy b.v. kijken wat erin zit en bij de chipbakker de drivers halen.

Via het PCI nummer van de eigenschappen en details kun je ze ook achterhalen, dient wel eerst de chipsetdriver te zijn geïnstalleerd, ook bij die voor Windows 7 kun je ze herleiden, vaak zijn ze ook voor XP maar dan staat het erin.

PS, zie XP drivers er gewoon bij staan.
http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download

Laatst bewerkt:
Alsjeblieft: klikkerdeklik!

Product invullen en downloaden maar. Wel even kijken welke bij jouw van toepassing zijn. En er is gewoon ondersteuning voor Windows XP hoor;)!

Laatst bewerkt:
"Installer can't find Atheros AR81Family ethernet controller on your system" :(

ps: Heb dus voor de verduidelijking de LAN Atheros 1.0.0.29 XP voor dot s proberen installeren

Laatst bewerkt:
Probeer dan die van Broadcom en van Realtek even:thumb:.

Had je eerst wel de chipsetdriver geïnstalleerd en na een reboot pas die Atheros?

Je kunt de drivers 'los' hier downloaden.
Eerst uitpakken, dan Apparaatbeheer starten, rechtsklikken op het apparaat met geel vraagteken (zal wel iets heten als "Ethernet controller" of iets dergelijks), aangeven dat je niet op Internet wilt zoeken, aangeven dat je zelf wilt installeren (2x) en dan bladeren naar de map waar je het .zip bestand had uitgepakt. Hopelijk werkt dat wel.
Beide varianten Atheros LAN drivers zitten erin.

Tijs.

Staat er wel een lanadapter in apparaatbeheer met een geel uitroepteken?
Zo niet, staat hij dan wel aan in de bios?

Beste mensen bedankt voor al jullie hulp maar ik heb nog een betere oplossing gevonden. DriverPack Solution 12.3!
In offline had het pakket die ik op de usb kon plaatsen al standaard wlan drivers aan boord en herkende mijn wlan kaart wat de gewone driver installaties niet deden. Achteraf gewoon verbonden met draadloos internet en op het moment dat ik dit typ word elke driver automatisch geüpdate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan