waarde zoeken, kopieren, plakken | VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvt1982

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Beste Mensen,

Ik ben opzoek naar een script die voor mij een bepaalde cel waarde zoekt en de cellen die er naast staan kopieert (bijvoorbeeld 12 naar rechts t/m 15 naar beneden) en dan op een andere locatie weer plakt.

Het is hetzelfde idee als de script hieronder (kopieren, zoeken, plakken) alleen andersom (waarde zoeken, kopieren, plakken)

HTML:
    Sheets("process-plan").Range("D3:CI11").Copy
    Windows("DATA.xls").Activate
    With Sheets("Data Crewing").Columns(1).Find(ThisWorkbook.Sheets("process-plan").Range("B17"), , xlValues, xlWhole)
        .Offset(0, 2).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
    End With

wie kan mij hier mee helpen?

alvast bedankt.

Geduld is een schone zaak.

Wat is er zo moeilijk aan om de code zelf om te draaien?

Code:
Sub tes3()

With Sheets("Data Crewing").Columns(1).Find(ThisWorkbook.Sheets("process-plan").Range("B17"), , xlValues, xlWhole)
        .Offset(0, 1).Resize(15, 12).Copy Sheets("process-plan").Range("D3")
    End With

End Sub

Niels

Thanks Niels28,

Dit is inderdaad de code die ik zoek..

En wat er zo moeilijk aan is ?, niet iedereen is zo goed als jou, daarvoor zijn er van dit soort forms Niels.. dat is ook de rede dat ik hier de vraag stel...
omdat ik het zelf niet wist... het ging inderdaad alleen om de "Resize(15, 12)" gedeelte, maar als je dit niet weet dan zoek je behoorlijk wat af op google.

qua geduld zit wel goed, dit is namelijk al de 2e bericht met deze vraag... de vorige kon niemand mij helpen.. dus nog maar een keertje..

Maar ik ben geholpen en dat is het belangrijkste, bedankt Niels.

Geduld is een schone zaak.

Wat is er zo moeilijk aan om de code zelf om te draaien?

Code:
Sub tes3()

.Offset(0, 1).Resize(15, 12).Copy Sheets("process-plan").Range("D3")
    End With

End Sub

Niels

En wat er zo moeilijk aan is ?, niet iedereen is zo goed als jou, daarvoor zijn er van dit soort forms Niels.. dat is ook de rede dat ik hier de vraag stel...
omdat ik het zelf niet wist...

Sorry, dat was niet de reden dat ik die vraag stelde, die stelde ik om er achter te komen wat je wel/niet van de copy functie weet, voor eventuele uitleg
zodat je deze makkelijker zelf aan kunt passen.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan