(Budget) Game PC €600 +/-

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertW

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2013
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe Desktop pc kopen en tussen de standaard pc's in de winkel kan ik geen pc vinden met eigenschappen die aan mijn eisen voldoen. Ik heb daarom op azerty een pc samengesteld http://azerty.nl/winkelmandje/winke...563652]=1&product[557195]=1&product[230178]=1
Deze pc voldoet aan mijn eisen maar ik wil graag weten of er nog wat dingen zijn die bijvoorbeeld goedkopere/betere onderdelen zijn te krijgen voor de zelfde prijs en of alle onderdelen bij elkaar passen of dat ik niet aan mijn eisen voldoe. Een besturingssysteem kan ik wel goedkoop krijgen. Ook moet de computer op 64-bits draaien.
Mijn eisen:
- Hij moet in elkaar gezet worden en 1 jaar garantie hebben.
- 8 GB Ram
- Sharkoon Vaya Value Behuizing
- 300mb/s Draadloze internetkaart
- Ik moet er goed games op kunnen spelen zoals GTA IV(Mischien ook binnenkort V) en Skyrim en ik moet er ook een beetje video's/plaatjes mee kunnen bewerken .

Alvast bedankt.
PS: Ik heb niet erg veel verstand van het samenstellen van PC's.

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B409988%5D=1&product%5B467907%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B495057%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B444166%5D=1&product%5B491252%5D=1&product%5B447320%5D=1
Zo iets zou wat beter presteren voor gamen en kan je ook nog is 15% prestatie winst eruit halen. Door de autimatische overclock.
Gta IV op High-Ultra high spelen.

http://www.asrock.com/mb/AMD/970%20Extreme3/
krijg de verbazingwekkende prestaties van het systeem boost door auto-overklokken, en actief is het systeem in een zeker lager energieverbruik ook. Wanneer u op "X" als het inschakelen van de computer, zal het systeem automatisch herstarten.

Laatst bewerkt:
1. Veel te grote voeding (400 watt volstaat)
2. Je zegt nu bijna in elk topic dat je gewoon kan overclocken door op X te duwen, maar je selecteert wel geen aftermarket koeler?
3. Het geheugen is slecht leverbaar, denk misschien aan dit.

Wat dacht je van een waterkoeling met 320 Watt voeding?

Hij clockt hem over, tot zover het verstandig is in zijn configuratie. Waar hij de processor koeler in mee berekend. Het heet niks voor niks slim overclocken ;)
Aanbevolen Stroomtoevoer700 W. De 550 watt is perfect dus. + bij het overclocken gaat hij ook nog is waarschijnlijk +/- 30 wat meer gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik heb het liefst dat als hij geleverd word ik niet nog iets in de pc zelf hoef te doen ik heb het liefst dat ik gewoon de windows cd er in doe en hem installeer. Dat zou ik erg fijn vinden want ik heb niet zo veel verstand van hardware. En wat is overclocken nou precies wat zijn de voordelen en is het nou wel of niet moeilijk om te doen.

Laatst bewerkt:
Ik heb het liefst dat als hij geleverd word ik niet nog iets in de pc zelf hoef te doen ik heb het liefst dat ik gewoon de windows cd er in doe en hem installeer. Dat zou ik erg fijn vinden want ik heb niet zo veel verstand van hardware. En wat is overclocken nou precies wat zijn de voordelen en is het nou wel of niet moeilijk om te doen.

Het in principe hetzelfde als je scooter opvoeren met injectie (Softwarematig)
Door het overclocken worden alle begrensde hardeware componenten volledig benut. Tot hoever het veilig is, dit doet het slimme autimatische overclock programma voor je. Hierdoor krijg je +/- 15% prestatie winst.
Onderstaande post is al inelkaar gezet. Je moet alleen zelf een Windows CD hebben.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B409988%5D=1&product%5B467907%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B495057%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B444166%5D=1&product%5B491252%5D=1&product%5B447320%5D=1
Zo iets zou wat beter presteren voor gamen en kan je ook nog is 15% prestatie winst eruit halen. Door de autimatische overclock.
Gta IV op High-Ultra high spelen.

http://www.asrock.com/mb/AMD/970%20Extreme3/
krijg de verbazingwekkende prestaties van het systeem boost door auto-overklokken, en actief is het systeem in een zeker lager energieverbruik ook. Wanneer u op "X" als het inschakelen van de computer, zal het systeem automatisch herstarten.

En ik denk dat ik toch ook maar kies voor die iets duurdere RAM want die is sneller leverbaar.

Zou die RAM die @Subplayer52 heeft gepost problemen opleveren?

Heel erg bedankt!
Ik vraag me af of er mischien op azerty een 1tb harde schijf te krijgen is voor dezelfde prijs als degene van WD? Want ik ben van plan wel aardig wat games er op te gaan spelen en het zou ook wat handiger zijn als ik bijvoorbeeld voor school dingen op moet slaan.
Alvast bedankt!

Kijk hier eens : http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/409445

Erg dikke game PC.
Zou nog goedkoper kunnen door de videokaart te verranderen in een langzamer model.
Er zit hier echter geen SSD bij dat wel aan te raden is. Dit zorgt voor supersnelle opstart en toegangs tijden. Je zal dus nagenoeg niet hoeven te wachten op iets dat je aanklikt + windows dat in een aantal seconde helemaal start klaar is opgestart.

Dankjewel voor je reactie maar:
1. Het is niet de Sharkoon Vaya Value behuizing
2. Het heeft geen internetkaart.
Bovendien vind ik hem net een tikkeltje te duur want ik moet er ook nog een toetsenbord en een beeldscherm bij kopen.
Maar alsnog bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je punten kloppen :p
Dit is echter de ideale prijs/prestatie PC.
Beter kan je bijna niet krijgen voor je geld.
Behuizing is persoonlijk natuurlijk, dat begrijp ik volledig. de kast die ik had gekozen is niet één van de mooiste ;)

Een netwerk kaart kan je altijd bijvoegen. Het bedrag staagt daardoor idd.
Door de videokaart te vervangen hou je evengoed nog een prima game PC over. en kan je er een wifikaart bijdoen. En toch rond de €600 blijven.
Zal ik even een nieuw lijstje maken anders? dat net onder de 600 is. Zodat er nog een wifi kaart bij kan. Weet echter niet welke je wilt. Zal dan dus ook rekening houden met een PCI slot ;)

Jammer dat het CL10 geheugen is, tegenwoordig wordt meestal geheugen met een lagere cas latency genomen.
Maar goed, ik betwijfel inderdaad of het de 5 extra euro waard is.

Die CAS latency , CL9 of CL10 maakt niet uit hoor. In theorie is CL9 sneller. In de praktijk zal je dit echter niet merken;)
Echter kan je het in de BIOS evengoed nog aanpassen en CL9 van CL10 maken, als je wilt.

Gohja, zo kan je blijven doorgaan he :), er zit ook 'geen merkbaar verschil' tussen 1600 MHz en 1333 MHz, maar zo kan je blijven doorgaan.
Daarmee is bijna iedereen het er over eens dat CL9 goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan