PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xylof1

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Ik heb eerder al problemen gehad dat mijn pc vast liep, maar dat is weer verholpen.
Het probleem is nu dat de pc vanzelf uit gaat terwijl ik aan het internetten of gamen ben.
(Het is een game pc: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q6600 @240 GHz)
Weet iemand wat dat kan zijn?

Welkom hier :)

Het zou handig zijn als je aangaf met welk besturingssysteem je werkt. Iets meer info over je systeem zou ook handig zijn...grafische kaart bv. De problemen die je eerder had...wat was er aan de hand en hoe is het opgelost?
Wij Helpmijers staan klaar om je te helpen :love: maar we zijn geen tovenaars :o

sxxs

kijk zeker ook eens naar de temperatuur, maak de kast stofvrij en zorg voor een goeie circulatie.

Heey ik heb het probleem ook gehad.
heeft uw pc vroeger vista of xp gedraaid?
het kan zo zijn ( was bij mij zo) dat uw stuurprogramma te groot is en voor veel cpu verbruik zorgt, daardoor kan uw pc warm worden en uit beveiliging om te voorkomen dat uw pc vlam vat valt hij uit.
Ik raad u aan dan het stuurprogramma terug te installeeren waar de pc voor gemaakt is.
Succes ;)

@Remi007:
Ik neem aan dat je Besturingssysteem bedoelt i.p.v. Stuurprogramma ? :)

@Xylof1
Meer info zou idd een stuk helpen.

Groeten Marcel

Bedankt voor het reageren.
Mijn pc was wat langzamer geworden en liep een aantal keer vast, dus ik heb via tune up utilities fouten gerepareerd, defragmenteren e.d.
en dat een aantal keer achter elkaar en toen liep mijn pc niet meer vast. (is nog steeds langzaam) Maar sind kort gaat mijn pc vanzelf uit, dat gebeurt soms en ik weet niet waar het aan ligt.

hendricus:

Besturings systeem: Windows Vista home premium
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @2.40GHz
L2-cache: 4.096 KB
Geheugen: 2.048 MB (76% gebruikt)
Grafische kaart: Nvidia GeForge 9600 GT

de jean:

Het geluid dat mijn pc maakt werd harder, dus ik heb de kast eraf gehaald en daar zat heel wat stof in, dat heb ik weggehaald.
De circulatie zal wel goed zijn denk ik, het is een game-pc met een grote kast.

Kees36:

Ik heb het doorgelezen, het was niet helemaal van toepassing want mijn pc start wel op.
Maar misschien moet ik mijn pc vanbinnen goed laten schoonmaken en dan vooral het moederbord, of de BIOS gaan resetten.

Remi007:

Het besturings systeem (windows vista) zat al op mijn pc geinstaleerd toen ik deze vijf jaar geleden kocht. Wel heb ik veel games geinstaleerd en is de pc daarom langzaamer geworden.
(het opslaan van programma's zal daar ook wel iets mee te maken hebben)

Ik heb momenteel hetzelfde probleem, eerst kreeg ik dat gehate blauw scherm met die foutmeldingen waar niemand iets van snapt en heeft de verkoper het moederbord binnen geleverd voor herstelling, geheugen vervangen, voeding vernieuwd en na ongeveer 3 uur begonnen de nieuwe problemen, nu start hij regelmatig terug op.
Uiteraard is de computer stofvrij gemaakt.
Mijn configuratie:

GIGABYTE GA -PH67A-UD3
Intel Core i5-2400 4X 3.1 Ghz
Corsair 4GB DDR3-1333 Kit
Antec Three Hundred
Pure Power BQT L7-430W
Club 3D CGAX-57724 AMD 5770 1024MB

Kan het probleem dan ook liggen bij de videokaart?

Dank bij voorbaat

Videokaart kapot

Bij mijn pc stond in de BIOS dat de videokaart niet goet meer werkte.
(je kunt naar de BIOS als je pc opstart)

Bedankt voor de info en ik dat straks uitproberen en dan laat ik iets meer weten.

Videokaart bleek in orde en het probleem doet zich enkel voor als ik een van mijn twee externe harde schijven aansluit. Getest op alle USB-poorten voor - en achteraan. Het uitvallen situeert zich tussen de tijdsspanne van 1 tot 4 uur.

De fout doet zich enkel voor met externe harde schijven en niet met mijn draadloze hoofdtelefoon e.d.
Kreeg net een mail (na enkele dagen verlof) dat mogelijk een pinnetje van een usb-poort zou verbogen zijn en dat zou een kortsluiting kunnen veroorzaken.
Ik ga morgen mijn zoon eens de poorten laten nakijken .
Mijn garantie verloopt wel volgende maand.

niet langer wachten en naar de verkoper brengen !

Laatst bewerkt door een moderator:
Die heeft hem helemaal nagekeken uiteraard zonder externe harde schijven ( zie mijn bericht van 23/2 ) en als het binnen enkele dagen niet opgelost is ga ik terug want ik vraag het mijzelf af of 1 verbogen pinnetje een probleem kan veroorzaken op ALLE USB-poorten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die heeft hem helemaal nagekeken uiteraard zonder externe harde schijven ( zie mijn bericht van 23/2 ) en als het binnen enkele dagen niet opgelost is ga ik terug want ik vraag het mijzelf af of 1 verbogen pinnetje een probleem kan veroorzaken op ALLE USB-poorten.

normaal gezien niet, moet een ander probleem zijn.

Hallo

"en als het binnen enkele dagen niet opgelost is ga ik terug want ik vraag het mijzelf af of 1 verbogen pinnetje een probleem kan veroorzaken op ALLE USB-poorten."

Indien dit ene pinnetje toevallig sluiting maakt (met chassis) kan dit de ganse usb controller op het motherboard in de war sturen.

Mocht dit de voeding van de u.s.b. poorten betreffen (+5v) , dan kunnen alle u.s.b. poorten volledig spanningsloos worden , en uiteraard niet meer werken.

Het te voorzichtig omgaan met , en daardoor sneuvelen van de u.s.b. poorten valt niet onder garantie.

Peter

Hallo

"en als het binnen enkele dagen niet opgelost is ga ik terug want ik vraag het mijzelf af of 1 verbogen pinnetje een probleem kan veroorzaken op ALLE USB-poorten."

Indien dit ene pinnetje toevallig sluiting maakt (met chassis) kan dit de ganse usb controller op het motherboard in de war sturen.

Mocht dit de voeding van de u.s.b. poorten betreffen (+5v) , dan kunnen alle u.s.b. poorten volledig spanningsloos worden , en uiteraard niet meer werken.

Het te voorzichtig omgaan met , en daardoor sneuvelen van de u.s.b. poorten valt niet onder garantie.

Peter

Er is net een nieuw moederbord geplaats en heb op drie dagen wel de gevreesde blauwe melding gekregen maar voor de rest start hij niet terug op, dus hopen maar...

Hallo

"Er is net een nieuw moederbord geplaats"

Een geluk voor u dat de verkoper zo veel coulance heeft getoond ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan