Met kader in de web development

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrickrick

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Ik wil heel graag in de web development. Maar ik heb kader. Zou dit dan wel mogelijk zijn? ik heb zelf al een website en ik kan heel goed verdiepen in programmeren. Ik vroeg me dus af of dit mogelijk is met kader.

Ah, zegt me helemaal niks, ik dacht dat het een stuk software was. In dat geval zou ik zeggen, ga je er in verdiepen en kijk hoe ver je komt :)
Hier staan links naar sites die je daarbij kunnen helpen.

Hoi Patrickrick,
Websites maken als hobby is altijd leuk werk. Maar als je serieus van Webdevelopment je beroep wilt gaan maken, is het een ander verhaal. Daar komt vrij veel bij kijken. Dus ik kan me goed voorstellen dat je de vraag stelt of het voor jou mogelijk is.
Het antwoord weet ik niet. :rolleyes:

Ik denk dat je moet nagaan welke vervolg-opleidingen na de Kader Beroepsgerichte Leerweg mogelijk zijn, en of dat wat voor jou is.
Waarschijnlijk moet je wel in de sector Techniek zitten om verder te kunnen.
Voor een groot deel is de vaktaal voor webzaken in het Engels, dus daar moet je ook iets van kennen/leren.

Om er achter te komen, zou je het kunnen bepraten met bv. je mentor, de schooldecaan of een beroepskeuze-adviseur. Het lijkt me het beste om zo'n gesprek samen met je ouders/verzorgers te doen, dan zijn die ook meteen goed op de hoogte.

En om je te oriënteren op verschillende kanten van Webdevelopment, kan je eens lekker gaan neuzen in de links van Naarling. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Waarschijnlijk moet je wel in de sector Techniek zitten om verder te kunnen.
Een relevante opleiding helpt uiteraard bij het vinden van een baan (veel bedrijven willen toch graag dat je of een relevant papiertje of relevante werkervaring hebt) maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het met een voor webdevelopment compleet irrelevante opleiding ook kan, gewoon door zelfstudie en oefening (en het geluk een bedrijf te vinden waar ze aan diploma's niet zoveel waarde hechten).

@Naarling: Tuurlijk, een papiertje staat niet garant voor een baan, en met zelfstudie/oefening/ervaring/geluk maak je ook zonder papiertje wel een kans. *)

@Patrickrick: Als ik het goed begrijp, speelt voor jou de vraag: kan ik het wel begaffelen, en is het niet te hoog gegrepen?
Daar kan ik geen antwoord op geven. Daarna komt pas de vraag: hoe pak ik het aan?
Misschien is een of andere webopleiding de goede manier, maar misschien kan het ook met zelfstudie (dan kan je in elk geval je eigen tempo bepalen). Bij zelfstudie komt er bij: je moet er achter komen wat je precies wilt leren en waar je dat moet vinden. Plus: je hebt geen leraar die je kan helpen. Plus: voor zelfstudie kan je geen studiebeurs of iets dergelijks krijgen. Maar zelfstudie kan ook naast een andere baan. Dan kan je omschakelen als je ver genoeg bent. **)

Vandaar mijn suggestie om eens met mensen te gaan praten die jou kennen en ook weten wat voor studie-/beroepsmogelijkheden er zijn.
Dat kan je altijd doen: baat het niet, dan schaadt het niet! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
*) Eigen ervaring als hobbyist (geen beroeps): nooit een opleiding gevolgd voor webmaken, nooit een boek over gelezen; alles van internet geplukt. ;)
**) Intussen ben je al lekker bezig met php, zag ik. :thumb:

ik zit nog op de basisschool en zit in groep 8. Sinds dat ik in groep 8 zat was ik erg geinteresseert in programmeren. Ik besteed er zo'n 2/3 uur per dag aan. In mijn NIO uitslag stond dat mijn niveau kader was. En dat het Lwoo (leerweg ondersteunend onderwijs) goed voor me zou zijn. Gister dacht ik even na; "Zou ik wel programmeur kunnen worden?" die vraag kwam in mezelf zo hard aan, dat ik er meteen antwoord op wilde hebben. Na school ging ik gelijk op de computer die vraag opzoeken. Helaas zonder resultaat. (Dit is geen programmeer uitslag maar andere dingen als spelling, wiskunde etc.)

Mijn vragen:

1. Zou ik programmeur kunnen worden?
2. Zo niet, als ik meer huiswerk opvraag zou ik dan hoger kunnen eindigen eenmaal op de middelbare?

Laatst bewerkt:
1. Zou ik programmeur kunnen worden?
Ik denk dat je daar maar op één manier achter komt, proberen. Wij kennen je niet en om nou aan de hand van één test (en ik weet niet hoeveel hier die test kennen) te gaan zeggen dat je iets wel of niet kunt... lijkt me vreemd. Sowieso is zo'n test maar een momentopname, voor hetzelfde geld had je gewoon een slechte dag. Je bent ook nog best jong, het kan nog alle kanten uit gaan. Ik ken mensen die van de basisschool via MAVO en volwassenenonderwijs op de universiteit terecht zijn gekomen en mensen, die op de basischool zo snel waren dat ze een klas mochten overslaan, die later de weg compleet zijn kwijtgeraakt.
2. Zo niet, als ik meer huiswerk opvraag zou ik dan hoger kunnen eindigen eenmaal op de middelbare?
Ik denk dat je die vraag beter op school (of een scholierenforum) kunt stellen.

PS: zeker voor een 12/13 jarige schrijf je trouwens uitstekend, beter dan het gemiddelde hier zou ik zeggen.

ik ben 13, ik heb in ieder geval wat meer huiswerk gevraagd. Want in wiskunde ben ik niet zo goed. Wiskunde heb je bij ieder vak wel nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan