Bukkit server Meer RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0147

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Hallo allemaal,
Ik wil mijn bukkit server (een minecraft server) Meer ram geven. Namelijk 5GB Want ik heb zelf 16gb ram. de reden dat ik dit wil doen is omdat java soms zegt dat ik niet genoeg ram heb en daarom wil ik ze meer geven. Ik gebruik nu deze code:

@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"D:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\java.exe" -Xms1090M -Xmx1090M -jar craftbukkit.jar
PAUSE

Ik heb al dit geprobeerd:

@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"D:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\java.exe" -Xms3g -Xmx3g -jar craftbukkit.jar
PAUSE

maar dan werkt die niet. ook niet met 2g. en simpel weg i.p.v van 1090M naar 5000M werkt ook niet. iemand een oplossing?

je kan het beter uit typen dus van 1024M naar 2048M-3072M-4096M 5120M

misschien dat dat het oplost

java -Xms2048M -Xmx2048M -jar craftbukkit.jar -o false
PAUSE

deze code gebruik in in me bat file, false zou bij de meeste server naar true moeten veranderd

bij jou staat er wel veel meer bij en ook geen idee wat het eigenlijk allemaal betekent..

Misschien kan je even een bat file aanmaken en testen met de code die ik gaf

Edit

ah je was me net voor @ Helpnerd :thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo gast0147,
Leuk dat je ook MC speelt ik zelf heb ook een server en gebruik geen CMD maar iets van bukkit zelf
BukkitGUI
Klik Hier om naar De BukkitGUI Pagina te gaan.
Het maakt alles makkelijker zoals het instellen van jouw RAM en je hebt ook geen lastige code/cmd meer nodig.
Hier heb je een Engelse tutorial
Hier heb je wat screenshots
Het is belangrijk dat je dit in dezelfde folder doet als je craftbukkit.jar en dat als je meerdere servers hebt dat je dan onder options de dingen instelt op server folder en niet appdata

Ik hoop dat het je helpt
Veel geluk met je server

M.V.G;
Abchrisabc

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou dat eens proberen.
Als het ook voor cracked moet zijn, verander dan de naar en ook in de server.properties offline mode op true zetten.

Helaas werkt het niet (zie screenshot)
Bukkit.jpg

Ik heb namelijk Java niet in mijn C schijf geinstalleerd maar Mijn D schijf daarom moet ik ook die locatie opgeven in de code dat ik gebruik

Laatst bewerkt:
Hallo gast0147,
Leuk dat je ook MC speelt ik zelf heb ook een server en gebruik geen CMD maar iets van bukkit zelf
BukkitGUI
Klik Hier om naar De BukkitGUI Pagina te gaan.
Het maakt alles makkelijker zoals het instellen van jouw RAM en je hebt ook geen lastige code/cmd meer nodig.
Hier heb je een Engelse tutorial
Hier heb je wat screenshots
Het is belangrijk dat je dit in dezelfde folder doet als je craftbukkit.jar en dat als je meerdere servers hebt dat je dan onder options de dingen instelt op server folder en niet appdata

Ik hoop dat het je helpt
Veel geluk met je server

M.V.G;
Abchrisabc

Abchrisabc Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Helaas werkt dit ook niet (zie screenshot) Bukkitgui.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan het beter uit typen dus van 1024M naar 2048M-3072M-4096M 5120M

misschien dat dat het oplost

java -Xms2048M -Xmx2048M -jar craftbukkit.jar -o false
PAUSE

deze code gebruik in in me bat file, false zou bij de meeste server naar true moeten veranderd

bij jou staat er wel veel meer bij en ook geen idee wat het eigenlijk allemaal betekent..

Misschien kan je even een bat file aanmaken en testen met de code die ik gaf

Edit

ah je was me net voor @ Helpnerd :thumb:

Ik begrijp wat je bedoeld maar ik kom niet hoger dan 1090 als je hoger doet krijg je dezelfde error met Bukkitgui maar dan in CMD Bukkitgui.jpg

Volgens mij verwijs je hem ook door naar java 32 bits en niet naar java 64 bits.
Denk dat je daarom ook niet meer geheugen kan geven aan je server.

Edit:

Je kan gewoon het beste kladblok openen

typ :

java -Xms5020M -Xmx5020M -jar craftbukkit.jar -o enable
PAUSE

verander enable naar false voor cracked minecraft, als je dat nodig mocht hebben.

Ga dan naar : -opslaan als-
Typ : -run.bat-
Kies voor opslaan type : -alle bestanden-

En plaats dit bestand in de map waar je bukkit server staat

Zorg ervoor dat de naam van de bukkit server veranderd is in craftbukkit.jar of verander de naam crafbukkit.jar in de code

Bij mij hoef ik hem niet door te verwijzen naar welke java die gebruikt.
En anders moet je hem even doorverwijzen naar de juiste java dus geen D:\Program Files (x86) maar D:\Program Files .....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan