• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakken speciaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

secretarientje

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Ik moet gegevens kopiëren in een Excel bestand. De gegevens zijn in html. Is er een mogelijkheid om standaard aan te geven dat ze als "tekst" moeten geplakt worden ipv telkens via Plakken speciaal -> tekst te moeten gaan? Het gaat over gigantisch veel gegevens en ik zoek zoveel mogelijk manieren om dit sneller te laten gaan.

Wat voor gegevens zijn het, getallen is het tekst ?

je zou bv eerst normaal kunnen plakken en daarna alles in 1 keer om kunnen zetten naar tekst via celeigenschappen

adressen uit de Gouden Gids :mad:
duizenden heb ik al overgetypt, knetter word ik ervan

oja, helaas werkt jouw tip niet

Laatst bewerkt:
ipv telkens via Plakken speciaal -> tekst te moeten gaan?
Welke versie van excel gebruik je? Ik vind "Plakken Speciaal >> Tekst" nergens terug, zie bijlage.

Bijlagen

• PlakkenSpeciaal.JPG
    PlakkenSpeciaal.JPG
    31,6 KB · Weergaven: 46
Plaats eens een vb van hoe het eruit ziet 'voor' en hoe het er moet uitzien 'na'.

Welke versie van excel gebruik je? Ik vind "Plakken Speciaal >> Tekst" nergens terug, zie bijlage.

Excel 2010 en idd het schermpje dat jij toont vond ik terug in tutorials, maar bij mij ziet het er dus helemaal anders uit, Naamloos.png

en dit krijg ik als ik gewoon plak

naamloos2.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan