Website maken of laten maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

0108daniel

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2012
Ik ben eindelijk eens van plan om een professionele website te maken.
In het verleden heb ik van die gratis website geprobeerd maar daar kan je allemaal vrij weinig mee en je heb dan geen .nl .com domein.
Zat een beetje te Googlen en kwam deze site tegen: http://www.alphamegahosting.com/
Daar kan je een domein naam laten aanmaken... en dan?
De site die ik wil maken is met name gericht voor modelbouw.
De site moet eigenlijk net zo zijn als andere site's zoals Bol.com.
Je ziet een object klikt het aan ziet een prijs en uitleg en foto etc.

mijn glazen bol wordt weer gerepareerd, dus ik weet niet hoe goed dat jij bent met website´s maken, daarom ik weet niet of je het zelf kunt of niet. (om zo´n site te maken als bol.com bijvoorbeeld moet je ook javascript gebruiken.)

Daniel,

Ervan uitgaande dat je de kennis van html en css hebt kun je een website maken. De homepage van de website zul je index.html moeten noemen.
In deze homepage kun je de rest doorlinken. Als het een webshop moet worden dan zul je met een cms aan de gang moeten (wat zowiezo al handig is).

Echter heb ik met een cms (content managing system) geen enkele ervaring dus daarmee kan ik je niet verder helpen.

Deze website hostingservice https://www.antagonist.nl/webhosting/ is gewoon goed.

Het inrichten van een website zul je zelf moeten doen via css en html code's. Hiermee bepaal je dus of de website gaat lijken op bol.com of niet.

Om het object aan te kunnen klikken zul je of de link van <a href="URL CODE HIER">RC auto, of zoiets</a> of waar nu RC auto staan daarin een <div> moeten zetten om deze aanklikbaar te moeten maken.

Maargoed dit zul je hoop ik wel weten. Indien je niet over de kennis van html en css beschikt en event. php word het toch een stuk lastiger.

gr gast0171

edit: 19.44 - 26-1-13

Laatst bewerkt:
Daniel gaat een professionele website maken, dus met de kennis zal het wel goed zitten. Toch?

Zou het misschien een idee zijn om te beginnen met iets als Magenta, osCommerce, ZenCart, of zoiets?

Of beginnen met te omschrijven wat er op die website allemaal moet gebeuren,
met andere woorden: welke functionaliteit moet er zijn.

Als Danel een site wil "...zoals Bol.com." dan lijkt het me een beetje kort door de bocht om te adviseren het zelf maar te maken.

Tja mijn kristallen bol is ook al net weg voor een grote beurt. Maar aan de manier van vragen te zien krijg ik de indruk dat TS niet zeer ervaren is in het maken van websites. Dan is zelf bouwen geen optie. De kant en klare pakketten als Magento ZenCart en osCommerce kun je zonder kennis ook wel vergeten. Die dingen werken niet zomaar uit de doos. ZenCart is achterhaald en barst van de bugs, Magento werkt zonder maatwerk niet in Nederland.

Blijft over kopen. Voor een beetje webwinkel mag je rekenen op prijzen vanaf € 3000,- .

Ik heb in het verleden al eens een site gemaakt wat me goed afging.
Die was van bekijknu.nl
Waarom ik daarmee was gestopt is omdat mijn url de site van bekijknu.nl stond en geen eigen domeinnaam.
Ook zijn er veel reclames te zien.
Maar zo'n opzet bedoel ik dus, waarvan je zelf het menu kan indelen en objecten kunt toevoegen die je wilt aanbieden.

Dankje Rick, alleen zie ik gelijk een bedrag van 95 euro staat maar geen looptijd.
Tevens is het zo als er iets aangepast moet worden dat je dat niet zelf kan doen maar dat hun dat moeten doen.

Dit is mijn site die ik heb: http://decalmodel.bekijknu.nl/ (ik maak geen reclame, is alleen een voorbeeld van me website die ik niet meer gebruik)

Hierin kom ik heel makkelijk dingen aanpassen zonder te gaan scripten.
Dit is eigenlijk precies wat ik moet hebben alleen dan met een eigen domeinnaam en geen advertenties op mijn site.

Als je een website wil maken, dan heb je wel wat kennis en ervaring nodig.
Helemaal als je het professioneel wil doen. Opmaaktalen,programeertalen en zoekmachine vriendelijk te werk gaan zijn wel een vereiste.

Als je een website wil maken, dan heb je wel wat kennis en ervaring nodig.
Helemaal als je het professioneel wil doen. Opmaaktalen,programeertalen en zoekmachine vriendelijk te werk gaan zijn wel een vereiste.

Heb een jaar abbonement genomen voor nog geen 80 euro met een eigen domeinnaam.
Gelukkig geen gedoe met scripts maar gewoon what you see is what you get, dus op de site aanpassen.

heb je van die site de code ook zelf gemaakt of niet? want om een professionele site te maken moet je wel iets weten van: css, (x)html en javascript.
(op www.woelmuis.nl kun je gratis een website hosten.)

Laatst bewerkt:
Ik weet wel een bedrijf Dat voor €50 je website helemaal maakt (en professioneel).
Maar stuur mij even een mail als je dat bedrijf wilt weten want mag hier niet adverteren

Ik weet wel een bedrijf Dat voor €50 je website helemaal maakt (en professioneel).
Maar stuur mij even een mail als je dat bedrijf wilt weten want mag hier niet adverteren

Zoals ik op 28 januari heb getypt heb ik inmiddels een jaar abbonement.
Ik kreeg 35 euro korting dus hoefde ik maar 45 euro te betalen.
Je kon uit verschillende pakketen kiezen dus ik heb een kant en klaar pakket genomen voor webshops.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan