Ik heb dan wat vragen:
Die oude paritie staat windows dus op met programma's die je niet kwijt wil?
En op die partitie wil je windows ook installeren?
Is er een 2de partitie waar geen windows op is geinstalleerd?
Het systeem wat start met de programma's en bestanden die je behouden wil moet je alsvolgt benaderen.
Bestanden, die kan je opslaan op een andere partitie, of een usb stick e.d.
Programma's zijn in windows geinstalleerd, zou je windows opnieuw installeren zijn die verdwenen, en moet je de programma's opnieuw installeren met de installatiebestanden die je gebruikte op dezelfde manier als toen je het in dit systeem installeerde.
Hoeveel partitie's zijn er nu op je computer, en op welke staat windows die je niet wil verwijderen?
als je die opstart, en gaat kijken naar de andere partities, hoeveel ruimte heb je dan?
je kan namelijk windows opnieuw installeren op een andere partitie waar windows niet op staat zonder de oude te verliezen die je dan via een dualboot kan starten.
nadeel, je moet voor de programma's windows opnieuw opstarten als je in je nieuwe systeem werkt.
voordeel, je kan tot de harde schijf stuk gaat de programma's blijven gebruiken (zware systeemproblemen even uitgesloten).
Je oude systeem met de oude programma's, als je op die partitie windows gaat installeren verlies je data.
de programma's zullen niet meer goed functioneren.
maak eens een printscreen van schijfbeheer geopent in het systeem waar ook die programma's in staan, open schijfbeheer als volgt:
Start\Configuratiescherm\systeembeheer\Computerbeheer > Schijfbeheer (linkerdeel)
Kan je trouwens vertellen hoe die 2 programma's heten?
misschien zijn ze nog wel te downloaden, niet geschoten is altijd mis.
de vraag zoals die hier gesteld wordt:
mijn vraag: ik heb mijn windowsxp pro cd en wilt winxp opnieuw installeren op mijn oude partitie zonder dat ik mijn bestanden en belangerijke
programma's verliest, dus een soort overschrijven.
Dat kan niet.
xp pro naar xp pro upgraden kan ook niet.
Service pack's vallen onder de updates.
En ook bij upgrades naar hogere versies bestaat er een kans dat je software opnieuw moet installeren wat cp betreft.
Eigenlijk mag je blij zijn nu ik dit lees dat je het in het begin fout deed door een andere partitie te kiezen dan waar je oude windows op stond,
anders was je nu die programma's kwijt geweest.
Wat is er eigenlijk fout in je oude systeem?