Paar internet problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helproel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2013
Mijn naam is roel.
Mijn problemen zijn alsvolgt.

1. Boven bij mij op mijn kamer, heb ik bijna geen draadloos internet op mijn mobiel/laptop/xbox. maar onze router kan niet verplaatst worden, tevens onze router en modem zijn 1 ding.
2. Ik gebruik dus een kabel, een klein kastje dat in het stopcontact gaat en daar komen 2 kabels uit voor de xbox en laptop. De laatste tijd rond begin van de avond valt het internet weg. zo rond 7-9 uur, valt het constant weg en heb ik ook weer meteen verbinding wat dus vervelend is tijdens het xboxen vooral.
Mijn vader die ICT docent is weet niet wat hij er aan moet doen.
3. Sinds net daarom vraag ik nu om hulp pakt mijn laptop de kabel niet meer maar de xbox wel. wat dus best wel raar is. en het draadloos internet valt heletijd weg.

Hoop dat ik hulp krijg :D

Groetjes
Roel

Dan vertraagt je signaal en krijg je slechte bereik. Ik heb de mijne ook erin wat je kunt doen koop een aparte router en sluit die aan op de modem. Ik heb dat ook gedaan want die modem heeft maar een slechte signaal. Je moet een sitecom 300N kopen dan koppel je hem eraan. 30 euro ben je kwijt, Maar dan heb je wel goed bereik tot de 3de etage.

Hallo,

Gebeurd het alleen op de computers die via de homeplug zijn aangesloten?
Anders kun je een CAT5e kabel trekken, die kosten niet zo veel.

2013-02-04 14.23.55.jpg
Hallo,

Gebeurd het alleen op de computers die via de homeplug zijn aangesloten?
Anders kun je een CAT5e kabel trekken, die kosten niet zo veel.

de lange kabel die naar de laptop gaat, is een CAT5E
Dit is het kasje, de linker kabel gaat naar mijn bureau waar mijn laptop staat en de rechter naar beneden in de xbox.

Ik zou het niet weten, eventueel zit er misschien een timer ofzo op de homeplug?

wat van pt 3 was nu juist opgelost. Die Devolo's staan op verschillende electriciteitscircuits (aka andere zekeringen), veronderstel ik. Heb je het al getest als ze op dezelfde stroomkring worden geplaatst?
Wat is het precieze merk en type van je router/modem ding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan