Hoge ping naar router of timed-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunatoe

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Hallo Helpmij leden,

Ik heb de laatste tijd veel problemen met het internet, namelijk dat er geen verbinding is of vreselijk traag.
Ik heb met de ping command in cmd dit gemeten:

Ping 192.168.0.1

Timed out <--gebeurd redelijk vaak
1000ms+ <--Het schommelt de hele tijd van <1ms tot 2000ms

De andere pcs in het netwerk hebben hier ook last van...
Mijn router: Sitecom Wireless Gigabit Dualband Router 450N X 6
Mijn modem: Ubee ziggo

Hopelijk is er iemand die hier meer verstand van heeft!

gr. Lunatoe

Heb je al eens geprobeerd je Ziggo modem en je router uit te zetten voor een minuutje en dan weer aan te zetten? Dat doet vaak wonderen!

Succes!

Heb je al eens geprobeerd je Ziggo modem en je router uit te zetten voor een minuutje en dan weer aan te zetten? Dat doet vaak wonderen!

Succes!

Dit heb ik uiteraard al geprobeert heb zelfs de fabrieksinstellingen teruggezet op beide apparaten.

Heb je de DHCP en DNS server in je router uitstaan? Anders kan het ook altijd problemen geven...

Dat is het punt: de DHCP en DNS server moeten uit staan op de router: het modem regelt dat al automatisch.

DHCP uitschakelen op de modem werkt dus niet, want het ip adres gaat niet via de modem.

Laatst bewerkt:
Voor zover wat ik begrijp, heb je DHCP op je router én je modem uit staan. Heb je statische IP's voor alle apparaten? Kan je de ping ook testen van een ander apparaat? Het liefst direct aangesloten op het modem (met een kabel van ongeveer een meter) en ook een keer op dezelfde manier aangesloten op de router?

DHCP staat op de modem en router aan.

De router is het enigste apparaat dat op de modem wordt toegelaten, omdat er werd ingebroken op ons internet wordt alleen dat mac adres toegelaten en de rest gaat via router.

Treed het probleem alleen wireless op of ook bedraad?

Conflicteren de beide DHCP servers niet met elkaar kwa ip ranges?

Heb je al geprobeerd een pc rechtstreek op de modem aan te sluiten ipv die router? Werkt het dan wel?
(Zal je wel het mac-adres moeten toestaan eerst)

Waarom gebruik je trouwens een public google DNS server ipv de DNS servers van je provider?

De router heeft 192.168.0.1 de modem 192.168.178.1

Dit probleem is alleen wireless andere pcs hebben hier ook last van en ik gebruik google DNS alleen op deze pc, maar dat heeft verder geen verschil.

1/ is die Ubee ook voorzien van WIFI?
2/ Indien nee op vraag 1 en is enkel de router bedraad op de Ubee aangesloten maakt het niet uit of DHCP ingeschakeld is op de UBEE.
3/ ik veronderstel dat je het stappenplan van Ziggo op deze link https://www.ziggo.nl/#klantenservic...lannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/ hebt toegepast?
4/ Geef het correcte type op van je Sitecom 450N X6 is het type niet. WLR-6100 is bv een geldig Sitecom type.
5/ Is de Sitecom voorzien vd recentste firmware?
6/ Geef eens wat meer info wat je precies allemaal in de Sitecom hebt ingesteld?
Ik heb een tekening toegevoegd hoe ik veronderstel dat je aansluitingen zijn gebeurd. Klopt dit?
lunatoe_setup.jpg

Ubee heeft wifi mogelijkheid maar is uitgeschakelt, omdat de router dit nu doet.
Ja, ik heb het stappenplan van ziggo toegepast.
Het merk is WLR-6000.
De router heeft de nieuwste firmware.
Sitecom staat alles op default behalve dat ik kanaal 1 heb ingesteld andere netwerken in de buurt stonden op 6/11.

Zoals op de tekening kloppen de ip adressen wel en is het ook zo ingesteld.

1/ enig idee wanneer het probleem met traag internet is begonnen? Misschien na het installeren van bepaalde software?
2/ heb je alle machines al eens grondig gescand met een antivirus en malware bytes? Doe de scan enkel als de computers in veilige modus met netwerkmogelijkheden zijn opgestart.
3/ Doet het probleem zich ook in veilige modus voor?
4/ met welke toestellen ga je allemaal het internet op? Desktop computers, laptops, tablets, smartphones, game consoles.. specifieer nader en vermeld dan ook welke Windows versies erop draaien?

Het komt waarschijnlijk door een van de andere pc's enig idee hoe je Qos in moet stellen op de router 6100?

stoeien met QoS als je de oorzaak van je huidige probleem niet kan isoleren, heeft weinig zin. Check eerst even wat je kan aanvangen met de vragen/adviezen die ik in post #15 vermeld. Je schreef in post #12 dat het probleem zich alleen wireless voordoet maar heb je effectief getest dat er geen problemen zijn wanneer een pc dmv. een ethernet kabel op de Sitecom is verbonden?

Ja er is dan geen enkel probleem en heb gwn 1ms ping de hele tijd naar de router...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan