Budget PC - 350 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat bedoel je met die SSD?
Kun je anders even en winkelmandje bij azerty opstellen waarvan jij denk wat het best is dan kan ik ze vergelijken?

Ik vond het laatste systeem wel goed, alleen wou ik mijn vraag over de 1TB HDD nog beantwoord hebben.

Je kan elke 1TB hdd die je wilt wel gebruiken, zorg alleen dat hij wel op 7200rmp draait.
Western Digital is sowieso een goed merk.

Nooit een DDR3 kaart nemen, hier een systeempje waar de 2 systemen van tweakers bestbuy guide zijn gecombineerd:
http://tweakers.net/reviews/2876/5/desktop-best-buy-guide-editie-januari-2013-budgetgame-en-basisgamesysteem.html

Voila:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B552887%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B427829%5D=1&product%5B405099%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B244239%5D=1&product%5B444100%5D=1&product%5B537562%5D=1

Relatief zuinig. Deze voeding trekt een 7850 Kaart. Zie tweakers best buy guide. Met cardreader wat een van je wensen was?
Je kan natuurlijk de kast veranderen in de kast van je vorige samenstelling gewoon effe copy/pasten bij zoeken in Azerty.

Laatst bewerkt:
De 650ti is beter dan een 7750 is een groot deel van de benchmarks. Ook snap ik niet waarom je hem een slechtere voeding aanraad.
Ook had TS al een voorkeur voor de case uitgesproken, en jij raad hem nu opeens weer een andere case aan.
De standaard voor Ivy Bridge is 1600 Mhz geheugen, dus waarom zou hij 1333 Mhz nemen?

TS haalt behaalt veel meer met mijn configuratie dan met die van jouw.

Beginnen we weer met het mijnes is beter ect. Hij vroeg toch iets aan mij? Lees maar terug...

Daarnaast is 1600Mhz de standaard geheugen voor bij alle pc's. Al ben ervan overtuigt net als vele andere liever veel geheugen en een lage kloksnelheid dan weinig geheugen met een hoge klok snelheid. In de meeste gevallen kom je dan beter uit de bus.
(Kwa prijs/kwaliteit verhouding)

ECC zegt je dat wat?
De kast is simpelweg met Kabel manegement en zijn gekozen kast niet en heb een hekel aan allemaal kabels kris kras door elkaar. Schijnt ook niet zo goed voor je pc te zijn. (Al zie je het niet)

Laatst bewerkt:
IK weet zeker dat jullie er meer verstand van hebben als ik, maar nu begint het me even te dazen.
Er zitten nu 2 systemen door elkaar, terwijl ik hem bijna wou bestellen?
Wat is nou de best voor mij?

Laten we het nou niet te ingewikkeld maken :P
Waren er al over uit dat het een I5 werd met een Asrock moederbordje. Dat staat vast. Welja, hij heeft zijn budget van 350 al naar 500 opgekrikt. 650 is dan weer een prijsklasse hoger. (Wel niks is onmogelijk heb mensen naar huis gestuurd met een Ultrabook van 1500 eur, waar het budget 500 eur van was) Wel het voor die 150 euro zal het tot 5x beter presteren "Grafisch" dan de mengelmoes die ik in elkaar heb geflanst uit die guide.

Of de mengelmoes of het volledige model van 650 euro, makkelijke keus lijkt mij?
PS: Je moet je niet blind staren op Benchmarks. Cod 2 kan je al met een Nvidea 450 GTS 1GB DDR5 op High settings spelen (80 euro kaartje).

Laatst bewerkt:
Lijkt mij handig om op en aanmerkingen op jouw systeem te geven, zodat TS weet waar hij aan toe is.
Ook heb ik inderdaad van ECC memory gehoord, maar dat is totaal irrelevant hier, want dat wordt voornamelijk in servers gebruikt.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan mij systeem, (deze).
Hier zit de i5 in die jij graag wil, de case die jij graag wil (geen cable management, niet echt een probleem, als je alle kabels maar een beetje bij elkaar bindt met tie-wraps), de card reader die je graag wilt, en de beste videokaart die je voor dit budget kan krijgen.

Bedankt dat je kalm blijft sander.
Een computer is geen alledaagse aankoop en niet iedereen heeft geld zat.

Ik ga hem niet opkrikken naar 650 euro.
Zoals al gezegt, het hoeft geen gaming PC te zijn, maar een basis-gaming pc.
Ik hoef niet alle games op HD te spelen, de nieuwe games op low/medium is prima.

Het leek mij verstandig een I5 processor erin te zetten zodat ik daar in ieder geval nog een tijdje mee door kan.
Als ik dan toch nog een betere pc wil hoef ik alleen de videokaart te upgraden.
Dit was het idee.

Ook heb ik inderdaad van ECC memory gehoord, maar dat is totaal irrelevant hier, want dat wordt voornamelijk in servers gebruikt.

Dan weet je ook dat de ECC standaard 1600Mhz is?

@Zeromaster
Voor 500 euro kan je dan het beste de mengelmoes nemen van de Tweakers bestbuy guide. Je kan de Kast veranderen (Als de kabel management je niet uit maakt)

Dan hou je een 10tje over. Kan je een leuk terrasje van pakken :)

Nouja als TS mijn raad volledig in de wind slaat moet hij dat zelf maar weten, maar dan houd het voor mij hier op.
Veel geluk met de goede onderdelen vinden.

Laatst bewerkt:
En zijn de onderdelen waar ik 10 werkdagen op moet wachten het wachten waard of zal er niet zo veel verschil inzitten?

Waarom wil je 8GB werkgeheugen? geen enkele game gaat gebruik maken van meer. BF3 als je hem maxed misschien maar dan betaal je een paar tientjes die je later heb als je niet tevreden bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan