geen draadloosnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gytrash24

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Ik heb net een nieuwe pc, dus ik aan de slag met het internet.

Eerste ding wat me opviel er staat geen draadloosnetwerk verbinding bij de netwerkverbinding. Alleen LAN.
Dan moet ik die toevoegen zo gepiept toch.... nou echt niet dus wat ik ook doe ik krijg er geen draadloosnetwerkverbinding erbij te staan.
Ook viel het mij op dat de usb niet gaat Branden(Het lampje Dan)
Wat bij de andere pc wel het geval is.
Ik heb het kastje beneden al aan en uit gehad. Ik heb de USB zowel voor als na opstarten aangeboden.
Maar het icoontje draadloosnetwerkverbinding verschijnt niet zelfs niet als ik hem aanmaak via config. En zonder dat icoontje kan ik geen verbinding instellen...

Ik ben complete radeloos geen enkele pc waarop mij dit niet gelukt is maar deze... ik snap er niks van.

Plug and Play inschakelen of de service Wireless Zero starten na de opdracht "services.msc". USB doet het verder wel?

Oke, zal ik proberen. Maar ik denk niet dat het wat doet. Gezien die na aanmaak het draadloosnetwerk niet weer geeft.
Ja de usb doet het ook heb ik gekeken of hij niet we usb blokkeerd en dat is ook niet het geval.

Edit,
Wireless wordt niet weergegeven. Oke nu ben ik teminste ergens. Dus dan klopt het wel dat die geen netwerk toevoegd na aanmaak.

Laatst bewerkt:
a. Welke draadloze netwerkkaart gaat het over (merk + type)? En is die USB of als PCI insteekkaart?
b. Heb je wel drivers geïnstalleerd voor die draadloze netwerkkaart?
c. Wat zegt Apparaatbeheer? Staan daar nog (een of meer) apparaten met geel vraagteken?
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
d. Welke apparaten worden in Apparaatbeheer getoond onder de categorie Netwerkadapters?

Tijs.

a. Welke draadloze netwerkkaart gaat het over (merk + type)? En is die USB of als PCI insteekkaart?
b. Heb je wel drivers geïnstalleerd voor die draadloze netwerkkaart?
c. Wat zegt Apparaatbeheer? Staan daar nog (een of meer) apparaten met geel vraagteken?
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
d. Welke apparaten worden in Apparaatbeheer getoond onder de categorie Netwerkadapters?

Tijs.

A, van ziggo. Hebben wij een cisco kastje beneden laten installeren en hierbij kregen wij 3 usb ontvangers.
B, ja die moet er wel op staan gezien die op mijn vaders werk ook draadloos was. Maar ik zal het zo even controlleren.
C. Ja de LAN verbinding (die stond er al) heeft een vraagtekenen en uitroepteken hier staat bij dat deze niet geinstalleerd is wat ook klopt, want ik moet draadloos hebben en de LAN verbinding is eigenlijks nooit gebruikt zegt mijn vader waarom die er dan bij staat weet ik niet.
D, realtek RTL81668/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC
Meer staat daar niet.

Ik heb wel wat nieuws het lampje van de usb sloeg net aan bij het opstarten van het kastje, maar is nu weer uit dus ontvangst is het niet. Wat mij ook al sterk leek gezien al mijn pc`s op de zelfde plek hebben gestaan en er nooit problemen geweest zijn met ontvangst.

Nog een ontdekking ik zag net DAT realtek... uit stond maar toen ik hem aanzette kwam ik tot de conclusie dat die bij de LAN hoort, gezien hij nu steeds aangeeft dat die geen verbinding kan maken goh....

Laatst bewerkt:
Zie hier hoe de Ziggo USB wifi-adapters aan te sluiten etc.

We horen wel hoe je ermee gevaren bent.

Tijs.

@Alfred
Dat heb ik al geprobeerd helaas gebeurt er dan niks.
Deze heeft op het moment xp maar binnen een maand laat ik dit overzetten op windows 8 mits ik deze pc voor mekaar kan krijgen.

@dnties
Ik ga er nu mee aan de slag vanavond laat ik weten hoe het gegaan is, hopelijk vanaf mijn eigen pctje

Windows onderdelen niet geïnstalleerd? Dan naar Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm. Voor fouten in Windows kan je de beveiligde systeembestanden controleren met de opdracht sfc /scannow

Nou kom ik toch achter wat stoms natuurlijk voegt hij het nieuwe netwerk niet toe de software die de usb ondersteunt is nog niet geinstalleerd. Nog leuker, dat is zo`n mini cd-tje en rara mijn pc ziet hem niet. Morgen maar even zo`n klik in CD ophalen, zou niet weten hoe ik het anders moet doen.

Als een andere PC hem ook niet draait dan kan je misschien de driver bestanden nog downloaden maar je wilt toch ook een ander besturingssysteem? Driver bestanden zijn de bestanden die in de map staan met het .inf bestandje. Fijn dat je de berichten nog eens hebt doorgelezen. Succes. Alfred

Na enige gevecht met de cd heb ik hem bij een andere computer toch eindelijk aan de praat gekregen vanaf de cd alles op een usb gezet en naar mijn computer gedaan. En toen was het ook zo klaar.
Blijkbaar is er niks mis met de usb maar moet je dan een bepaalde plugin hebben en die moet je dan via de cd installeren.
Alles doet het in iedergeval :) bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan