Game Pc van +/- €700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hircus

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Nu mijn pc op dit moment totaal afgeracht is ben ik opzoek naar een nieuwe pc. Ik heb eigenlijk 0 verstand van de inhoud van een pc dus wil ik vragen of jullie mij kunnen helpen.

een paar eisen zijn:
Budget: rond de €750,-
Doel: Games zoals Assassins creed, Call of Duty en Battlefield moet ie goed kunnen afspelen maar de graphics hoeven niet op het aller hoogst.
Ook moet ik er fatsoenlijk op kunnen Photoshoppen.
Omgeving: Hij komt op zolder te staan waar verder niemand in de buurt is, dus hij mag wat geluid maken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor dit bedrag.

Groet Wouter

moet er nog windows en randapparatuur bij? (randapparatuur = monitor muis toetsenbord printer etc)

er hoeft geen randapparatuur bij, dat heb ik allemaal wel. Mijn pc draait nu op Vista.. misschien wel handig om er Windows 7 bij te doen?

moet je helemaal zelf weten beide vista en 7 worden nog een hele tijd ondersteund door microsoft
en ook wat betreft game support zal het niet veel uit maken

persoonlijk ben ik wel voor een upgrade naar windows 7 deze is wat minder restrictief als vista
windows 8 is ook een optie ben persoonlijk niet zo op dat new UI van w8

Ik zou er sowieso een SSD schijf bij kopen waarop je het OS installeert en bepaalde zware spellen. Een SSD kost tegenwoordig niets meer en is 10x zo snel als een gewone hardeschijf!

Vind je de volgende samenstelling niet wat?:

- AMD 8-cores FX8150 Black edition.
- Goede processor koeler om hem over te clocken naar 4.6Ghz
- Minimale moederbord met autimatische OC eventueel
- 1TB HD van toshiba.
- 16GB 1600Mhz werkgeheugen (Corsair geheugen) Met autimatische OC op 2133MHZ-OC (Beter photoshop gebruik)
- 7950 Windforce grafische kaart. (1 van de laatste kaarten op het moment - 3GB 384bit/auto OC optie - voor betere prestaties)
- Redelijk stille voeding
- 1x extra ventilator in de kast voor het input/output effect. (Betere airflow)
- 2x USB 3.0 en 4x USB 2.0
- VGA onboard aansluiting - DVI en HDMI videokaart aansluiting. Max ondersteunde beeldschermen 4.
- Genoemde spellen zijn op High settings speelbaar en natuurlijk op een resolutie van 1920x1080.
- Photoshop zal snel werken (Vanwege de 8-cores)
- Met bestel kosten op 748 Euro.

Uiteraard nog 2 geheugen banken vrij om eventueel up te graden naar 32GB werkgeheugen. Nog plek voor 1x SSD.
Let op: Je hebt 2x Sata 600 en 6x Sata 300 aansluitingen om download hardeschrijven aan vast te koppelen :P

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/417626

Laatst bewerkt:
@ Wampier Een ATX mobo in een mico atx case? De voeding zal ook te weinig voltages en watts leveren voor deze kaart ook zijn er te weinig plug-ins.
Waarom ook een Z77 bord dat niet gebruikt gaat worden.

Ik zou voor zoiets gaan:
De kaart kan nog wel wat geluid maken en wat heter dan een normale videokaart worden, maar hij presteert als een 7950.
Misschien is een koelblok voor achter op de kaart handig. Als je echt het volledig budget wil gaan besteden kunnen we nog wat upgraden. :)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563039%5D=1&product%5B540497%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B552887%5D=1&product%5B576423%5D=1

De case was een foutje, echter de voeding is ruim voldoende. Mensen hebben altijd zo'n onzin over de voeding. als je niet overclocked en niet 2 grafische kaarten gebruikt heb je nooit meer nodig dan een goede 500W voeding. De rest is gewoon onzin.

Voor alle 7870s, zal ik je gelijk geven maar deze niet. Ook heeft deze videokaart twee 6-pins connectoren nodig en dat heeft de cx 430 niet.

2x 6-pin kun je met een verloopje. dan heeft de voeding nog steeds voldoende andere connectoren. de Kaart heeft een verbruik van 180W, CPU 70W, moederbord 25W, harddisk 20W. koeling 20W, DVD speler 10W

320W maximaal verbruik. 80% efficiency: 400W. Beetje marge 430. Meer is echt niet nodig.

En nog levert de voeding te weinig ampères, al bij al een hele discussie over te voeren terwijl je voor een tientje extra gewoon safe zit.

Ik WIL er juist over discussiëren. De voeding levert gewoon voldoende vermogen, maar ik ben natuurlijk altijd bereid te leren, dus als je een link hebt die aantoont dat deze voeding niet aan de gestelde specificaties voldoet, dan graag.

http://www.corsair.com/en/builder-series-cx430.html?___store=en&___from_store=de

Je kon zelf ook op onderzoek gaan :)
Staat gewoon op de website van de fabrikant vermeld.

Voeding
Aantal pins (videokaarten) 2x 6 pins
Aantal 6 pins 2x
http://tweakers.net/pricewatch/322650/club3d-radeon-hd-7870-xt-jokercard-(tahiti-le)/specificaties/

Trouwens de 7870 Kaart, zal lange na niet de graphics van een 7950 kaart halen. Simpelweg het is een 3GB kaart en een 384 bit VS 2GB en 256 bit
Kwa snelheden zal hij gelijk presteren. Maar de 7870 kaart is dan al overgeclockt dit kan je nog met de 7950 kaart en zal hij als nog wellicht sneller presteren ;)

Laatst bewerkt:
Het ligt er ook een beetje aan wat er met de kaart wordt gedaan, zo zijn er benchmarks op hw.info dat die sneller is dan een 7950. (BF3)
Het is een leuke kaart voor een leuke prijs :)

@wampier helaas zit je er dit keer wel goed naast tdp van de HD7870 is 270watts in full stress en daar wil je wel aan voldoen als je aan het gamen bent
klikerderklik
die 430 watter voldoet echt niet

Laatst bewerkt:
leuk zn discussie maar wat is nou goed om voor mij? haha
Firest0rm zou jij mij kunnen helpen? :p

dat je minimaal een 500watter nodig hebt als je voor het systeem van wampier gaat
de 500watts versie kost een 10tje extra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan