Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spellen als minecraft kan je al op een duocore met 60FPS spelen. Waarom dan een overated I5? Ik zou voor een AMD serie gaan omdat deze veel meer prijs kwaliteits verhouding bieden en meer dan genoeg is voor jouw eisen. Natuurlijk is Intel sneller, maar in deze situatie heb je helemaal niet deze snelheid nodig en zal dus onnodig zijn. (Geldverspilling)

Onderstaand een mooie build met:
- Stijlvolle kast
- 4 Ventilators met LED
- Fan controller
- Goede kabel management.
- MSI moederbord (FX-serie) Voor auto overclock
- 2x4GB 1866Mhz HyperX Geheugen van Kingston (2133OC)
- MSI GTX670 videokaart.
- FX8350
- Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 - proc koeler, een van de betere.
- 1TB HD van Seagate
- 500 Watt voeding van Be Quiet (Gold certificied) - Kan langer aan blijven staan, beter gekoeld, gaat efficiënter met zijn stroom om - zodat er minder verloren zal gaan. Genoeg stroom toevoer voor eventuele auto oc.
- +/- is de pc 800 euro.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/434442
Edit: De slimme auto oc zitten geen risico's aan, dit is zorgvuldig door MSI in de bios gebouwd om eventuele cores te unlocken, geheugen zo efficient mogelijk te gebruiken. Begrenzer van cores af halen, voor hoe ver mogelijk.
Dit is een setting in je bios veranderen. Tot 20% snelheid winst uit je huidige componenten.

Laatst bewerkt:
@bfortbattle en Sander.. jullie maken het er niet makkelijker op :rolleyes:
Dat bedoel ik een beetje dat een relatieve leek / koper zo het ook niet meer weet.
Ik ben absoluut een Intel en Geforce aanhanger.

Heb gezocht naar een alternatief voor de voeding:
Cooler Master Silent Pro M2 620WATT = 82,-

Laatst bewerkt:
Waarom moet het perse een Intel zijn? Heb je ooit wel is een AMD processor gehad? en waarom was je er dan niet tevreden mee?

@Stormbreaker firest0rm is een Mega Honourable Senior Member (das hoog toch?) en die adviseert wel een Corsair-tx-650watt-modular (zie 14) Dat zou hij toch niet doen als het een mindere voeding betrof? Wie moet ik nu volgen...
De titel die firestorm heeft komt doordat hij veel berichten heeft geplaatst. Natuurlijk heeft firestorm veel kennis van zaken maar ik bedoel dat je geen toetsen hoeft te maken op dit forum om een bepaalde titel te krijgen, het is eerder een stimulans je aan het forum te binden zodat je iedere keer een hogere rang krijgt.
Je hoeft niet per se iemands advies te volgen maar het gaat erom of je veel geld voor een voeding wilt betalen of iets minder geld. Voor iets minder geld krijg je ook goede voedingen alleen niet modulair. Als je per se een modulaire voeding wilt moet je dat doen, is beter voor de afwerking omdat je overbodige draden weg kan laten. Dan is de optie van firestorm een hele goede.

Spellen als minecraft kan je al op een duocore met 60FPS spelen. Waarom dan een overated I5? Ik zou voor een AMD serie gaan omdat deze veel meer prijs kwaliteits verhouding bieden en meer dan genoeg is voor jouw eisen. Natuurlijk is Intel sneller, maar in deze situatie heb je helemaal niet deze snelheid nodig en zal dus onnodig zijn. (Geldverspilling)
sorry hoor maar je komt zelf ook aan zetten met een processor die hij niet nodig heeft en behoorlijk duur is
je schiet je zelf in je eigen voeten met dit soort reacties + het feit dat je de fx8350 moet overklokken wil je de i5 3570K bij houden

dus als je al AMD gaat aan raden kom dan met valide argumenten...
prijs verschil is 30 euro met een i5 3570k +z77 moederbord en kun je verhalen op andere componenten zoals voeding, kast, geheugen, hdd etc...

@Deparis
mijn titel betekent alleen dat ik hier veel heb gepost niet meer en niet minder
Advies is op eigen risico te volgen maar ik probeer wel accuraat te zijn

de reden waarom die voeding zo duur is omdat hij met betere componenten word geleverd
en word gemaakt door derde (Seasonic in dit geval) en die staan bekent om top voedingen te leveren dus dat kost extra

die voeding heb je dus alleen nodig als je SLI gaat gebruiken en wilt gaan overclocken!
zo niet dan kun je gerust voor de goedkopere CX500 of CX600 watter gaan

Laatst bewerkt:
Heb toch maar na het lezen van veel vergelijkings artikelen gekozen voor een gtx 660
veel duurder maar inderdaad veel beter dan de 650 en tsja je hobby mag toch wel wat kosten :)

behuizing: Antec Three Hundert................................ 68,-
Videokaart: Asus GTX 660 DCII TOP,2GB..................... 204,-
moederbord: Asrock Extreem 4 Z77............................ 115,-
processor: Intel I5 - 3570k....................................... 218,-
harddisk: Seagate Barracuda 1 TB.............................. 65,-
voeding: Corsair-tx-650watt-modular.......................... 81,-
koeling: Cooler Master Hyper 212 Evo.......................... 30,-
geheugen: Corsair Vengeance 8GB /2 x 4 GB 1600 MHz... 65,-
dvd rw: Asus DVR DL 24X,SATA.................................. 23,-

totaal: 869 euro

Hoi Deparis,

Het heeft dan even geduurd, maar dan heb je ook wat:thumb:...een redelijk future proof systeem, waar je veel plezier van zult hebben.

Lol dank Rick en de anderen! topforum met topleden alhier :thumb::d

Ik mis een SSD in deze. Een state solid disk is veel sneller dan een HDD en als je je besturingssysteem en al je belangrijke en/of vaak gebruikte bestanden hierop zet zal je pc veel sneller functioneren, zowel bij het opstarten, tijdens het gebruik als bij het afsluiten.
Goede SSD's? Van Crucial, Samsung of Intel. OCZ, Mushkin, Kingston e.d. merken: niet aan beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan