Aanschaf Desktop/Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djenius

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Beste lezer,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een echt goede laptop/desktop PC, ik vind allerlei dingen, zoals bijvoorbeeld pc's met i7's er in maar een slechte videokaart, of juist andersom.
Nu heb ik een aantal eisen die ik graag in een PC/Laptop wil hebben:
- Een goede videokaart (maakt niet echt uit welk merk, zolang het maar een goede is)
- Een goede processor
Maar het enige wat ik vind is dat het van allebei het tegenovergestelde is. Goede processor en slechte videokaart, en andersom.

Waar ga je je PC voor gebruiken?
Ik wil graag goed kunnen:
- Gamen (incl. zware 3D games, zoals: Battlefield 3, Crysis 3, enz.)
- Video Editten (zoals met Vegas, en After Effects)
- Veel dingen tegelijk kunnen doen (veel internetten, downloaden en gamen)
- Ook speel ik Minecraft, dus ik zou graag een server met 4gb (of meer) ram willen runnen en dan de game zelf nog kunnen spelen ook, zonder lag, enz. (al is ram ook redelijk zelf aanpasbaar)
- Muziek maken in Fl Studio 10, Reason 5

Wat zou ik graag willen:
- Een i7
- Een hele goede videokaart (met Dual screen Support)
- Het liefst gewoon een pc uit de winkel (bijv.: HP, Compaq, Asus Acer, enz.)
- Een goede geluidskaart, ben zelf ook DJ, dus minimaal een 5.1 geluidskaart voor mijn home Cinema set op mijn kamer.
- Acceptabele hoeveelheid DDR3 Ram (is zelf erg makkelijk te upgraden, dus hoeft niet erg veel te zijn, liefst wel zoveel mogelijk)
- (SSD) (Om de software goed/snel op te kunnen runnen en om video's naar te renderen)
- minimaal 1 USB 3.0 poort

Wat wil ik niet:
- Een videokaart met maar 1gb ddr3 ram (ik wil echt heel erg zware games met minimaal 50 fps kunnen spelen+recorden)(sorry als dit gewoon goed is want van videokaarten weet ik niet superveel af)
- Het liefst ook geen intel core i5 processor, als het niet anders kan is het maar zo...
- Een alienware PC (veel te overpriced enzo...)

Wat heb je voor een Desktop/Laptop over:
Mijn budget is ongeveer �750,-

Desktop lijkt mij persoonlijk beter voor echte zwaardere taken en mogelijkheden om uit te breiden. Alles zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk AUB. Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen,
Alvast bedankt,

Dennis

Is het dan niet handiger (en bovendien ook veel leuker) om zelf een PC te bouwen?
Je kunt dan alles precies naar wens inrichten, en je hebt een echt unieke PC.

Groetjes, Jochem

Mijn budget is ongeveer �750,-
Welkom bij de Helpmij!

Alles begrijp ik en is goed leesbaar, behálve de vreemde tekens voor het bedrag. Ik mag hopen dat daar een 1 hoort te staan en niet +/- ? Mocht het +/- zijn, dan eis jij toch net even téveel voor zo'n bedrag. Is het wel een 1 die ervoor moet, dan wordt de opdracht aan ons vrij simpel ;) :D
De eisen die jij aan de machine stelt, vergen een budget dat ongeveer als minimum heeft (eigenlijk nog wat meer) dan dat jij nu noemt (met die rare tekens).

In welke plaats woon je? Als het een gehucht is, welke dichtsbijzijnde grote plaats bevindt zich op ongeveer 0 tot 50 Km van jouw huis?

Laatst bewerkt:
Is het dan niet handiger (en bovendien ook veel leuker) om zelf een PC te bouwen?
Je kunt dan alles precies naar wens inrichten, en je hebt een echt unieke PC.

Groetjes, Jochem

Het is misschien wel veel leuker, inderdaad, erg mee eens, maar waar ik bang voor ben, aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, is dat alle onderdelen wel of niet in elkaar passen, en ook met de case enz. of dat wel past...

Helaas beantwoord je niet de vraag omtrent budget. Als het een 1 is dan zou dit een leuke kunnen zijn :

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 26
Welkom bij de Helpmij!

Alles begrijp ik en is goed leesbaar, behálve de vreemde tekens voor het bedrag. Ik mag hopen dat daar een 1 hoort te staan en niet +/- ? Mocht het +/- zijn, dan eis jij toch net even téveel voor zo'n bedrag. Is het wel een 1 die ervoor moet, dan wordt de opdracht aan ons vrij simpel ;) :D
De eisen die jij aan de machine stelt, vergen een budget dat ongeveer als minimum heeft (eigenlijk nog wat meer) dan dat jij nu noemt (met die rare tekens).

In welke plaats woon je? Als het een gehucht is, welke dichtsbijzijnde grote plaats bevindt zich op ongeveer 0 tot 50 Km van jouw huis?

Haha, zie het nu pas, het is een euro teken, ik woon ergens rond rotterdam. En zit nu zelf ook al even te googlen en ik vind bijvoorbeeld deze:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/...&lid=1069605&acd=24055893425133128#overrides=

of deze: (al heb ik voorkeur naar de dell)
http://www.redcoon.nl/B418523-Acer-Aspire-M3985-i7_Gaming-desktops-Multimedia-desktops?refId=basenl
en nogmaals, ik heb wat verstand, niet meest ultieme...
Gr.

Aha, ik snap je probleem. Ik ben hier erg ervaren mee, en kan en wil je ook wel helpen. Als je op dit aanbod ingaat, kun je kiezen voor overleg hier, of via mail. Ik vind mail zelf handiger, maar ik pas me ana jou aan ;)

Helaas beantwoord je niet de vraag omtrent budget. Als het een 1 is dan zou dit een leuke kunnen zijn :

Het is een euro teken, sorry, maar dit is inderdaad veel te duur voor mij, bedankt in ieder geval voor de moeite!

Aha, ik snap je probleem. Ik ben hier erg ervaren mee, en kan en wil je ook wel helpen. Als je op dit aanbod ingaat, kun je kiezen voor overleg hier, of via mail. Ik vind mail zelf handiger, maar ik pas me ana jou aan ;)

Als je skype hebt PM me maar dan kunnen we chatten. Mailen is ook mogelijk PM maar.

Laatst bewerkt:
Als het budget zo is zoals je noemt, dan vallen beide machines af. De Dell omdat met jouw eisen het apparaat het al moeilijk krijgt (mini-behuizing) als je je eerste applicatie opstart (uiteraard gecharcheerd) terwijl de 2e een hopeloze budget videokaart heeft én van het merk Acer is.

Voor jouw beeldvorming : alleen al een videokaart die aan jouw eisen moet voldoen, kost tussen de 200 en 400 euro. Dan houd je nog 'maar' 500 of 350 euro over voor de rest. Als je dan ook nog een fatsoenlijke i7 erbij neemt, dan is je budget met alleen een processor en videokaart al een heel eind 'op weg'.

Laatst bewerkt:
Als het budget zo is zoals je noemt, dan vallen beide machines af. De Dell omdat met jouw eisen het apparaat het al moeilijk krijgt (mini-behuizing) als je je eerste applicatie opstart (uiteraard gecharcheerd) terwijl de 2e een hopeloze budget videokaart heeft én van het merk Acer is.

Die van dell leek me wel redelijk, juist omdat er een i7 in zit, een geforce kaart, leek me redelijk, enige wat ik hier nog in zou willen proppen is een ssd en een beetje meer ram. En ja, een beetje een klein pc want hier heb ik maar een beetje ruimte in mijn bureau...

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar dit linkje : http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html Er zijn nú al 5 videokaarten (series) van Nvidia die beter / sneller zijn dan de in de Dell zittende videokaart.

Dat linkje laat zich héél gemakkelijk lezen : de snelste videokaarten staan bovenaan en alles daaronder is 'minder'. In de linker kolom de Nvidia based cards, in de rechter kolom vergelijkbare AMD (Ati) kaarten.

Laatst bewerkt:
Nee, voor jouw eisen en toekomstige wensen blijft het een rampzalig ding. Datgene wat jij opnoemt gaat warmte opleveren en warmte is nu net iets waar een minitower héél ongelukkig van wordt.

Of het belangrijk is? Jij stelt in je eerste bericht dat het belangrijk is................. alleen al je opmerking over 'zware 3D games' doet menig videokaart een blokje omlopen.

Laatst bewerkt:
Nee, voor jouw eisen en toekomstige wensen blijft het een rampzalig ding. Datgene wat jij opnoemt gaat warmte opleveren en warmte is nu net iets waar een minitower héél ongelukkig van wordt.

Of het belangrijk is? Jij stelt in je eerste bericht dat het belangrijk is.................

Okee, waar. Andere suggestie, misschien van HP een sterke PC ofso? (kan ik namelijk btw terugvragen :D) misschien dan toch met een hele sterke i5 processor...

Of het belangrijk is? Jij stelt in je eerste bericht dat het belangrijk is.................

Okee, waar. Andere suggestie, misschien van HP een sterke PC ofso? (kan ik namelijk btw terugvragen :D) misschien dan toch met een hele sterke i5 processor...

Misschien moet je idd. maar eens het 'woord' geven aan DDJochem. Ik ben geen voorstander van zaken buiten het forum om regelen. Juist in de prijsklasse die jij noemt, wil 80% van de mensen die hier een dergelijke vraag stelt, een machine vinden. Het is dus voor iedereen die meeleest hartstikke leerzaam om te lezen wat DDJochem voor het bedrag dat jij noemt kan samenstellen, al gebiedt de eerlijkheid mij heel voorzichtig te schrijven dat ik niet denk dat het 'm lukt voor dat bedrag. (Jouw eisen in ogenschouw nemend)

Laatst bewerkt:
Misschien moet je idd. maar eens het 'woord' geven aan DDJochem. Ik ben geen voorstander van zaken buiten het forum om regelen. Juist in de prijsklasse die jij noemt, wil 80% van de mensen die hier een dergelijke vraag stelt, een machine vinden. Het is dus voor iedereen die meeleest hartstikke leerzaam om te lezen wat DDJochem voor het bedrag dat jij noemt, kan samenstellen.

Klopt, alleen reageert hij nu (even) niet.

Ik had mijn bericht aangepast terwijl jij postte.................. ;) :D Lees de toevoeging ook nog even.

Ik had mijn bericht aangepast terwijl jij postte.................. ;) :D Lees de toevoeging ook nog even.

okee, is zo. Laat ik even een snel nieuw lijstje maken van wat ik graag wil:
- Minimaal een sterke I5 Processor
- Goede videokaart
- Goede hoeveelheid DDR3 (evt. later uitbreidbaar)
- Liefst Fabric-Build
- Stille PC
- Moet dag en Nacht aan kunnen staan, zonder er last van te hebben (op stroomverbruik na xD)

De SSD en 16 gb DDR3 Upgrade komen later wel,

wat ik gewoon graag wil is snel kunnen gamen (incl. gameplay ,maken) en video's/muziek editen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan