• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Internal Rate of Return

Status
Niet open voor verdere reacties.

Payama

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Beste,

Ik ben nog niet zo wegwijs in Excel maar met het nodige zoekwerk en de vele tips en adviezen lukt het vrij aardig. Alleen nu wil ik iets wat ik niet gevonden krijg op het internet. Het betreft een vraag over een netto contante waarde berekening. In excel heb ik hier een rekenmodel voor gemaakt, waarmee de IRR te berekenen valt met behulp van de functie doelzoeken door door NCW inkomsten en uitgaven gelijk te stellen op 0.

Wat ik nu vervolgens wil doen is de IRV berekenen wanneer één / of meerdere factoren veranderen. Het rekenmodel gaat namelijk uit van een (ingevoerde)verwachte waarde voor bouwtijd, ontwikkelingstijd en verkoopopbrengsten (bij een vastgoed herbestemmingsproject). Echter wil ik berekenen wat een afwijking van 10% op deze verwachte waarde voor invloed heeft op de IRR.

Mijn vraag is dan ook of er en functie bestaat die de IRR kan berekenen voor deze afwijkende waarden, wanneer alleen de verwachte waarden worden ingevoerd?

Alvast bedankt voor de hulp!

Deze vraag is reeds beantwoord op Worksheet.nl zie
http://www.worksheet.nl/forumexcel/vragen/79644-internal-rate-return.html

@ Bakkie of Payama
Gelieve een volgende maal te vermelden als je dezelfde vraag al op een ander forum gesteld hebt, dit uit respect voor de helpers die dan hun tijd niet verdoen met te antwoorden op een reeds opgeloste vraag.

Beste Warme Bakkertje,

Mijn excuses, het klopt inderdaad dat ik dezelfde vraag op een tweetal fora heb gepost.
Ik begrijp de kritiek hierop en zal het in het vervolg voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan