Game PC rond 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
en deze videokaart is high end en zal lang meegaan en is daarom ook te vergelijken met de betere gtx 670

Het socket heb ik over het hoofd gezien, maar waarom overal zoveel geld aan uitgeven? Aan de preformance zul je het niet maken, dingen die wel uitmaken zijn het geheugen en de processor die jij helemaal wegcijfert. Waarom überhaupt zo'n belachelijk dure koeler en videokaart als het resultaat bijna hetzelfde is met goedkopere onderdelen? Zo kun je beter je geld uitgeven.

het gaat wel over een game pc he games nemen meestal al niet meer dan 4 gb tegenwoordig dus 8 is genoeg en als ik dat wil kan ik er later makkelijk zon zelfde setje bijprikken en heb ik ook 16 gb
en een i7 is overbodig voor gamen een overgeclockte i5 3570k is meer dan genoeg

aangezien geheugen upgraden makkelijker is dan videokaart en veel goedkoper
daarnaast is een 430 watt voeding lang niet genoeg om over te clocken en heb ik een 700 watt voor 10 euro meer in mijn build veranderd

Laatst bewerkt:
het gaat wel over een game pc he games nemen meestal al niet meer dan 4 gb tegenwoordig dus 8 is genoeg en als ik dat wil kan ik er later makkelijk zon zelfde setje bijprikken en heb ik ook 16 gb
en een i7 is overbodig voor gamen een overgeclockte i5 3570k is meer dan genoeg

Je komt hier voor advies, ik geef je advies. Ik game zelf ook veel, speel veel zware spellen. Die videokaart van mij is 100 euro goedkoper en krijgt maximale score van Windows. Processor en geheugen maken daadwerkelijk wel wat uit, als jij daarop gaat bezuinigen gaat je pc een stuk minder snel en ben je veel eerder aan een nieuwe pc toe.

Je kan je eigen gang gaan, of je kan mijn advies opvolgen. Die samenstelling van jou is gewoon niet in balans.

Deze videokaart hoef je voorlopig niet te upgraden, en een processor upgrade doe je niet zomaar.

Ik zou zeggen, kijk eerst een wat anderen ervan zeggen. Ik zou persoonlijk jouw samenstelling nooit zelf kopen of aan iemand aanbevelen.

Laatst bewerkt:
helaas is je advies dit keer wel verkeerd een i7 en i5 zijn vrijwel gelijk wat betreft architectuur en kracht het enige grote verschil tussen een i5 en i7 is hyperthreading
en daar maken games weinig tot geen gebruik van dus zal het niets uit maken of je nou voor een i7 of i5 gaat

games hebben veel meer baat aan een goede videokaart hij zal met de i5 en de HD7970 games soepeler kunnen spelen dan met de i7 en GTX660TI
de HD7970 zit op het niveau van een GTX670 en de Ghz edition zelfs op het niveau van een GTX680
de i5 3570k kan deze prima ondersteunen en zal hem niet bottlenecken

16gb werkgeheugen is overdreven veel, de meeste games tippen net 5GB met OS mee gerekend
dus 8GB is meer dan zat

Laatst bewerkt:
Ik zou nog enkele kleine verbeteringen aanbrengen.
Scythe Mugen 3 --> Scythe Mugen 3 PCGHE (stiller, want 2 fans)
Een ander scherm, ik vind dat je daar veel geld in moet steken, zo veel mogelijk.
Je GPU is belangrijk, maar wie vindt het erg om op een prachtig IPS scherm te spelen op high ipv ultra?
Jij kiest natuurlijk, maar je zit er wel altijd voor hè.
Dit is een scherm dat ik zou nemen.
Of als je iets duurder kan gaan --> 1920 *1200 http://tweakers.net/pricewatch/286152/dell-ultrasharp-u2412m-zwart.html
Als je geen geld kan vrijmaken dan kan je ook gewoon voor een HD 7950 gaan ipv de HD 7970.
Stof om over na te denken :), voor de rest is het een zeer goede setup :).

Veel is er niet mis, maar geloof mij :). Uiteindelijk zal je diep toch een beetje spijt hebben ;),
maar je doet wat je wil natuurlijk.
Met het scherm is niets mis hoor, het is gewoon leuk als je een beter scherm hebt.
Daarmee bedoel ik dus gewoon een IPS scherm, die heeft veel beter kleuren en fantastische kijkhoeken.
Als je er een gaat hebben, dan zal je nooit meer teruggaan.

Je moet niet naar de responsetijd kijken. Pure marketing :), alles onder de 15ms is zeker goed.
Ik ben eigenlijk over IPS schermen bezig, als je er het geld voorover hebt kan je 1 van die 2 die ik jou gegeven heb nemen.
Die LG was niet slecht maar het kan wel beter.

is er ook een niet dell van dat? rond de 200-180 euro omdat ik persoonlijk dell niet fijn vind

hdmi of dvi deze zijn vrijwel het zelfde enige verschil is dat HDMI ook geluid kan sturen en dvi dit niet maar ze zijn kwalitatief even goed

vga is oud en analoog

kabel word volgens mij al bij de monitor geleverd

dus je bedoeld dat hdmi hetzelfde is als dvi maar dan met geluid, maar heeft dat dan wel zin als je altijd een headset draagt?

maar over het scherm, deze heeft ips maar dat is tog gewoon dezelfde als die dell zegmaar of is er een beter?

Laatst bewerkt:
dus je bedoeld dat hdmi hetzelfde is als dvi maar dan met geluid, maar heeft dat dan wel zin als je altijd een headset draagt?
maakt dus niks uit zit hier ook met een monitor via hdmi aangesloten maar gebruik nooit de speakers van mijn monitor je kunt zelf kiezen in windows waar het geluid naar toe moet

Er is helemaal niets mis met dell hoor en als je een duur scherm neemt dan moet je eigenlijk een ips scherm nemen.
Van die dell zal je zeker geen spijt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan