Zwart blokje op desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

flip003

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Ik heb op mijn scherm een zwart vierkant blokje rechts bijna onderaan waarin meestal een witte pijl staat met daarin ook nog een 1. Soms staat deze witte pijl er niet in. Dit zwart blokje staat er altijd, ook als ik een internetpagina open. Ik heb geen idee waarvoor het dient maar vind het bovenal storend aangezien het de bovenhand neemt.
Ik heb een Lenovo B590 met fabriek af Windows 8 geïnstalleerd. Dit doet zich voor vanaf het prille begin. En dat is gisteren.

Hallo flip003.. Kun je iets met de rechtermuisknop, verwijderen of dat ding slepen naar de prullenbak.

Klik er eens op met de rechtermuisknop en kijk eens bij eigenschappen. Wat word er verteld bij eigenschappen.

Heb je iets meer info en/of maak er een foto van, een screenshot bijvoorbeeld en plaats dit hier zodat helpers je nog beter kunnen helpen.

Slepen gaat niet. Als je met de rechtermuistoets het aanklikt heb je de functies voor de scherminstellingen. Dus het is precies niet aanwezig. Alleen visueel.
Ik voeg graag twee foto's toe. IMG_0233.JPGIMG_0234.JPG

Hebben tegels groepsnamen. Irritant ding zeg. Probeer hier eens. Klikje

Onderin zit nog een linkje voor meer.

Laatst bewerkt:
Dit is geen tegel. Ik kan er niets mee doen. Niet aanklikken noch verslepen. Het lijkt meer op een zwarte vlek met een pijl erin.

Oke geen tegel, ja ik zag het zwart vlek met pijl erin. Blijft irritant. :evil: Probeer eens op te starten in veilige modus en dan dat rot ding eraf te gooien. Dan ook maar proberen met rechtermuisknop, prullenbak enz enz.

Is het geen app. Ga eens naar de windows store, wellicht krijg je een melding dat je die (een) app moet herstellen. Het is maar een idee. :D

Bedankt voor de goede tips maar geen enkele mocht baten.
Nu heb ik het wel weg gekregen en ... ik schaam me er een beetje over... op een toevallige manier.
Toen ik op de Shiftlock-toets drukte kwam er een gelijkaardig symbool (ik noem het nu symbool omdat het zo een is) tevoorschijn.
Dus dacht ik aan de Numlock-toets en ... het was verdwenen.
Nu allemaal goed en wel. Toch vind ik het nog vervelend dat ik op deze manier mijn numlock niet ingeschakeld kan laten staan zonder dat storende symbool te moeten zien.
Wat ik nu ook weet is dat het Lenovo gerelateerd is. Kan ik bij Lenovo eens te raden gaan.

Ja Flip dat lijkt me een prima idee de zaak eens voorleggen en een kijken wat ze te melden hebben. Succes ermee en laat eens weten hoe alles afloopt.

En je hoeft je niet te schamen he. :p

Leuk om zoiets tot een goed einde te brengen. Groet Manamana.

Je kunt contact opnemen. Klikje

Ik heb mijn laptop mogen inruilen voor een nieuwe. Blijkbaar was het een instelling van Lenovo zelf. Bij de installatie van de software had er normaal gezien een menuutje moeten verschijnen waarin je de keuze kon maken. Ik had dit niet. Er waren nog andere probleempjes opgedoken en daardoor mocht ik hem inruilen.

Hallo Flip003

Maak een systeemherstel cd aan
en aan te maken via windows x / configuratiescherm / windows 7 bestandsherstel
kan je altijd in je systeem komen

Gr, digiharry

Ik heb mijn laptop mogen inruilen voor een nieuwe. Blijkbaar was het een instelling van Lenovo zelf. Bij de installatie van de software had er normaal gezien een menuutje moeten verschijnen waarin je de keuze kon maken. Ik had dit niet. Er waren nog andere probleempjes opgedoken en daardoor mocht ik hem inruilen.

Ik heb precies hetzelfde probleem met de zwarte blokjes in mn scherm. Heb contact opgenomen met Lenovo. Zij zeggen dat dit hoort bij het model en dat het niet veranderd kan worden? Welke andere probleempjes waren er bij jou nog opgedoken? En heb je via Lenovo een andere laptop gekregen of via een tussenpersoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan