Van vista 32bits naar W7 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeswz

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Hallo,ik heb een Toshiba 17"laptop met Vista Home Premium 32bits
De processor is Intel Dual CPU T2370 1,73GHz. Geheugen 2Gb.
Nu heb ik een officiele oem W7 64bits op DVD met licentie die ik op de laptop wil zetten.
Mijn vraag:Kan de 64bits W7 inplaats van de nu aanwezige 32bits Vista worden gezet???
Graag Uw mening.

Vr.Gr.Keeswz

Mag ik jou dan ook wat vragen, met welke reden wil jij naar 64 Bits toe?

Hallo Kees ga een hier naar toe, wellicht kom je hier meer te weten over het hoe en wat, een FAQ over ramgeheugen, processor, adivisor, backuppen enz enz. en nog veel meer. Klikje en het kan.

64 bit installeren heeft weinig nut als je niet meer dan 4gb aan ramgeheugen kan plaatsen.
Aangezien je slechts over 2GB beschikt, en de (geschatte) leeftijd van je laptop acht ik de kans klein dat je meer als 4gb kwijt kan.

Stel je zelf dus de vraag of het wel nut heeft om over te stappen naar een 64bit windows.

Overigens welkom op helpmij.nl:thumb:

Hallo Kees ga een hier naar toe, wellicht kom je hier meer te weten over het hoe en wat, een FAQ over ramgeheugen, processor, adivisor, backuppen enz enz. en nog veel meer. Klikje en het kan.

@Manamana,bedankt voor de tips,daar kan ik wel wat mee,ga één en ander eens goed bekijken,zag trouwens bij één van de faqs als je een 64bits dvd invoert en het systeem kan er niet mee dat je dan een waarschuwing krijgt.
Nogmaals bedankt
Vr.Gr.Keeswz

Het zou wel kunnen dat je een waarschuwing krijgt. En wat @ Jackall zei over 2 gig is ook juist, daar zit zeker wat in. ;)

Het heeft wel nut, als je een 64 bits processor heb en een 32 bits besturingssysteem ga gebruiken kan hij niet gebruik maken van de 64 bits architectuur.

En daar gaat deze gebruiker iets van merken Lord ? Oftewel, hij heeft specifiek de 64 Bits architectuur nodig ?

@Terrarabo

Dat ligt aan de software die je gaat gebruiken, als je 64 bits software gebruikt kan je inderdaad snelheidsverschil merken.
Als je een 64 bits processor hebt moet je daar ook gebruik van maken vind ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan