Kan webinterface van routers niet meer bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanvPutten

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2010
Hallo,

Ik heb niet zoveel verstand van routers maar heb via een internet handleiding 2 routers 'gekoppeld'.
Router 1 (van internetprovider) is een PacketForce. Router 2 is een Belkin N+ (van mijzelf). Router 1 fungeert als modem/router, Router 2 alleen als router (dus extra wifi punt). Hier heb ik ook de dhcp server uitgezet en het ip adres aangepast.
Als ik via ms dos - ipconfig kijk dan zie ik van beide routers de ip adressen (default) maar ik kan niet meer op de webinterface van de routers kijken.

Graag uw hulp.

Groet,
Jan

Ben je bedraad op één van de routers aangesloten?

Als je via MS Dos (Command) het IP van één van de routers probeert te pingen krijg je response terug?

Code:
ping {ip.van.router.1}

Ben niet bedraad aangesloten, maar kan het vanavond even proberen.
Bedankt voor de tip.

Bedraad is mijn inziens nog altijd de meest betrouwbare manier om verbinding te maken met een router, helemaal wanneer je hem wilt configureren.

Je weet immers dan zeker met welke je bent verbonden.

Indien je de dhcp server in die 2e router hebt uitgezet en je hebt op de pc/laptop geen statisch adres lijkt het mij logisch dat je er niet op kunt.

Indien je de dhcp server in die 2e router hebt uitgezet en je hebt op de pc/laptop geen statisch adres lijkt het mij logisch dat je er niet op kunt.

Kan je dit nader uitleggen? Ik kan op Router 2 niet komen, maar ook niet op de webinterface van Router 1.

Kan je dit nader uitleggen? Ik kan op Router 2 niet komen, maar ook niet op de webinterface van Router 1.
Kan met een kabel, als je die naar de modem/router doet om daar op te komen heb je geen vast adres nodig.
Met die kabel aan de 2e op een lan poort zou je erop kunnen komen met een vast ip adres op de laptop/pc.

Dank allemaal voor de reacties ! Ik kan weer op de router (1) komen.

Groet en fijn weekend!

Resteert mij nog een tweetal vragen:
- Waarom is de webinterface van router 2 (access point) niet te bereiken?
- Kan ik via het AP een usb opslag apparaat aansluiten? Zo ja, hoe krijg ik deze te zien.

Groet,
Jan

Had je de 2e router met een kabel proberen te bereiken? en met een PC/lap met een vast IP adres?
En soms wil het dan alleen via 192.168.100.1 of 192.168.0.254 b.v. afhankelijk van merk en type.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan